شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

چرا آمریکایی ها با ایران مکاتبه می کنند؟

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 430857
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به پیام اوباما برای مذاکره با ایران، گفت: بارها آمریکا برای رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات پیام فرستاده‌اند، چرا که آنها می‌دانند که تحریم‌ها در ایران بی‌اثر بوده است.
به گزارش جهان، اسدالله بادامچیان در گفتگو با مهر، در آستانه ۱۰ تیر و پایان مهلت ضرب الاجل توافق هسته ای، گفت: رهبر انقلاب خطوط اصلی مذاکره را مشخص کردند و ما در این مذاکرات هر نوع زیاده‌طلبی، بازرسی‌های بی‌حساب و کتاب، تحقیقات خارج از چارچوب و هر تعهدی که خلاف مصالح و منافع ملی باشد را قبول نداریم.

وی با تاکید براینکه از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و اعتماد داریم، گفت: از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنیم اما این حمایت به آن معنا نیست که آنها اختیار دارند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، اختیار آنها تنها در زمینه مذاکره است و اگر به هر جمع‌بندی که در این مذاکرات رسیدند، باید آن جمع‌بندی در داخل کشور توسط سران قوا، مجلس و مردم بررسی شود.

نایب ریس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه ما هیچ نگرانی بابت این مذاکرات نداریم، گفت: تیم مذاکره‌کننده وظیفه خود را انجام می‌دهد، حمایت رهبری را نیز به همراه دارد لذا از رفتار تیم هسته‌ای خودمان هیچ نگرانی نداریم و تنها نگرانی‌ ما نسبت به بدعهدی و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مذاکره‌کننده است.

وی با تاکید بر اینکه چه به توافق برسیم و چه نرسیم، ایران برنده این مذاکرات خواهد بود، گفت: ما با این مذاکرات نشان دادیم که اهل منطق و مذاکره هستیم و به همگان ثابت کردیم که براساس نظر ولی‌فقیه و نه تحمیل دیگران، به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

بادامچیان با بیان اینکه ایران تسلیم زیاده خواهی های امریکا نخواهد شد، ادامه داد: در صورت هر گونه زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل، ما محکم می‌ایستیم و در مقابل فشار و تحریم‌ها سر خم نمی‌کنیم و دنیا نیز این استقامت ما را تحسین خواهد کرد.

وی پذیرش پروتکل الحاقی را خط قرمز مذاکره دانست و گفت: مجلس هفتم پذیرش پروتکل الحاقی را رد کرده و تیم مذاکره‌کننده با عباراتی همچون «بازرسی مدیریت شده» نمی‌تواند آن را قبول کند؛ چراکه پذیرش یا عدم پذیرش آن تنها حق مجلس شورای اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به پیام اوباما برای مذاکره با ایران، گفت: بارها آمریکا برای رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات پیام فرستاده‌اند، چرا که آنها می‌دانند که تحریم‌ها در ایران بی‌اثر بوده است.

بادامچیان، خاطر نشان کرد: اگر به هر دلیلی مذاکرات به نتیجه نرسد، دولت باید یک تغییر کلان در مدیریت‌ها و سیاست‌های خود ایجاد کند، چرا که تاکنون سیاست دولت بر مبنای توافق بوده و اگر توافقی صورت نگرفت، لازم است که متناسب با شرایط، تغییراتی در کادر مدیریت و وزرا به وجود آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ببخشید آقای بادامچیان دولت اید تا حالا سیاست های دوران تحریم را اجرا می کرد تا اشکالات کار معلوم بشه اما واردات اجناس لوکس نشون داد دولت هیچ برنامه ای برای شرایط دشوار ندارد