پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

آمار تلفات مردمی توسط مخالفان دولت‌سوریه

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 395956
به گفته یک گروه نظارتی در سوریه، در چند ماه اخیر، به کارگیری تسلیحات دست‌ساز و غیردقیق، از سوی شورشیان، به کشته شدن دستکم ۳۱۱ غیرنظامی انجامیده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک گروه نظارتی امروز (جمعه) ضمن محکوم نمودن کاربست سلاح‌های غیر دقیق با هدف‌گیری تصادفی ابراز داشت که در فاصله جولای تا دسامبر سال جاری (تیر ماه تا آذر ماه)، شورشیان سوریه با به کارگیری گلوله‌های توپ ساخته شده از کپسول‌های گاز مخصوص پخت و پز، ۳۱۱ غیرنظامی را کشته‌اند.

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد دو سوم از این مرگ‌ها، یعنی ۲۰۳ نفر، در شهرهای شمالی حلب بوده‌اند؛ جایی که سلاح موسوم به «توپ‌های جهنمی» به سمت مناطق در دست دولت سوریه در دومین شهر بزرگ این کشور، شلیک شده‌اند. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه نزدیک به مخالفان، که آهنگ خشونت در هر دو طرف را پیگیری می‌کند، اعلام کرده است که ۴۲ کودک و ۲۵ زن در میان کشته شدگان در حلب بوده‌اند. همچنین بیش از ۷۰۰ نفر نیز در این مدت زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» روز پنجشنبه گزارش داد که «تروریست‌ها» یازده بمب دست‌ساز در شهرستان‌های جنوبی شهر دیره، منفجر کرده‌اند که به زخمی شدن چندین غیرنظامی منجر شده است.

در جریان بیش از ۴ سالی که از بحران در سوریه می‌گذرد، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند. شبکه بی‌بی‌سی روز گذشته گزارش داد که گروه‌های تروریستی تنها در یک ماه، بیش از ۵۰۰۰ نفر را در سرتاسر جهان کشته‌اند. اغلب این آمار مربوط به دو کشور سوریه و عراق است که گروه تروریستی داعش بیشترین فعالیت را در آن‌ها دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *