سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰

شبکه ماهواره‌اي 'اهل بيت' توقيف شد

يکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 140651
مقامات مصري به دليل نگراني از گسترش مذهب تشيع در جهان، شبکه ماهواره‌اي اهل بيت را در کنار 11 شبکه ديگر توقيف کردند و به 20 شبکه ديگر هشدار دادند.
به گزارش فارس روزنامه مصري "الاهرام" نوشت: شرکت نايل‌ست که زير نظر وزارت تبليغات مصر فعاليت مي‌کند، اعلام کرد: چهار شبکه‌ ديني "صفا "، "آيات "، "اثر " و "اهل بيت " به دليل اهانت به اديان آسماني و عقايد آنان و ترويج خرافات به صورت موقت توقيف شده است.
اين شرکت همچنين هشت شبکه ماهواره‌اي ديگر را به ادعاي ترويج لاابالي‌گري و فساد اجتماعي توقيف کرده است.

نايل ست همچنين به 20 شبکه ماهواره‌اي ديگر هشدار داده و تاکيد کرده است بايد روند کار خود را درست کنند و به آنچه قوانين اين شرکت و اصول اديان آسماني و رسوم جامعه خواند، پايبند باشند و از تحريک اختلافات ديني و تلاش براي توهين به نمادهاي اديان و مذاهب بپرهيزند و به منشور رسانه‌اي و خبري متعهد باشند.

توقيف شبکه ماهواره‌اي شيعي اهل بيت و ديگر شبکه‌هاي شيعي از سوي طرف‌هايي وهابي که مانع انتشار واقعيت و فرهنگ اهل بيت عليهم السلام هستند صورت گرفته است.

اين در حالي است که شبکه اهل بيت همواره در برنامه‌هاي خود و انتشار فرهنگ اهل بيت از گفت‌وگوي منطقي و صلح‌آميز استفاده کرده است.
روزنامه الاهرام مصر در شماره روز چهارشنبه گذشته خود اسامي شبکه‌هاي توقيف شده را آورده است که شامل:
"صفا‏ "،‏ "آيات "‏،‏ "الأثر‏ "،‏ "أهل البيت "‏،‏ "مرح الخليج "،‏ "ريحانة "،‏ "الرقية‏ "،‏ "عالم حواء‏ "،‏ "إميل آت‏.‏تي‏.‏وي "،‏ "مرح تي‏.وي "، "ستريک "،‏ و "لايو تي‏.وي "‏ است و شبکه‌هايي که شرکت نيل ست به آنها هشدار داده است نيز شامل "الغدير "‏، و "صدى الإسلام‏ "، و "بداية "‏،‏ و "الفجر "‏،‏ و "المجد‏ "،‏ "صلة‏ "،‏ "الصوفية "‏،‏ "الأنوار‏ "، "القيثارة‏ "،‏ "مواهب "،‏ "جوردون ميد‏ "،‏ "صمد‏ "،‏ "مرسال‏ "،‏ "سهم تي‏.‏وي "،‏ "الحقيقة‏ "،‏ "الإمارة‏ "،‏ "غنوة‏ "،‏ "الذهبية "‏،‏ "حواس‏، و "‏HI.TV‏ ".است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *