پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ائتلاف‌عربی‌چرا‌برای‌فلسطین‌شکل نگرفت؟

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 414855
یحیی محمد المطری نماینده پارلمان یمن ضمن محکومیت تجاوز عربستان به کشورش تاکید کرد مردم یمن با توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های خود، درسی فراموش‌ناشدنی به متجاوزان خواهند داد.
ائتلاف‌عربی‌چرا‌برای‌فلسطین‌شکل نگرفت؟
به گزارش جهان به نقل از فارس یحیی محمد المطری نماینده مردم صنعاء در پارلمان یمن تاکید کرد آنچه که امروز شاهد آن هستیم توطئه ای بزرگ علیه مردم یمن است که سرتاسر کشور را مورد هدف قرار داده است.

وی در پاسخ به پرسش فارس در رابطه با دورنمای آینده کشورش در سایه این تهاجم گسترده گفت : دشمنان یمن و منطقه از سازمان های اطلاعاتی عربی گرفته تا رژیم صهیونیستی وآمریکا امروز از بین بردن ارتش یمن را در دستور کار خود قرار داده اند و همچنانکه زیر بنای ارتش های سوریه ، عراق و لیبی را از بین بردند امروز به دنبال آن هستند تا یمن نیز به این سرنوشت دچار گردد.

به گفته این نماینده یمنی عربستانی ها با دست آویز قرار دادن مسئله فرار عبدربه منصور هادی و بازی های سیاسی وی که یک روز خود را رئیس جمهور مستعفی ویک روز رئیس جمهور قانونی ودیگر بار رئیس جمهور مخلوع ومورد کودتا قرار گرفته توصیف می کند به دنبال تحقق توطئه های خود علیه یمن بر آمدند.

وی افزود : عربستان وهمپیمانانش به بهانه بازگرداندن مشروعیت سیاسی دست به کشتار وسیع ملت یمن که خود منبع اصلی مشروعیت محسوب می شوند ، می زنند اما ملت یمن هم در مقابل این جنایات ساکت نخواهد نشست وبه دفاع از آب وخاک وناموسش خواهد پرداخت.

المطری در این زمینه به فارس گفت: ملت یمن ملت غیوری است که هرگز اجازه دست درازی وتجاوز به خاک کشورش را نمی دهد ومطمئن باشید به عربستانی ها درسی خواهد داد که تا سالها آنرا فراموش نکنند.

ان شاء الله در آینده نزدیک سعودی ها خواهند فهمید با تجاوز خود به یمن چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند ما اجازه دست درازی و تعدی به خاک کشور و ملتمان را به هیچ طرفی نمی دهیم و عربستان نیز از این قاعده مستثی نیست.

این نماینده با هشدار به طرف های متجاوز گفت : تصور نکنید با دست آویز قرار دادن قطعنامه های اتحادیه عرب می توانید به خاک یک کشور عربی دیگر تجاوز کنید ، اگر اتحادیه عرب واقعا به دنبال احقاق حقوق ملل عربی بود فلسطین بسیار مقدم تر بود اما چرا تا کنون چنین ائتلاف ها یا اقداماتی در رابطه با مسئله فلسطین واحقاق حقوق ملت فلسطین صورت نگرفته است؟

به گفته المطری هدف ائتلاف آنگونه که ادعا می شود کمک به دمکراسی یا ملت یمن نیست بلکه امروز تخریب وویرانی یمن در دستور کار دشمنان منطقه قرار گرفته است تا اسرائیل فارغ البال به اقدامات و جنایات خود در منطقه ادامه دهد .

المطری در پایان افزود: اما ملت یمن هم با توکل بر خدا وبه تکیه بر مردمش که برای دفاع به پا خواسته اند از آب خاک وناموسشان تا آخرین قطره خون دفاع خواهند کرد ومطمئن باشید پیروزی از آن ما خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *