جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برنامه اشتغال 60 هزار مهندس كشاورزي بيكار

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 143478
رئيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي گفت: برنامه‌اي طراحي شده كه 60 هزار نفر مهندس كشاورزي در عرصه‌هاي كشاورزي و در قالب شركت‌هاي فني خدماتي فعال شوند.
محسن موحديان عطار در گردهمايي مديران ستادي و استاني حفظ نباتات گفت: از 25 هزار نفر كارشناس كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي تنها يك هزار و 65 نفر كارشناس در عرصه مهندسي فعاليت مي‌كنند در حالي كه كشور براي تأمين نيازهاي كارشناسي در اين بخش به 120 هزار كارشناس كشاورزي نياز دارد. 

به گزارش فارس،وي با انتقاد از رويكرد دولتي در بخش كشاورزي گفت: بخش دولتي رو به دولت و پشت به كشاورز دارد و محدوديت هاي بخش دولتي امكان ورود به عرصه‌هاي عملي را نمي‌دهد و نياز است نحوه خدمات رساني به كشاورزان تغيير يابد. 

وي افزود: در اين راستا شبكه خدمات فني و مهندسي شكل گرفته و 4500 نفر گياهپزشك در كشور در قالب شركت‌هاي خدماتي براي كمك به حفظ نباتات فعاليت مي‌كنند.
موحديان همچنين از نحوه پذيرش دانشجو و نامتناسب بودن نياز با فارغ‌التحصيلان كشاورزي انتقاد كرد. 

وي گفت: برنامه‌اي طراحي شده كه 60 هزار نفر مهندسي كشاورزي در عرصه‌هاي كشاورزي فعال شوند. هم‌اكنون 2350 شركت خدمات فني و مهندسي با 20 هزار كارشناس در عرصه توليد فعاليت دارند. 

وي تعداد اعضاي اين سازمان را 139 هزار عضو حقيقي و 6 هزار و 60 عضو حقوقي عنوان كرد.
موحديان در ابتداي صحبت‌هاي خود گفت: به دليل اينكه بيشتر مسولان با اين سازمان آشنايي خوبي ندارند معمولا سوالات غير مرتبط و انتقادات بي‌جا مطرح مي‌كنند.
وي براي اثبات آن سوالي با اين مضمون مطرح كرد كه وظيفه سازمان نظام مهندسي كشاورزي چيست؟ و از حضار خواست جواب دهند اما پاسخي شنيده نشد.
وي سازمان نظام مهندسي را بخش عمومي، غير دولتي و با هدف مهندسي كردن فرايند توليد تعريف كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *