پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

واکنش افخم به مرگ یک ایرانی در فیلیپین

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 376155
سخنگوی وزارت امورخارجه، درباره درگذشت یک تبعه ایرانی در زندانی در فیلیپین گفت: مرحوم پرویز خاکی، که مدت ۲۷ ماه و به درخواست دولت آمریکا در فیلیپین، دستگیر شد و در بازداشت به سر می برد، به دلایل نامعلوم و در اثر شرایط نامساعد در بازداشتگاه درگذشت.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، منابع رسانه ای از درگذشت یک تبعه ایرانی بازداشت شده در یکی از بازداشتگاه های فیلیپین پس از ۲۷ ماه اسارت خبر می دهند.

افخم، ضمن ابراز همدردی با خانواده خاکی، افزود: بر اساس اطلاعات واصله، دولت آمریکا با اتهامات واهی از مقامات قضایی فیلیپین درخواست استرداد این شهروند ایرانی را کرد و آنان را به شدت تحت فشار قرار داد.

وی گفت: وزارت امور خارجه، خیلی زود و پس از آگاهی از بازداشت تبعه ایرانی، با انجام اقدامات لازم و از جمله استخدام وکلای مجرب از استرداد وی به آمریکا جلوگیری کرد و طی ۲۷ ماه گذشته که مراحل رسیدگی قضایی این پرونده در جریان بود، تاکید بر موضوع سلامتی و نحوه نگهداری مرحوم پرویز خاکی در بازداشتگاه ، در کنار سایر پیگیری های قضایی، از مهمترین اقدامات بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، افزود: در چارچوب حمایت از اتباع ایرانی به ویژه ایرانیان در بند، موضوع مرحوم پرویز خاکی در دستور کار بخش های مختلف ذی ربط قرار داشته و از کانال های دیپلماتیک این موضوع را پیگیری می کردند که متاسفانه و پیش از به نتیجه رسیدن این اقدامات، از درگذشت نامبرده در زندان مطلع شدند.

افخم، تصریح کرد: آمریکا که همواره برای تامین منافع غیرمشروع خود، کشورهای دیگر را با شعار نقض حقوق بشر تحت فشار قرار می دهد این بار نیز بی اعتناء به مبانی و اصول حقوق بشر ، با اتهامات واهی زمینه ساز بازداشت تبعه ایرانی در فیلیپین شد که متاسفانه این شهروند ایرانی در غربت دار فانی را وداع کرد.

وی تاکید کرد : وزارت امور خارجه در تماس با مقامات کشور فیلیپین موضوع چگونگی در گذشت مرحوم خاکی را پیگیری می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *