جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
وزیر اطلاعات در همایش فرمانداران سراسر کشور خبر داد

دنبال جایگزینی برای من در وزرات اطلاعات هستند؛ اهلاً و سهلاً

برخی به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در مذاکرات هسته‌ای هستند
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 425259
وزیر اطلاعات با بیان اینکه شورای تایید صلاحیت برای انتخابات آینده در این وزارتخانه تشکیل شده است گفت: متاسفانه به وضوح می‌بینیم مجموعه ای که دستشان در انتخابات دخالت دارد حالت جهت‌داری پیدا کرده و با همین ویژگی‌اش دنبال جایگزینی برای من در وزرات اطلاعات هستند که اهلاً و سهلاً.
دنبال جایگزینی برای من در وزرات اطلاعات هستند؛ اهلاً و سهلاً
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید محمود علوی وزیر اطلاعات بعدازظهر امروز در همایش سراسری فرمانداران در وزارت کشور طی سخنانی اظهارداشت: حکومت برای اسلام ابزاری است برای آرامش و تامین امنیت مردم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت برآمده از این ویژگی مسئولیت سنگینی دارد.

وی افزود: در حکومت اسلامی امنیت برای مردم است و نه امنیت بر مردم،‌ امنیت گورستانی جامعه را به جایی نمی‌رساند و شمع و چراغ ایمان را به خاموشی می‌کشاند و آنجایی که ایمان در جامعه افزایش می‌یابد امنیت همراه با آرامش است.

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه کار اطلاعاتی در چارچوب حلال و حرام قرار گیرد افزود: تهدید و دروغ، بازی با حیثیت افراد، توهین به افراد که بر همه حرام است بر یک مامور اطلاعاتی هم حرام است،‌ شما مدیران به عنوان فرمانداران که انجام وظیفه می‌کنید بدانید هرچه برای دیگران حرام است برای شما هم حرام است.

علوی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به بهانه کار اطلاعاتی و حفظ و صیانت از انقلاب وارد حریم خلاف شرع شویم،‌ خوداجتهادی‌ها حجت شرعی برای ما درست نمی‌کنند.

وی با اشاره به انتشار برخی بولتن‌های خبری گفت: در بولتن‌ها دروغ
در شرایط فعلی تنها حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت می‌توانیم بفروشیم که حتی پولش هم به دستمان نمی‌آید
نگوییم و به وسیله آن از افرادی که خوشمان نمی‌آید با انتشار برخی مطالب سیاه‌نمایی نکنیم تا فضا تاریک نشود.

وزیر اطلاعات گفت: برای خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی نمی‌توان از راه خلاف شرع به خوبی نقش خود را ایفا کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه کار مدیریتی ما باید در چارچوب شرع باشد افزود: رعایت اخلاق یکی از ضرورت‌ها برای پیشرفت امور است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی دولت تصریح کرد: ما در شرایط فعلی تنها حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت می‌توانیم بفروشیم که حتی پولش هم به دستمان نمی‌آید بنابراین اداره کردن کشور کار ساده‌ای نیست و طبیعی است که دست شما مسئولان و فرمانداران برای حل برخی مشکلات بسته شود اما روی شما که بسته نمی‌شود بنابراین با خوشرویی رضایت مردم را می‌توانیم جلب کنیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بنده اخیرا در یک بولتن خبری گزارشی را خواندم که گفته شده بود ناجا اعلام کرده تجمعات صنفی در سال جاری ۵۴ درصد افزایش یافته است خطاب به سردار اشتری فرمانده ناجا به مزاح گفت: آیا این گزارش صحیح است؟ که سردار اشتری هم با مزاح اعلام کرد این موضوع را باید از وزارت کشور بپرسیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: براساس این گزارش که در یک بولتن خبری منتشر شده بود اعلام کردند ۳۰ درصد از این تجمعات در شهرستان‌ها بوده و عدم توجه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به اصناف از علل این تجمعات عنوان شده
دشمنان سعی دارند در درون جامعه ما فضای دوقطبی در مسئله مذاکرات هسته‌ای و یا هر عنوان دیگر ایجاد کنند و همچنین براساس آن سخنرانی‌ها و تجمعات و تحصن‌هایی را در موافقت یا مخالفت از مذاکرات هسته‌ای برگزار کنند
است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت یازدهم دولتی است که مرتبط با طبیعت انقلاب می‌خواهد بستر را برای حضور همه فرزندان انقلاب فراهم کند.

علوی ادامه داد: این دولت دولتی نیست که بخواهد اصولگرا و اصلاح‌طلب را به حاشیه بکشاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما هم‌اکنون شاهد دو نوع تهدید داخلی و خارجی هستیم، افزود: تهدید خارجی در مقیاس جهانی استکبار جهانی است که تلاش دارد مسلمانان را به دو قطب شیعه و سنی تفکیک کند که ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی و کشتن انسان‌ها و علمای اهل سنت از جمله این برنامه‌های آنها است که متاسفانه این موضوع در بین مسلمانان در حال جا افتادن است.

وزیر اطلاعات با اشاره به تهدیدات داخلی گفت: دشمنان سعی دارند در درون جامعه ما فضای دوقطبی در مسئله مذاکرات هسته‌ای و یا هر عنوان دیگر ایجاد کنند و همچنین براساس آن سخنرانی‌ها و تجمعات و تحصن‌هایی را در موافقت یا مخالفت از مذاکرات هسته‌ای برگزار کنند و به طور کلی در جریان این مذاکرات خلل ایجاد نمایند البته باید نقدهای سازنده صورت بگیرد و همچنین حرمت‌ها حفظ شود زیرا نقد سازنده نزد دولت و مردم است.

وی افزود: اما سلسله تخریب‌ها و انهدام حرمت‌ها و انهدام زمینه کاری دولت با مقتضای شعار سال جور در نمی‌آید.

وزیر اطلاعات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم حق‌الناس است، اظهارداشت: این سخن به این معنا است که در این مسئله هر خطایی قابل گذشت نیست.

وزیر اطلاعات با ذکر مثالی گفت: بنده در یک بولتن خبری خواندم که یک فردی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارد در جمعی حاضر شده و موضوعات قومیتی
هر گونه چالش امنیتی در انتخابات باید در نطفه خفه شود تا مکرراً تکرار نشود
را مطرح کرده بنده بلافاصله با مدیرکل اطلاعات آن استان تماس گرفتم و این مسئله را تذکر دادم که حتما به آن شخص تذکر داده شود تا این گونه سخنرانی‌ها و مسائل تکرار نشود.

وی همچنین گفت: هر گونه چالش امنیتی در انتخابات باید در نطفه خفه شود تا مکرراً تکرار نشود.

وزبر اطلاعات با اشاره به مسئله تعیین صلاحیت‌ها تصریح کرد: شورای تعیین صلاحیت در این وزارتخانه تشکیل شده تا امور مربوط به این موضوع را انجام دهد.

وی با تاکید براینکه ما نمی‌توانیم با آبروی افراد بازی کنیم گفت: در وزارت اطلاعات برابر شرع اسلام و رضای خدا انجام وظیفه می‌کنیم. حالا هر کس می‌خواهد قبول کند یا نکند. ما از سلامت کار و رضای خدا با اینکه برخی افراد حرف ما را قبول کنند یا نکنند نمی‌گذریم.

علوی تاکید کرد: اگر کسی در پرونده‌اش مورد سوئی داشته باشد خطایی را مرتکب شده که ما آن را اعلام می‌کنیم اما ما نمی‌توانیم با آبروی کسی به دلیل گرایش سیاسی‌اش بازی کنیم و من آن را نمی‌پسندم.

وی خاطرنشان کرد: برای ما رضای خدا و خشم خداوند ملاک است که در احادیث آمده است حفظ حرمت مومن از حفظ حرمت کعبه بالاتر است.

وزیر اطلاعات افزود: ما متاسفانه به وضوح می‌بینیم مجموعه ای که دستشان در انتخابات دخالت دارد حالت جهت‌داری پیدا کرده و با همین ویژگی‌اش دنبال جایگزینی برای من در وزرات اطلاعات هستند که اهلاً و سهلاً.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *