سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۴
۱۱
جهان‌نیوز گزارش می‌دهد/ مصافی برای رسیدن به جام‌جهانی

دقیق ترین تاریخچه بازی تیمهای ملی فوتبال ایران و عمان

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 448551
دو تيم ملی ایران و عمان تاکنون 10 بار با هم ديدار کرده‌اند که 5 بار تیم ملی ايران و دو بار عمان به پیروزی رسیدند و سه بازي نيز با نتیجه مساوي پایان یافته است.
دقیق ترین تاریخچه بازی تیمهای ملی فوتبال ایران و عمان
گروه ورزش جهان نيوز ـ مسعود پاشنا:  تیمهای ملی فوتبال ایران و عمان پنج شنبه هفته جاری در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه به مصاف هم می روند.
 
اولین بازی دو تیم در چهارم اسفند 1360 در شهر کراچی پاکستان در چارچوب جام  محمدعلی جناح برگزارشد که تیم ملی کشورمان در آن دیدار مقابل حریف به برتری قاطع چهار بر صفر رسید .
 
در آن دیدار که با قضاوت سید کریم الدین از پاکستان برگزار شد عبدالعلی چنگیز 27 ، محمود حقیقیان 40 ، ابراهیم طهماسبی 50 و کمیل انجینی 76 برای کشورمان گلزنی کردند . 
 
در آن بازی تیم ملی ایران با این ترکیب به مصاف حریف رفته بود :
وازگن صفریان ( نادر فریاد شیران) ، محمد پنجعلی، عبدالعلی چنگیز  ، محمود حقیقیان  ، ابراهیم طهماسبی ، مهدی دینورزاده، کمیل انجینی، محمد مایلی کهن، منوچهر طاهرخانی ، امیر مرزوقی و عباس کارگر .
 
 دومین بازی
  دومین دیدارتاریخ   دو تیم در دوم تیر ماه 72 در چهارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني 1994 در تهران برگزار شد، در آن دیدار که با قضاوت اوباتا شین چیرو از ژاپن انجام شد، تیم عمان به رهبري حشمت مهاجراني در آزادي تيم ملي را با تساوي بدون گل متوقف کرد؛ البته مهاجراني به احترام کشورش به تهران نيامد تا مقابل تيم ملي ايران قرار نگيرد. تیم ملی کشورمان در نخستین بازی با این ترکیب به مصاف تیم ملی عمان رفته بود:
غلامپور، گل محمدی، خاکپور، باقری، درخشان(کاپیتان)، زرینچه، ورمزیار، استیلی، مدیرروستا، مرفاوی(70) دایی و ابطحی(45) نصرتی.
سرمربی: علی پروین
 
نگاهی به هشت بازی دیگر دو تیم
 
شناسنامه دهمین و آخرین دیدار تیمهای ملی ایران و عمان
اول خرداد ۱۳۹۲- - عمان 3 – ایران یک (دوستانه)- گل: محسن مسلمان
 تیم ملی فوتبال ایران که خود را آماده دیدارهای حساس انتخابی جام جهانی می کند، روز (چهارشنبه) با نتیجه سه بر یک برابر عمان شکست خورد.
تیم ملی در نیمه نخست این بازی با ترکیب رحمان احمدی، شجاع خلیل زاده، محمد نصرتی (کاپیتان)، حسین ماهینی، پژمان نوری، قاسم حدادی فر، امید ابراهیمی، محمد نوری، مهرداد اولادی، احسان حاج صفی و غلامرضا رضایی وارد زمین شد.
گزارش بازی:
در دقیقه 8، سانتر محمد نوری بعد از اشتباه مدافعان عمان مقابل دروازه به حاج صفی رسید و او این موقعیت عالی را با بی دقتی از دست داد.
 
در دقیقه 20 و در حالی که بازی بیشتر در اختیار شاگردان کی روش بود، کرنر عمان با جای گیری اشتباه مدافعان ایران در گوشه محوطه جریمه به مهاجم این تیم یعنی عبدالعزیز المقبلی رسید که او هم با یک شوت سرضرب و زیبا توپ را در کنج دروازه رحمان احمدی جای داد.
 
در دقیقه 29، ضدحمله عمانی ها توپ را پشت محوطه جریمه ایران به هافبک تیم میزبان رساند که این بازیکن با شوتی سرکش و مهارنشدنی دومین گل را به ثمر رساند.
 
** نیمه دوم
 
محسن مسلمان، بختیار رحمانی، کریم انصاری فرد و محمد غلامی در آغاز در نیمه دوم وارد زمین شدند تا ترکیب ایران کاملا هجومی شود.
 
در دقیقه 50، ضد حمله ایران از سمت راست با حرکت غلامرضا رضایی همراه شد که پاس او در کنار محوطه جریمه حریف به انصاری فرد رسید و او در حالی که قصد داشت توپ را با عجله به روی دروازه سانتر کند، توپش به طور خطرناکی از بالای دروازه عمان به بیرون رفت.
 
در دقیقه 52، ایران از سمت چپ با حرکت محسن مسلمان توپ را در اختیار داشت که پاس عرضی او پیش از آنکه به انصاری فرد برسد از سوی دروازه بان عمان دفع شد و همین توپ روی ضد حمله با شوت مهاجم تیم میزبان همراه شد که رحمان احمدی به شکل نه چندان مطمئنی توپ را به کرنر فرستاد.
 
در دقیقه 54 ، عمانی ها باز هم پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شدند که شوت نه چندان محکم مهاجم این تیم را رحمان احمدی دو ضرب گرفت و در حالی که توپ کاملا در اختیارش بود با اشتباه خود باعث شد توپ از پایش فاصله بگیرد اما مدافعان ایران با سراسیمگی این حمله را دفع کردند. همین توپ در ضد حمله ایران پشت محوطه جریمه عمان به کریم انصاری فرد رسید که او با ضربه ای فنی قصد داشت دروازه را باز کند اما دروازه بان عمان توپ را مهار کرد.
 
سه دقیقه بعد تیم میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد که باز هم روی جاگیری اشتباه مدافعان ایران این عمانی ها بودند که با ضربه سری زیبا گل سوم خود را به ثمر رساندند.
در ادامه رضا حقیقی به جای غلامرضا رضایی و محمدرضا خانزاده به جای حسین ماهینی وارد زمین شدند.
در دقیقه 91 محسن مسلمان از روی ضربه کاشته به زیبایی تک گل ایران را به ثمر رساند.
در این دیدار هشت بازیکن اصلی ایران حضور نداشتند.
 
 نهمین بازی 
 
- ایران 2 – عمان 2 (مسابقات غرب آسیا)52  گل‌ها: میلاد میداوودی16 و آندرانیک تیموریان
ششم‌ مهر‌89 13 ـ مسابقات فوتبال غرب آسيا ـ اردن
 
تيم ملي فوتبال ايران با وجود اخراج يك بازيكن برابر عمان به تساوي دو بر دو رسيد و صدرنشين گروه شد.
 
تيم ملي ايران در چهارچوب مسابقات غرب آسيا از ساعت 17:30 در اردن دومين ديدار خود را برابر عمان آغاز كرد. ميلاد ميداودي در دقيقه شانزدهم و آندرانيك تيموريان در دقيقه 52 براي ايران گلزني كردند. يوسما مخاني در دقيقه چهلم و يونس القاسمي در دقيقه 45+ 1 گل‌هاي عمان را به ثمر رساندند. با اين تساوي، ايران چهار امتيازي و صدر نشين گروه شد. بحرين سه امتيازي و عمان با يك امتياز در رده‌هاي دوم و سوم جدول قرار گرفتند. داور در اين نيمه به ميلاد ميداودي از ايران و هروان و علي جبري از عمان كارت زرد نشان داد. در دقيقه 47 محمد نوري با دريافت كارت زرد دوم اخراج شد تا ايران نيمه دوم را ده نفره بازي كند.
 
تيم ملي ايران نسبت به ديدار نخست كه برابر بحرين سه بر صفر به برتري رسيد هفت تغيير در تركيب اوليه خود داشت. تركيب تيم ملي ايران: ابراهيم ميرزاپور، سيد جلال حسيني،‌هادي عقيلي(‌از دقيقه 18 آندرانيك تيموريان)، خسرو حيدري،‌هاشم بيك زاده، ميلاد زنيدپور، فرزاد آشوبي(‌از دقيقه 84 ايمان مبعلي)، حنيف عمران زاده، محمد نوري، ميلاد ميداودي و كريم انصاري فرد (‌از دقيقه 52 مهرداد اولادي)
 
هشتمین دیدار
۳ مرداد ۱۳۸۳
- عمان 2 – ایران 2 (جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴)
گل‌ها: علی کریمی61 و محمد نصرتی94
سوم مرداد 1383: این دیدار دو تيم در چهارچوب جام ملت‌هاي 2004 آسيا بود. ايران در يک بازي عجيب و غريب که علي بداوي و رحمان رضايي در آن با هم زد و خورد کردند! در نيمه نخست، ایران دو بر صفر عقب افتاد. عماد الحوسني هر دو گل عمان را زد. اما در نيمه دوم علي کريمي در دقيقه 61 گلزني کرد و در دقيقه 94 بازي محمد نصرتي با يک ضربه سر بازي را به تساوي کشاند تا ايران از يک شکست عجيب فرار کند. پس از اين بازي، کنفدراسيون فوتبال آسيا رضايي و بداوي را به دليل رفتار غير ورزشي و محمد نصرتي را به دليل بازي خطرناک و خشن محروم کرد.
 
هفتمین بازی
۱۷ مرداد ۱۳۸۰
- ایران 5 – عمان 2 (جام ال‌جی)
گل‌ها: سیروس دین‌محمدی (3گل)، علی دایی (پنالتی) و یحیی گل‌محمدی
هفدهم مرداد 1380: در جريان مسابقات چهارجانبه ال جي که پيش از آغاز مقدماتي جام جهاني 2002 بود، تيم ايران با مربيگري بلاژویچ تیم ملی عمان را پنج بر دو در هم کوبيد تا همه را به صعود بي دردسر اميدوار کند. سيروس دين محمدي، ستاره تيم ملي بود که هت تريک کرد و علي کريمي و مهدي ‌هاشمي نسب نيز گل‌هاي ديگر را به ثمر رساندند.
 
ششمین بازی
۱۷ آذر ۱۳۷۷
- ایران ۲ - عمان ۴ (بازی‌های آسیایی بانکوک ۱۹۹۸)
گل‌ها: علی دایی و وحید هاشمیان
هفدهم آذر 1377: در مسابقات بازي‌هاي آسيايي 1998 بانکوک، ايران شکست عجيبي را مقابل عمان متحمل شد و چهار، دو باخت. اين در حالي بود که عمان در اردوي پيش از مسابقات در تهران با دو گل به استقلال باخته بود! علي دايي و وحيد ‌هاشميان براي ايران گل زدند و يکي از گل‌هاي عمان را نيز نادر محمدخاني به اشتباه وارد دروازه نيما نکيسا کرد. در این دیدار پورحیدری سرمربی ایران بود.
 
پنجمین بازی
اول تیر ۱۳۷۵
- عمان یک - ایران ۲ (مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶)
گل‌ها: علی دایی و کریم باقری
 
 يکم تير 1375: در دور برگشت مقدماتي جام ملتهاي آسيا، ايران در مسقط دو ـ یک عمان را برد. علي دايي و کريم باقري‌پنالتی) گلهاي تيم ملي را به ثمر رساندند.
 
چهارمین بازی
۲۵ خرداد ۱۳۷۵
- ایران 2 – عمان صفر (مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶)
گل‌ها: علی دایی و حمید استیلی
 25 خرداد 1375: ايران در مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا با مايلي کهن دو ـ صفر عمان را برد. علي دايي و حميد استيلي براي ايران گلزني کردند. مایلی کهن رهبری تیم ملی را بر عهده داشت.
 
سومین بازی
11 تیر 1372
- ایران یک – عمان صفر (مقدماتی جام‌جهانی 1994)
گل: حمید درخشان
یازدهم تير 1372: مسابقات برگشت در دمشق برگزار شد و ايران با مربیگری پروین در ورزشگاه عباسين دمشق با تک گل دقيقه 35 حميد درخشان عمان را شکست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
ایول واقعا آمار ورزشی جهان نیوز عالیه
ستاری
به امید برتری شیر مردان ایران بر عربهای و...
احسان
Iran, Islamic Republic of
بازی مساوی میشه
سامی
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه ببریم تا روی عربها روبر ز....
Iran, Islamic Republic of
عزیزان پس از گلزنی بیاد هادی عزیز باشید
علی
Iran, Islamic Republic of
منتظر برد پرگل ایران هستیم
احمدی
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه ببریم
نادر
Iran, Islamic Republic of
تیم جون شده ایران بهتر بازی می کنه
آرش
با گلهای آندو و طارمی می بریم
m
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم طلسم 14 ساله رو ایران بشکنه..
Iran, Islamic Republic of
...