پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

توصیه آیت‌الله‌صافی به سفیرایران درعربستان

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 404351
تقویت رابطه کشورهای اسلامی توطئه گروه های افراطی و منحرف را خنثی می کند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، تاکید کرد: دولت‌ها باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند،‌ بخصوص با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه‌ گروه‌های منحرف را خنثی کنند؛ به نظر اینجانب خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری نمایند تا شرّ آنها از منطقه رفع شود.
به گزارش جهان به نقل از رسا، دکتر صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت وگو کرد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: ارتباط با کشورهای اسلامی به خصوص در این زمان که شرایط خاصی بر منطقه حاکم است، اهمیت زیادی دارد؛ از طرفی گروهی به اسم اسلام و تشکیل خلافت اسلامی چهره‌ی رحمانی دین را در دنیا مخدوش نموده‌اند و از طرف دیگر جهالت و نادانی بعضی از مسلمانان است که فریب افکار پلید آنها را خورده‌اند.

مرجع تقلید شیعان جهان افزود: در این شرایط حساس وظیفه‌ی همه‌ی مسلمانانِ آگاه و بیدار، بسیار سخت و دشوار است. باید از این دین حنیف که سرتاسر مهر و صفا و صلح و امنیت را برای جهانیان به ارمغان آورده،‌ دفاع نمود و دولت‌ها هم باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند،‌ بخصوص با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه‌ی این گروه‌های منحرف را خنثی نمایند. به نظر اینجانب خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری نمایند تا شرّ آنها از منطقه رفع شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از بیانات خود با توجه به اینکه عرف بین‌المللی باید در ملاقات‌ها و دید و بازدیدها رعایت شود، اظهار داشت: با حفظ منافع و عزت و استقلال کشور می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف نموده و روح دوستی و اخلاق و صداقت را به جهانیان نشان دهیم.

این مرجع تقلید با توجه به کارهایی که بعضی از سَلَفی‌ها نسبت به تخریب مراقد مطهر بقیع و مکان‌های مقدس دیگر انجام می‌دهند، اظهار داشت: نظر حقیر این است که این کارهای سخیف ضربه‌ای بزرگ به تاریخ عظیم اسلام می‌زند و جهان را از سابقه‌ی درخشان اسلام دور می‌سازد این مراقد برای همه‌ی مسلمانان مقدس است و وجود آنها، نشان از تاریخ صدر اسلام و عزت بزرگ مسلمانان در آن دوره‌ دارد و باید آنها را با احترام تمام حفظ و نگهداری کنیم.

در پایانی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برای مزید توفیقات بیشتر سفیر ایران در عربستان دعا کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر صادقی گزارشی از حوزه‌ی مأموریت خود و وضعیت خاص منطقه ارائه داد.
https://jahannews.com/vdcene8ezjh87xi.b9bj.html
jahannews.com/vdcene8ezjh87xi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *