جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳۲
۶۴

تعداد متقاضیان دریافت یارانه نقدی از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشت

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 355752
تعداد متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ۲۰ تا ۳۰ فروردین ماه جاری از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشته است.
تعداد متقاضیان دریافت یارانه نقدی از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشت
به گزارش جهان به نقل از مهر، ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی از بامداد چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه در سایت رفاهی آغاز شده است، که امروز شنبه وارد یازدهمین روز ثبت نام شده‌ایم. برهمین اساس، فقط امروز و فردا جاماندگان می‌توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند.

تاکنون دولت با محوریت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعداد دقیق ثبت نام کنندگان یارانه نقدی را بنا به دلایل خود، اعلام نکرده است اما براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار مهر، در ۱۰ روز نخست ثبت نام، تعداد متقاضیان دریافت یارانه از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشته است، ضمن اینکه تعداد انصرافی ها هم همچنان کمتر از ۱۰ درصد هستند.

به عبارت دیگر، از ۲۴ میلیون خانوار ایرانی که در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها یارانه نقدی می‌گرفتند، تاکنون حدود ۲۲ میلیون خانوار خواستار تداوم پرداخت یارانه نقدی شده‌اند و قطعا این تعداد در روزهای شنبه و یکشنبه( فرصت مجدد برای جاماندگان) بیشتر هم خواهد شد.

البته باید توجه داشت ممنوعیت ثبت نام ایرانیان مقیم خارج از کشور در سایت رفاهی (بستن سرور رفاهی به روی آنان) در آمار انصرافی‌ها تاکنون موثر بوده است.

براساس آخرین آمار، در فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها ۷۷.۵ میلیون ایرانی یارانه نقدی دریافت می کردند. به عبارت دیگر، دولت ماهانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی تامین اعتبار می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
من خودم درمراحل قبلی یارانه ثبت نام نکرده بودم حالا تواین دوره با توجه به اوضاع اقتصادی خواستم ثت نام کنم اصلا کد ملی ام روسایت رفاهی به عنوان خانواده ایرانی قبول نکرد.کسان دیگه ای هم که انصراف بدن بجای دستت درد نکنه فکرکنم به سرنوشت بنده دچاربشن .هیچکی هم جوابگوی من نیست که حالا که تواین دوره میخوام ثبت نام کنم بایدچکارکنم ؟ گناه کردم دوره قبل یارانه نگرفتم ؟!
مردم وقتی ثروتهای میلیاردی دولتیها را میبینند با این زندگی اشرافی برای چی باید به اونها اعتماد کنند؟
Iran, Islamic Republic of
فقط باید مواظب باشیم که دولت بخاطر این مسئله از مردم انتقام نگیرد!امیدوارم دولت تدبیر وامید صبور باشد وبی جهت همه چیز را گران نکند
تا اقای نوبخت نتایج ازمون های استخدامی را تایید نکنه من و خانواده من انصراف نمیدهند.
/....
موسوی
Iran, Islamic Republic of
آقا ما زنگ زدیم خانه بابامون گفت ثبت نام نکردم دومادمون گفت ثبت نام نکردم خالمون گفت نکردم هیچ کدومم به روحانی رای ندادن فکر کنم این وسط فقط ما ساده هایی که دلمون برا مملکت میسوزه ثبت نام نکردیم.
الکی میگن
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی !
بستن سرور برای خارجی ها شبیه جوکه
طرف با دادن کد ملی و شماره حساب به اقوامش تو ایران میتونه ثبت نام کنه
می خواستند کلاس بذارند!
محمدرضا
من هم همینطور ثبت نام نکردم و به روحانی هم رای ندادم درسته فقط دل ما که به جلیلی رای دادیم برای نظام میسوزه....
اشتباه کردی....
من از وقتی که عفت خانم گفت يارانه نمی گيرد ديگر خجالت کشيدم ثبت نام کنم چون کسی مثل ايشان با آن همه تنگدستی و فلاکت!!! نگيرد آن وقت من که ماهی 7ميليون ريال دريافتی دارم بگيرم؟!!!!
منتقد بی سواد
Iran, Islamic Republic of
از تدابیر وکلیدهای مهم وکاربردی در دولت محترم تدبیر وامید اعتدالگرا؛
عموما مردم باید علاوه بر انصراف از دریافت یارانه، با همکاری درجهت افزایش قیمت کالاها و حاملهای انرژِ ی در سال 93دولت را یاری کنند.علاوه براین به صورت یک جانبه و به طور کاملا شفاف اطلاعات مالی و اقتصادی خود و افراد تحت پوشش خود را ارایه دهند بدون اینکه انتظار ارایه اطلاعات مالی واقتصادی از مسئولین محترم و آقا زادگان را داشته باشند!
امید است که اوضاع اقتصادی ومعیشت همگان !!!بهبود یابد.وچرخ زندگی مردم همزمان با چرخش سانتریفیوژها بچرخد!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم می فهمند وخوب می فهمند
صداقت در کار مسئولین با شعار را درک می کنند.
اگر مسئولین صداقت به خرج دهند این همه ثبت نام برای دریافت یارانه انجام نخواهد شد.
هر چند وزیر محترم اقتصاد اعلام کرد که ثبت نام 10 میلیون نفر هیچ تاثیری نداشته وقطعا حذف شده هستند ولی این یک هشدار برای مسئولین محترم است که ...مردم می فهمند
نیما
سلام
اگر عدد و رقم شما درست باشه میشه نتیجه گرفت اعتمادی بین مردم و دولت نیست.
بنده خودم اگه صد در صد مطمئن بودم پول یارانه صرف مملکت میشه و تبدیل به پاداش آخر سال و ... مدیران دولتی نمیشه، حتما انصراف میدادم.
بنده حقوقم ماهیانه 1500 است و 750 هم کرایه میدم.
ما روز به روز نحیف تر میشیم و مدیران ما روز به روز فربه تر ....
یاوری
نه مردم به دولت اعتدال ! آری به یارانه نقدی !

این عاقبت کسانی است که هر روز هر بهانه ای درست میکردن تا "نه به احمدی نژاد " رو در کشور به زور پیاده کنن از مجلس و قوه قضاییه بگیرید تا سیاسیون و آقازاده ها و احزاب و .....

حالا خودشون یه نه اساسی از مردم گرفتن : نه به روحانی !
.....
چه ربطی داره؟
احسنت و بی نهایت لااااااایک
....
Iran, Islamic Republic of
پس مشخص شد صدا و سيما و دولت و مجلس و مراجع و هنرمندان و ورزشكاران سرجمع پيش مردم چه وزن و اعتباري دارند!
.... آنها در مصرف بیت المال حساسند.
ساجدی
Iran, Islamic Republic of
مراجع بزرگوار فرمودند آنهایی که نیاز ندارند ثبت نام نکنند چون بیت المال است و مال شبه ناک وارد زندگی خود نکنند فراخوان عمومی ندادند که هیچکس ثبت نام نکند
مطمئنا بخش اعظم اين ريزش 10
% مربوط به اضافه آمار بود
چقدر هم تبلیغات صدا و سیما و توصیه های دولت تدبیر و امید جواب داد حتی آنهائی که به این دولت رای داده اند حاضر به همراهی دولت نیستند
Iran, Islamic Republic of
اونا رای واسه یارانه نداده بودن واسه آزادی داده بودند
Iran, Islamic Republic of
آزادی قیمت ها؟!
مهدی
ثبت نام کردن که مهم نیست،اگه تایید شدید یارانه گرفتی مهمه. امید رااز دست ندهید تدبیر به حالتان میشود.
Iran, Islamic Republic of
اعث خوشحالی شما؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خبره! کجای خبر نوشته ما خوشحالیم؟!
لبو فروش بی سواد
Serbia
این نشون دهنده اینه که دولت جدید حتی از حمایت کسایی که بهش رای دادن هم برخوردار نیست و خیلی زود بین مردم ازش صلب اعتماد شده!
ساجدی
Iran, Islamic Republic of
سلب اعتماد نه صلب!!! کمی دقت کنید خود ما داریم زبان فارسی را از بین می بریم
مهدی
متاسفانه مردم خیلی از دولت صداقت و روراستی ندیدن.وگرنه انصراف از یارانه که هیچی این مردم برای کشور و انقلاب از جون خودشون و عزیزترین بستگانشون هم حاضرن بگذرن.
Iran, Islamic Republic of
عجب دولت پر طرفداری که کسی حرفش نمیخونه جز یکسری مدیر زیر دست !
حجم عظیم تبلیغات درتمامی برنامه های رادیو وتلویزیون ودیگر رسانه ها رو برای انصراف از ثبت نام در دوهفته گذشته نگاه کنید ودهن کجی وعکس العمل مردم رو هم در نظر بگیرید . اگر آقایون چشم بصیرتی داشته باشند این خیلی معنی میده .
Iran, Islamic Republic of
واقعا در آمد و هزينه هاي مردم با هم سازگار نيست با اين سطح حقوق و دستمزد ها نمي شود زندگي كرد با اين حال حاضريم يا را نه را در ايفت نكنيم بشرط آن كه مسولين هم از هزينه كرد هاي گزاف بپرهيزند سري به دفاتر مسئولين محترمي كه تازه پشت ميز نشسته اند بزنيد و هزينه هاي گزاف خريد مبل و صندلي هاي آن چناني را ببينيد بعد بفرماييد چه بايد كرد
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز كار شما و كسانيكه اين مطلب را درج كردند خيانت بزرگ به ملت ودولت ايران است و تاريخ اين خيانت سياسي شما را نخواهد بخشيد. چون باعث شديد در آخرين روزهاي ثبت نام مردم با تصور اينكه با انصراف سرشان كلاه رفته است به سمانه ثبت نام هجوم ببرندوتمام برنامه هاي دولت را بهم بزنند.اف برشما.ننگ بر شما
مملی
جهان‌نیوزی‌های عزیز! به خاطر روشنگری دربارة یارانه از شما متشکریم.
داوود
پس تمام ملت ایران در زمان احمدی نژاد خائن به مملکت بوده اند خیلی معتدلی
Iran, Islamic Republic of
... کی هستن؟
Iran, Islamic Republic of
70 میلیون خائن داریم؟؟!؟!
United States
حق با شماست در باره جهان ولی این رسانه مخاطبی نداره، حرص و طمع هم در تقاضاهای نابجا موثر بوده
اف بر خودت و ننگ برتو و .................
مهدی آقائی
Australia
نه کند توهم یکی از آن باسوادها هستی
که این چنین به 70ملیون تقاضاکنده توهین میکنی
معنی اف را میدانی
میدانی اف یعنی چه
افشین
مرسی جهان نیوز بابت روشنگری
خادم
جالبه نصف مردم جلو دوربین میگن ما نمی گیریم پس این 70 میلیون عمه منند که ثبت نام کردند
حق دارند جلوی دوربین ... خودت را بذار جای اون بنده خدا . وقتی جوری جا انداختند که هر کس یارانه (حقش از گرانی ) را بگیر فقیر است خوب برای حفظ ابرو هم شده میگوید نه نمیگیرم.
مهناز
اینها تیارت‌های جلوی دوربینه. چون مردم اگه جلوی دوریبن می‌گفتن ما انصراف نمی‌دیم میون دوست و آشنا و فامیل و همسایه و همکار مضحکه می‌شدند که «ای بابا، شما هم نیازمندی؟»
Iran, Islamic Republic of
من یکی میشناسم تو شهر ما که همچین وضع درستی هم نداره اما پشت دوربین انگار یه کاغذ بهش داده بودن که مثل طوطی از انصراف حرف میزد خیلی از گزارش های صدا وسیما آبکیه
نامی
اون 7 میلیون نفر هم که ثبت نام نکردند توی این دو روزه ثبت نام می کنند . مردم چشم درند رانت خواری واختلاس . میلیاردر ها را می بینند
چراغعلی
اون هفت میلیون یا در خارج هستند یا توی زندان یا بیمارستان عمه من که در حال حاظر مکه است
Iran, Islamic Republic of
بیشتر از 3 میلیون نفر خارج از ایرانن !!! کم کمش! حسابی در داخل ندارند داشته باشن هم برداشت از اونور آب براشون داستانه!
Canada
جمعیت ایران چند نفره که یارانه ایها 70 ملیون را رد کردند.یعنی عده قلیلی انصراف دادند که منهم از ابتدا بین آنها هستم.پول مفت حال میده؟
Iran, Islamic Republic of
نه پول استخر و سونا جگوزی ساختمان ریاست جمهوری حال میده !
نادعلي
به نام خدا
باسلام. نه عزيزم. حال نمي ده. ولي مدير با حقوق بيست ميليوني كه تا حالا ليست اموالش را اعلام نكرده صلاحيت تعيين تكليف براي مردمي كه اغلب پانصدهزارتومان دريافتي دارندرا ندارند. بروند كشك شان رابسابند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
راست می گی این پول مفتی که مسئولی با اون تو جماران کاخ میخره و پول چایی مرکز تحت مدیرریتش میشه 150 میلیون تومان خیلی بد جور بهش حال میده!!!
این نتیجه تهدید وارعاب مسولان باتدبیر اقتصادی دولت است!!!اقای وزیر حالا نوبت شماست که ان 10000000را که شناسایی کرده ایداز یارانه محروم کنی!!!!متاسفانه ادبیات دولت مردان با ملتی که برای سرافرازی و استقلال جوان وجان داده بسیار غیر مودبانه است!
Iran, Islamic Republic of
دولت با محوریت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعداد دقیق ثبت نام کنندگان یارانه نقدی را بنا به دلایل خود، اعلام نکرده است اما براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار مهر.....!!!
با اجنه در ارتباطست این خبر پراکنی مهر؟!
منوچهر
نـــــــه بزرگــــــــ ملتـــــــ بــــــه درخواستـــــــ انصرافــــــــ از یارانــــــــــــه
من خانوادهاي را ميشناسم كه خارجي هستند و ميليونر در دوبي زندگي ميكنند ولي يارانه ميگيرند...
France
یعنی مردم به فتوای چهارده مرجع تقلید و رئیس جمهورشان نه گفتند! آنها تاکید کردند فقط نیازمندان ثبت نام کنند....
یارانه نگیرید میدن به فائزه ساندویچ میخوره به نظام فحش میده.
حمید
United States
وقتی قراره ما با دولت رفیق باشیم و یار,این را میطلبه که با هر شرایطی از این یارانه گذشت کنیم ولی از اون طرف وقتی میبینیم بعد از 3 سال هنوز کسی را برای سه هزار میلیارد تومان اختلاس پشت تلوزیون نیاوردند و یا پیر هیئت دولت میلیاردر آنچنانه و یا زندگانی بعضی از مدیران شاهانه است و..... پس بفرمایید همش کتک خوره ماییم دیگه!!
Iran, Islamic Republic of
ازملت عزيزايران تقاضادارم يك نه بزرگ هم به اين خودرو مونتاژكاران بگويندوازخريداين فرقونهاي گران خودداري كنند وتودهني به اين مافياي ثروت وقدرت بزنند .كه با احساس واعصاب مردم بازي نكنند .هيچي نشده اول سال 92خودررورابه صورت صوري گران كردند وحال درسال 93صحبت ازافزايش اين ارابه هاي مرگ كه مفت نمي ارزد ميگويند.اميدوارم كه دراين ازمون نيزپيروزشويم/
56
ببخشید! یعنی همه ی اونایی که جلوی دوربین اعلام کردند انصراف ... از مردم تا مسؤولین ... همه و همه کشک بود؟
من که به این آمار اعتماد ندارم احتمالا دولت دوباره میخواد کاسه کوزه ها رو سر مردم بشکنه ...
حیف ... این دولت داره مملکت رو به کجا میکشونه
اون از فرهنگ اون از سیاست خارجی اینم از وضع اقتصادی ...