شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تشدید درگیری کُردها و داعش

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 393976
شهر «عین‌العرب» از روز گذشته شاهد تشدید درگیری‌ها میان کردهای این شهر با گروهک تروریستی تکفیری «داعش» است، این در حالی است که به تازگی فیلمی منتشر شده که حملات داعش علیه کردها از خاک ترکیه را به تصویر می‌کشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع آگاه میدانی در عین العرب یا همان «کوبانی» از درگیری‌های شدید و سختی خبر می‌دهند که برای اولین بار میان مبارزان کُرد با عناصر گروهک تروریستی تکفیری «داعش» در نزدیکی گذرگاه مرزی عین العرب – ترکیه جریان دارد.

این منابع میدانی در این خصوص توضح دادند که عملیات انتحاری یک تروریست تکفیری داعشی به همراه یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی گذرگاه مرزی عین العرب – ترکیه که این شهر کُردنشین را به کشور ترکیه مرتبط می‌کند، علاوه بر اینکه موجب خرابی و ویرانی گسترده در منطقه انفجار شد، باعث وقوع درگیری‌های شدید بین مبارزان کُرد با عناصر تکفیری داعش در این منطقه نیز شد.

این درحالی است که محور جنوب غربی شهر عین العرب و به طور مشخص اطراف بیمارستان «الامل» این شهر درگیری‌های شدیدی بین مبارزان کُرد و عناصر تکفیری داعش در جریان است و داعش تلاش دارد،‌این بیمارستان را که کُردها موفق شدند، آن را از لوث تکفیری‌های داعشی آزاد کنند، بار دیگر به تصرف درآورد، به همین دلیل این منطقه شاهد حمله گسترده داعش با هدف تسلط مجدد بر این بیمارستان بود که با مقابله مبارزان کُرد دفع شد.

همچینین گزارش شده که میدان «آزادی» شهر عین العرب نیز شاهد درگیری‌های شدید پس از حمله داعش به این میدان که در نزدیکی پارک عمومی شهر واقع شده و تصرف آن توسط عناصر تکفیری داعش بود.

حملات روز شنبه داعش به عین العرب به شکل قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با روزهای قبل تشدید و افزایش یافته بود و هدف از آنها تصرف مواضع و نقاط جدیدی از کُردها توسط این گروهک تکفیری تروریستی بود.

براساس این گزارش‌ها داعش تنها به حملات مستقیم میدانی علیه مواضع کُردهای عین العرب اکتفا نکرد، بلکه نقاط مختلف این شهر را با ۱۱۰ گلوله خمپاره به توپ بست.

اما به تازگی فیلمی در پایگاه‌های مختلف اینترنتی پخش شده که گوشه‌ای از درگیری‌های شدید مبارزان کُرد عین العرب با عناصر تکفیری داعش در خط مرزی سوریه – ترکیه را نشان می‌دهد.

این فیلم یکی از عناصر تکفیری داعش را به تصویر می‌کشد که اقدام به حمله علیه مبارزان کُرد عین العرب از داخل اراضی ترکیه می‌کند که بیانگر گوشه‌ای از نقش ترکیه در حمایت از تروریست‌های داعشی و مشارکت آن در حمله به شهر عین العرب پرده بر می‌دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *