پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

آغاز ثبت‌نام مترجمی خبر «توانا»

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 380655
ثبت‌نام دوره جدید آموزش مترجمی خبر باشگاه خبری خبرگزاری فارس «توانا» آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از برگزاری موفقیت‌آمیز دو دوره آموزشی فشرده مترجمی خبر، باشگاه خبری خبرگزاری فارس «توانا» در نظر دارد یک دوره مترجمی خبر انگلیسی را به صورت ترمی برگزار کند. مشخصات این دوره به شرح زیر است:

۱. شرکت در دوره برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است. به شرطی که دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم بوده و از سطح دانش انگلیسی متوسط به بالا برخوردار باشند، به طوری که متون انگلیسی عمومی را به راحتی خوانده و درک کنند.

۲. هدف از برگزاری این دوره، تربیت مترجم حرفه‌ای خبر است. دانشجویان در این دوره با ترجمه انواع متون خبری و مطبوعاتی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب و تصویری آشنا شده و اصطلاحات و واژگان خبری را می‌آموزند. فراگیرانی که با موفقیت این دوره را پشت سر بگذارند قادر خواهند بود متون مطبوعاتی و خبری را از انگلیسی به فارسی و بالعکس ترجمه کنند.

۳. این دوره که از هفته اول مهر ماه شروع می‌شود، در چهار ترم برگزار خواهد شد. هر ترم حدود یک ماه طول خواهد کشید و شامل ۲۴ ساعت آموزش (مجموعا هشت جلسه سه ساعته / دو روز در هفته) و یک جلسه آزمون خواهد بود. کلاس‌ها در روزهای فرد (یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها) از ساعت ۵ تا ۸ بعدازظهر برگزار می‌شود.

۴. پس از پایان ترم چهارم، دانشجویان در یک آزمون جامع شرکت خواهند کرد. این آزمون شامل تمامی مطالب تدریس شده در چهار ترم است. در صورت موفقیت در آزمون جامع، به دانشجویان مدرک پایان دوره از طرف خبرگزاری فارس اعطا خواهد شد.

۵. دانشجویان برتر که با موفقیت، مدرک پایان دوره را اخذ کنند، در صورت قبولی در مصاحبه حضوری، می‌توانند در باشگاه خبری خبرگزاری فارس «توانا» مشغول به فعالیت شوند.

برای ثبت‌نام در دوره مترجمی خبر انگلیسی باشگاه خبری توانا، اینجا کلیک کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
چرا لینک خبر توانا باز نمیشود؟