شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۹۰

پیشنهاد زنده تنابنده به دانش آموز ویدئوی «شیب، بام!؟»

شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 413775
دانش آموز ویدئوی «شیب، بام!؟» از سوی محسن تنابنده نویسنده و بازیگر مجموعه پایتخت به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال پایتخت ۴ معرفی شد.
پیشنهاد زنده تنابنده به دانش آموز ویدئوی «شیب، بام!؟»
به گزارش جهان به نقل از فارس، برنامه سال تحویل شبکه سه سیما با نام «بهار نارنج» و با اجرای «احسان علیخانی» میزبان مهمانان متنوع و فشرده ای بود.

بنا بر این گزارش، محسن تنابنده نویسنده و کارگردان یکی از مهمانان این برنامه بود که در ابتدا درباره فیلم محمد رسول الله صحبت کرد.

در این برنامه بخش هایی از فیلم و پشت صحنه آن به روی آنتن رفت و در ادامه تنابنده گفت: دست مجید مجیدی را می بوسم که برای این فیلم خیلی زحمت کشید و امیدوارم فیلم اکران خوبی در داخل و خارج کشور داشته باشد.

 

وی همچنین در ادامه سخنانش درباره تولید سریال پایتخت ۴ ویژه ماه رمضان عنوان داشت: فرصت کمی در اختیار داریم و امیدوارم بتوانیم سریال را برسانیم.

به گزارش فارس، در ادامه علیخانی از تنابنده پرسید که شخصیت نقی معمولی چطور شکل گرفت؟ که این بازیگر پاسخ داد: من خویشاوندی در مازندران دارم. در حقیقت خاله ای دارم که این پرسوناژ، کولاژی از پسرخاله هایم و دوستانشان است و به همین دلیل هم باورپذیر شده است.

وی همچنین درباره بهترین و دلچسب ترین اتفاقی که برایش افتاده، توضیح داد: سر کار آقای مجیدی که بودیم، لوکیشن جاده قم، مغازه ای بود که از ان خرید می کردیم. یک روز که برای خرید رفته بودم، خانم مغازه دار با دیدن من شروع به گریستن کرد و گفت که شوهرش به دلیل بیماری روزهای پایانی عمرش را سپری می کند و دکترها گفته اند که در این روزهای پایانی فضای شادی برایش فراهم کنید. او هم خواسته بود که فقط برایش مجموعه پایتخت را ببرند و این مرد فقط سریال پایتخت را تماشا می کرد. آن خانم بعد از گفتن این حرفها برایم دعا کرد که این دعا خیلی به من چسبید.

وی همچنین درباره زمان اکران فیلم محمد رسول الله نیز گفت که احتمالا اکران دوم نوروزی متعلق به این فیلم است و اکران آن از ۵ یا ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

مهمان دیگر این برنامه بیژن دانش آموز معروف ویدئوی «شیب، بام!؟» بود که فیلم پاسخ های او به سوالات معلمش به عنوان یک کلیپ مفرح دست به دست در فضای مجازی چرخیده بود.

بیژن با حضور در برنامه بهار نارنج اعلام کرد که به خاطر انتشار این ویدئو خیلی زجر کشیده و مجبور به ترک تحصیل شده و حالا هم به عنوان کارگر ساختمانی کار می کند.

محسن تنابنده با شنیدن سخنان این جوان روی آنتن زنده قول داد که بیژن در مجموعه پایتخت ۴ بازیگر یکی از نقش های اصلی خواهد بود.

وی گفت: در سری سوم سریال پایتخت بهبود با بازی مهران احمدی یک پسر داشت که به سربازی رفته بود و حالا این پسر برگشته و نقشش را بیژن بازی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیمـــــآ
متاسفم برای نظام آموزشی ایران. البته معلم های کاربلد هم خدا رو شکر زیاد داریم ولی معلمی که فیلم از دانش آموز میگیره و پخش میکنه و باعث ترک تحصیل میشه نباید در نظام آموزشی، جایی داشته باشه.
جناب این آقا سرباز معلم بوده نه معلم!!!!!
ر-الف
Romania
قصد سازندگان برنامه فقط جذب مخاطب بوده .باید دلایل را اساسی بررسی کرد .دانش آموزی که جواب سوال اسانی را نمی داندو بی سواد است، اصولا بعد از یکی دو سال دیگر ترک تحصیل می کند وعلت رابه همه چیز وهمه کس بجز خودش مربوط می داند. از طرف دیگر باید دلیل فیلم برداری را از معلم پرسید .چون معلمان برای شرکت در جشنواره تدریس برتر باید از یک کلاس وروش آموزش خود باید فیلم تهیه کنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
این یکی از مشکلات آموزش و پرورشه که یک سرباز رو می فرسته سرکلاس
Iran, Islamic Republic of
ایشون سربازمعلم بوده اگرقراربرقضاوت است بیایید درست قضاوت کنیم......
این تیکه که میگفت با اینکه معلم عذر خواهی کرده اما عذر خواهی الان به چه درد میخوره.خامی خبرنگار رو میرسونه.درسته یه اشتباهی اتفاق افتاد اما قول جبران داده شده.شاید همین اتفاق انگیزه ای بشه برای شروع طوفانی این دانش اموز در درس و مدرسه. پس برای همذات پنداری با دانش اموز جو رو خرابتر نکنیم
Iran, Islamic Republic of
اون معلم باید محاکمه میشد
اون معلم نبوده بلکه سرباز معلم بود. در ضمن چرا باید اون برنامه باید زمانی پخش بشه که معلما اعتراضات صنفی دارند
محمد
Latvia
همه کسانی که فیلم راپخش کردند باید محاکمه میشدند
امید
متاسفم برای علیخانی و تنابنده که برای رونق دادن به برنامه های خود از معلمان استفاده میکنند
چه ربطی داشت داداش؟؟
آفرین به خبرنگاران و صدا و سیما
اگر سرنوشت همه اینجور برامون مهم بود و یادمون نمی رفت "بنی آدم اعضای یکدیگرند" الان خیلی از صدمات قابل جبران بود هر چند نه صد در صد
حواسمون باشه به کلماتمون نگاههامون خندیدنها و حرکاتمون
فمن یعمل مثقال ذرة شر يره
درفشی
جناب آقای تنابنده چرا یه کمی هم بلاهایی که شمااهالی رسانه به سر مردم ایران ونسل جوان اوردید رو فیلم نمیکنید.شماها خطاهای جبران ناپذیر خودتون رو با یک عذرخواهی ساده می پوشانید.چطور شده خطای معلمان براتون این همه جالب بوده وتونسته انگیزه وایدهای به شما بده وفیلم بسازید .میتوانید صادق باشید واز خطاهای نابخشودنی خودتون وبقیهاقشار هم فیلم بسازید.
معلمی که غرور دانش آموزش را نشانه میگره بیسواد به معنای واقعی است. از قدیم گفتن شعور به مدرک نیست
بله معلم!!!!! نه سرباز معلمی که جز درد چیزی برای معلمان این سرزمین بجا نذاشته....
سمیرا
عزیزم ایشون سرباز معلم بوده و بدون دیدن دوره وارد آ. پ شده و دوسال بعد هم رفته و الان کارمند دانشگاه هست
عزیز من اون سرباز معلم بوده نه معلم
ما فقط نیم ساعت از این برنامه را نگاه کردیم. خیلی تکراری بود از نحوه حضور مهمان ها بگیر تا حرفهای مجری. یه فکری به حال جذب مخاطب بکنید
واقعا برای این پشنهاد متاسف شدم،متاسفانه از هنرمند تا سیاست مدار همگی بیشتر تصمیمات احساسی و آنی میگیرن متاسفم.
حسین
اصلا نباید اون معلم رو ببخشه.
درسته خبرنگار یه جورایی ناشی است.بجای اینکه سعی کنه به معلم برای جبران خطا و اشتباهش خط و جهت بده تازه داره جو منفی میده
Iran, Islamic Republic of
سربازمعلم
بی نام
چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ عرفی این کار بسیار زشت و ناپسند می باشد. و فرد مسئول باید چه الان و چه بعدا پاسخگو باشد. البته این فرد شان معلمی را به شدت زیر سوال برده است.
شاید اگر غیر از این هم بود فرد مذکور باز هم ترک تحصیل می کرد. ولی رفتار غیر انسانی این معلم را توجیه نمی کند و این عمل مذموم و غیر قابل توجیه و بخشش می باشد.
France
چندتذکر
اول اینکه اون اتفاق در دوران دبستان برای فرد مورد افتاده است درحالیکه فرد مورد اشاره در دوران متوسطه ترک تحصیل نموده است.
مهتر از همه چیز انکه
اقای علیخانی اون معلم رو محکوم نکرد.
تمام معلمان رو محکوم کرد. به نوع کلامش دقت کنید. برای خودم و همه مردم این مملکت تاسغ خوردم. اینکه وجهه معلمان رو اینگونه خراب کردن کار بسیار نکوهیده ای است. هنوز سریال مهران مدیری روی انتن نرفته است که وزارت بهداشت نسبت به وقایع ان ابراز نگرانی کرده است. در حالیکه یک اتفاق ناپسند بزرگ جلوه می کند کخ قتل معلم بروجردی توسط دانش اموزش ، کتک زدن معلم توسط مدیر مخابرات یک شهرستان ، ریختن اسید روی ماشین یک معلم به منظور تهدید او و ... دیده نمی شود.
پدرم پس از سی سال کار شرافتمندانه معلمی که جز دلخوشی هیچ چیزی برایشان نداشت وقتی برنامه را دیدند به شدت ناراحت شدند. و گفتند از هزار ها نفری که زیر دستشان علم که نه بلکه روش زندگی اموختند حرفی به میان نمی اید اما یک اتفاق و یک اشتباه چگونه در رسانه ها نمایش داده می شود.
مهدى
به عنوان يك معلم اين سناريوى مضحك كه با هدف تحقير معلم توسط عليخانى اجرا شد را محكوم ميكنم البته لازم به ذكر است كه اون ويدئو توسط يك سرباز معلم تهيه شده و قصد ايشون مسخره دانش آموز نبوده چرا كه حدود چهار سال بعد از ضبط پخش شده و اين كار به هر دليل كه انجام شده مورد تأييد نيست ولى بزرگ نمايى موضوع و پوزخند به معلم پذيرفتنى نيست صدا و سيما ثابت كرد كه يك دانش آموز ترك تحصيل كرده هم ميتونه كار اونا رو انجام بده
عسل
بسيار جاي تأسفه که اين مجري تعداد خيلي زياد معلمان فداکاري که بخاطر شاگرداشون تو آتيش سوختن، معلماني که تومدرسه چاقو خوردن، معلماني که به عشق شاگرد سرطانيشون موهاشونو باتيغ زدن و.... رو نديد! و دربين اينهمه يک معلم خطاکار که چندين سال پيش اشتباهي کرده رو از بين بيش از يک ميليون معلم دلسوز بعنوان نماينده قشر دلسوز و فهيم فرهنگي انتخاب کرد و اينگونه از کسي که دستان او را گرفت و با صبر و حوصله به او خواندن و نوشتن ياد داد قدر داني کرد! و با اين عمل ناجوانمردانه محبوبيت خود را دربين اين قشر بزرگ وتأثير گذار از دست داد،

من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق..
عابد اسماعيل زاده
اون معلم در حق اين دانش آموز لطف كرده تازه بايد بره كلاشم بندازه بالا هم معروف شده هم بازيگر...نماينده ومسئولينم كه قول مساعدت دادن چي ميخواد ازين بهتر ......ماه عسلم كه قراره دعوت بشه
ملکی
جناب علیخانی شما هم برای من معلم بودی که با حرفا و حرکاتت دلم را به درد اوردی
مهدی
متاسفم برای احسان علیخانی و محسن تنابنده با این کارهای بی احساسشان
رضا
با عرض سلام.بنده بیش از چند بار همین کلیپ رو از برنامه هاونگ در شبکه نسیم دیدم.من هم می گویم این عمل بسیار زشت است.تمسخر دیگران به دور از انسانیت است.رفتار ناشایست یک سرباز معلم را نباید بپای تمام معلمان دلسوز کشور گذاشت.از صدا وسیما بعید نیست ازکلیپی که تا دیروز برای خنداندن مردم استفاده می کرد امروز بر علیه معلمان دلسوز کشور استفاده کند تا قشر فرهیخته مملکت را مورد تمسخر قرار دهد.از اقای علیخانی متشکریم که چهره واقعیصدا وسیما را به ما نشان داد.
مریم
حرکات ورفتاراقای احسان علیخانی رونسبت ب معلمهامحکوم میکنم واعتراص دارم.ازصداوسیمابعید هست این رفتارها
نصیر
لطفا نظر من رو ثبت کنید.
بجز جو سازی علیه معلم ها چی بلدید؟؟؟
کجا بودید موقع قتل یک معلم بروجردی توسط شاگردش
کجا بودید موقع غرق یک معلم لرستانی برای بردن شاگردش به بهداری
کجا بودید موقع اهدای کلیه معلم به دانش آموز
سرتراشیدن های معلمین بخاطر دانش آموزان سرطانی
کجایید که ایثار معلم رو انعکاس بدید
و و و...
درضمن این معلم نبوده و سرباز معلم بوده الآن کارمند ارگان دیگریست. وزارت بخاطر اینکه هزینه ای به معلم نده سرباز بی تجربه رو میفرسته سر کلاس درس. همین میشه
حسین
اصلااون معلم نبوده بلکه سربازمعلم بوده که ازاصول معلمی اگاهیچندانی نداشته ومتاسفم برای این برنامه که این همه معلم های فداکار رونمی بینند متاسفم متاسفم.....
محمدحسن
واقعا برای آقای علیخانی متاسفم که با این کار دل فرفرهنگیان رادوسلاو سال جدید به دردآورد. معلمین دردهای زیادی دارند که ایشان باید به آنها توجه میکرد. حالا معذرت خواهی او شایدکسی ازالام آنان بکاهد.
احسان
دوستان عزیز اون اقا معلم نبوده بلکه"سرباز معلم" بوده, یعنی یه دانشجو بوده که به خاطر کمبود معلم توی اون منطقه, بدون گذروندن هیچ کدوم از اموزش ها و مهارت های ویژه معلمی فرستاده شده سر کلاس, پس این کار ناپسندش هیچ ربطی به جامعه فرهنگیان نداره!
در ضمن این حرکت صدا و سیما یه نمایش از پیش تعیین شده بود, این روزا جامعه فرهنگی به ضعف نظام اموزشی و تبعیض ها معترض شده, اینا هم میخوان اینجوری جو رو خراب کنن, در جریان باشید!
محمد
ما معلمان ایران ضمن محکوم نمودن توهین و پوزخند احسان علیخانی در برنامه بهارنارنج ویژه سال تحویل ۹۴ نسبت به شغل شریف معلمی ، خواهان دعوت از خانواده معلمان کشته شده در کلاسهای درس و مدارس ایران، معلمان در آتش سوخته، معلمان غرق شده در سیل، معلمان سرتراشیده، معلمان اهدا کننده کلیه به دانش آموزان و هزاران معلمی که با وجود تمامی تبعیض ها همواره درس ایثار و فداکاری و زندگی را نیز در کنار درس الفبا سرلوحه ی امورشان کرده اند، هستیم.
h.kh
اهالی رسانه بدانند که پرورش یافته دست معلمان هستند و تا آخر عمرشان مدیون ایشان آهانت به ساحت مقدسشان نابخشودنی که آقای علیخانی با گستاخی تمام به این امر شنیع پرداخت ایشان باید از همان رسانه از تمامی معلمان عذر خواهی کند
معلم
یعنی در آستانه سال نو همه مشکلات مملکت رو حل کرده بودید که فقط مونده بود همین مشکل
متاسفم ولی شما آتش زیر خاکستر فرهنگیان رو شعله ور کردید
صحرایی
با سلام و تبریک سال نو . هموطنان عزیز فرد مورد نظر هیچگاه معلم نبوده و یک سرباز معلم بوده است . و باید برای اموزش و پرورشی متاسف بود که بدون هیچ ضابطه ای هر فردی را به عنوان معلم به کلاس های درس می فرستد تا با اینده ی یک نسل به راحتی بازی کند . اما عزیزان صدا و سیمایی که بسیار اگاهانه تمام تقصیر ها را به گردن معلم می اندازد ایا خبری از حلقوم بریده شده ی معلم بروجردی را مخابره کرد ایا مرگ مظلومانه ی معلمی را که برای نجات دانش اموزان از سوختی مرگ را به جان خرید مخابره کرد . معلمی را که برای همدردی با دانش اموز سرطانی موهای خود را با تیغ تراشید چقدر می شناسیم . اری همه ی تقصیر ها را بر گردن معلم ها بیندازیم . چون صدا و سیمای ما همین را می خواهد . دوربین های صدا و سیما زمانی که هزاران معلم فریاد عدالت خواهی را مقابل خانه ی ملت به صدا دراوردند کجا بود . اری هموطنان بیایید یک بار هم که شده اندکی تامل کنیم . این به معنی ان نیست که کار این فرد را که اکنون کارمند دانشگاه ازاد است را تایید کنیم . ولی بدانید که هدف از پخش این اظهارات چیزی جز بدبین کردن اذهان جامعه نسبت به معلمین این اب و خاک نبوده است .
کیانوش
کاش احسان علیخانی، فقط نیمه خالی لیوان رو نمی دید. معلمان ایثارگری که در سیلاب غرق شدند، در راه بیمارستان کشته شدند، در آتش سوختند، کلیه اش را به دانش آموزش اهدا کرد و .... حتی به دست دانش آموزش کشته شد. اینها هم بخشی از این لیوان بودند و هستند. کار این معلم (سرباز معلم) را تایید نمی کنم، اما کار علیخانی از کار این سرباز زشت تر و نکوهیده تر بود
امیر
بابا اینا جلو دوربین جو گیر شدن اگه اومدن تو کلاس فقط توانستند بچه ها رو ساکت. کنند بعد جلو دوربین نظر بدهند
علی
شرم باد بر تو ای احسان که مقام معلم ضایع کردی
تارا
از فيلم منتشر شده و بازي با سرنوشته دانش اموز مشخصه جه معلمهايي داريم
مرتضی آقا بیگی
باسلام
لحن آقای علیخانی زمانی که گفتندمعلمی شغل شریفی است خیلی زننده وتمسخر آمیز بود ایشان نباید کار اشتباه یه سرباز معلم را که هیچ آموزشی برای معلمی ندیده است را به جامعه معلمان شریف نسبت دهد،ایشان شاید فراموش کرده اند که مدیون معلمانی هستند که به او علم آموخته اند.
سرباز معلمی یکی از سیاستهای اشتباهی است که دولت و مسئولین سطح بالای آموزش وپرورش اتخاذ کرده اند ومعلمین نباید تاوان اشتباه دیگران را بدهند واینگونه توسط یک مجری مورد تمسخر وبی مهری قرار بگیرند.
بیایم منصف باشیم!
قبل از آغاز سخن بنده حقیر به عنوان فردی کوچک از جامعه بزرگ و فرهیخته فرهنگیان از بیژن عزیز صمیمانه عذرخواهی میکنم. وامیدوارم که همکار خاطی بنده را که خواسته یا ناخواسته موجب رنجش شما شده است را عفو بفرماید.
برادر عزیز و گرامی احسان علیخانی به شما که در آستانه سال نو طلایه دار کشف "حقیقت " و خواهان برقراری "عدالت " شده اید، صمیمانه این سال را تبریک عرض میکنم و از طرف جمع فرهیخته فرهنگیان کشور به شما و صدا و سیما "عینک حقیقت بین "را تقدیم میکنم.
شما که توانسته اید بیژن عزیز را در گوشه ای از این مرز و بوم بیابید حتما با این عینک ستم دیدگانه دیگری را بهتر خواهید دید!!
معلم مظلومی را ببینید که در مدرسه قربانی خشونت شاگرد میشود در لرستان ایران نه تگزاس یا کالیفرنیا یا دیگر بلاد کفر!
قربانیان اسیدپاشی را ببینید! که هنوز مجرمان آن آزاد ند!
ضاربانی را ببینید که نماینده مجلس را برای سخنرانی درباره "آزادی در اسلام " کتک می زنند! و هنوز آزاد ند !!
عزیزانی را ببینید که میلیارد ها تومان از سرمایه کشور را وام دادند بدون وثیقه!!!
عزیزانی را ببینید که میلیارد ها تومان از سرمایه کشور را به تاراج بردند و حالا در بلاد کفر نیک آرمیده‌اند!!
به راستی شما که خطای یک معلم را به این خوبی دیدید، چطور شد که در برابر ظلم های که به این مردم شد چشم فرو بستید!!
امید وارم در سال جدید صدا و سیما دنیا را و به خصوص اتفاقات داخل کشور را از پشت عینکی که عیدی گرفته است ببیند!!
علیرضا خمر
zahra
من بسیارمتاسفم برای احسان علیخانی که توان و استعدادش رو اینگونه ارزان میفروشد و برای صدا و سیما که با رویکردی کاملا جانبدارانه و سیاست از قبل طراحی شده قصد مخدوش کردن چهره زحمتکش معلمین را دارند. آقای علیخانی از شما سوالی دارم . چرا از میان اینهمه سوژه ناب که میتواند جنبه آموزنده برای بیننده شما داشته باشد،رفتید سراغ سرباز معلمی که در محرومترین شرایط کارش را انجام میدهد و با رسانه ای کردن ،در واقع کلیت معلمین را نشانه رفته اید؟آیا اعتراض صنفی اخیر معلمین به این سیاست خراب جلوه دادن معلمین در جامعه دامن نزده است؟و در آخر آقای تنابنده شما چرا وارد این بازی شدید؟
ز.ا
متاسفم برای علیخانی وصداوسیمای ملی.کاش به تمام اتفاقاتی که برای معلمان افتاده که برای ایثاروجانفشانی برای دانش آموزان انجام میشد هم خبرتهیه می کردند. متاسفم که قشری بدون شعورفرهنگی برمسند قدرت ومجریگری می نشبنند ویادشان رفته این معلمان بوده اند که آنهارابه این جایگاه رسانده اند.
چرا هیچکس به این موضوع که اون آقا سرباز معلم بوده و بدون هیچ تجربه ای اشاره نمیکنه. وقتی آموزش و پرورش فقط به خاطر اینکه پول کمتری خرج بشه حاضره هر کاری بکنه و فقط کلاس ها پر بشن باید توقع یه همچین اتفاقی رو هم داشت. و باید متاسف بود برای احسان علیخانی که دومین اشتباه خودش رو در عرصه هنر ثبت کرد
ب
اگه آقایون زیاد به فکر این بچه ها هستن برن اون دخترهایی رو که توش آتیش سوختن و نیمه جون دارن زندگی میکنن هم بیارن رو صحنه شاید حرف اونها در مورد معلمشون فرق کنه , شاید یه سرباز معلم یه کاری کرده ولی دلیل نمیشه به مقام معلم توهین بشه که خدا پیامبرانش رو به این اسم خطاب کرده . بهتره اون مجری بره اولا توبه کنه و بعدش رسما تو برنامه های بعدیش از شان معلمی عذر خاهی کنه تا شاید بخشیده بشه
اسماعیل
عزیز سرباز معلم بوده نه معلم ....توی مجریها ادم بد نداریم؟
آقای عصیانی که خیلی به خودش مغرور اون همه رو مسخره میکنه کلا باید اخلاقش راعوض کنه
چه جور شاگردی که دربرخورد معلمشون میکنه پیدا نیست،یادآوری که درموردش معلمشون به کمال میبرد یا توی تهران که معلوم به قصد کشت میزنند و..احسان عصیانی که دنبال سوژه های برنامشه کجاست واقعا باید باهاش برخورد بشه
جمالي
آقای علیخانی من باید متأسف باشم از برای معلمانی که شما را تعلیم دادند چرا که گویی سخت در کار خود ناموفق بوده اند و چون شمایی را تحویل اجتماع داده اند اما به گمانم شما خودساخته باشید چون هیچ انسانی به معلمی که به فرموده مولایمان علی علیه السلام ولی شاگردانش است خیانت نمیکند تنها بگویم فکرت را اصلاح کن نه ابروانت را
علی از تبریز
France
اول اصالت معلم را بررسی کنید بعد قضاوت کنید
دولت برای صرفه جویی سرباز معلم را به جای معلم به کلاس بفرسته همینه!او معلم نبود سرباز معلم بود قضاوت زود نکنید
محمدعلوی
چراکسی ازمعلمی که همین اواخرتاسرحدمرگ درلرستان کتک خوردیا معلمی که برای جون دانش آموزان خودش روبه آتیش زر یا معلمی که به دست دانش آموز با چاقو به قتل رسید یا معلمی که درسبستان به قتل رسید و.....گزارش تهیه نکرد. چرایه طرفه قضاوت میکنیم.
اگراین همه به فکرتحصیل دانش آموزان هستیم چراباسیاست های غلط خودباعث کاهش کیفیت آموزش شدیم چرایک دانشجوی لیسانس دارای این همه غلط املایی است یا یک دانش آموزازنوشتن یک فیش بانکی عاجز است وجزاین است که خراب کردن شخصیت معلم نزددانش آموزان وعدم توجه کافی به کیفیت آموزشی هدفی جزبی سوادنگه داشتن وپایین آوردن انگیزه تحصیلی درآن مملکت است.
ازاین گذشته اگرآن دانش آموزیه خورده فکرکند می بیندکه معلم بهتربن خدمت را به اوکرده چراکه میخواسته بعدازچندین سال تحصیل مثل معلم خودبا چندقازحقوق شرمنده خانواده خود شود درصورتی که با شغل آزادمی تواندبدون دادن مالبات ودرآمد بیشتر برای خود یک زندگی عالی داشته باشد.
علیرضا
بسیار شرم آور است که فوت معلم فداکار که در آتش چهرا اش سوخته و یا هزاران معلم فداکار نادیده گرفته شده و سرباز معلمی که چنین کاری کرده نماد معلمان ایران نشان داده میشود
حد اقل از معلمانی که شمارا این چنین فرهیخته تربیت کرده اند خجالت بکشید.
نمک خورده و نمکدان میشکنید
h.heidaria
خوبه به خاطر تنبیه معلمان و تشویق دانش اموزان ترک تحصیل کرده.وزیرآموزش وپرورشش کنین تا قدر نخبگان شناخته شود.
احسان
France
اولا اون معلم نبوده ، سرباز معلم بوده. دیگر اینکه چطور شده این رسانه ملی اینقدر به احساسات دانش اموزان توجه میکنه؟
نظري كه داديد شرم اوره
علی
آخرین فداکارهم رفت.
ﺣﺴﻦ ﺍﻣﯿﺪﺯﺍﺩﻩ، ﻣﻌﻠﻢ ﻓﺪﺍﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۷۶ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺠﺎﺕ ۳۰ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺳﻮﺯﯼ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ «ﺑﯿﺠﺎﺭﺳﺮ ﺷﻔﺖ» ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻌﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﺗﺶ ﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺳﺮ ﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﭼﺎﺭ ﺳﻮﺧﺘﮕﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﺷﺪ، ﭘﺲ ﺍﺯ ۱۵ ﺳﺎﻝ ﺗﺤﻤﻞ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺧﺘﮕﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻓﻮﻣﻦ ﺟﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﺁﻓﺮﯾﻦ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﺮﺩ.
تو هیچ اخباری هم اعلام نشد.

ﺍﯾﻦ ﻓﺪﺍﮐﺎﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﯼ ﮐﺘﺎﺑﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻧﻮﺷﺖ


ﺭﻭﺣــﺶ ﺷـﺎﺩ ﻭ ﯾــﺎﺩﺵ ﮔــﺮﺍﻣﯽ …


افسوس از صدا و سیمای
ملی و رسانه های خاموش
هادی
کامنتهارو خوندم خیلی جالب بود ....
تبریک میگم به صدا و سیما واقعا موفق عمل کرده دقیقا به هدفش رسیده ....
تحریک عواطف و احساسات علیه معلمین؟
عجیبه علیه معلم جامعه؟
قشری که تمام وجود و برکت جامعه مدیون این شغل و قشر هست؟
چرا؟
به چه دلیل؟
چرا الان ؟
بیژن جان صحبتم با تو جوان عزیز هست که سوژه این روزها شدی چون این مردم همانهایی هستند که روزی به کلیپت خندیدند و مسخره کردند و امروز بااستناد به یک گزارش به معلمانمان ناسزا گفتند .....
معلمین جامعه از طرف اون یک معلم (البته معلم نما چون سرباز معلم بوده) از شما عذرخواهی میکنند ولی چند سوال هم دارن که ذهن آشفته شان را درگیر کرده....
بیژن عزیز شنیدم معلمان این روزها اعتراض دارند به وضعیت اسف بار اموزش کشورو به وضعیت نابسامان معیشت خودشان...
بیژن جان شنیدم از ماجرای پخش شدن کلیپت حدود هفت هشت سالی میگذرد و تقریبا فراموش شده بود که دوباره مسئولین به یادت افتادن....
بیژن جان شنیدم در همین رسانه ملی چندین بار کلیپت برای خنده مردم پخش شده...
حالا بیژن جان ایا بین این اطلاعات ارتباطی هست؟
آیا در این چندسال شما یکهو و در زمان اعتراض معلمان دلسوز پیدا کردی؟
یعنی وقتی کلیپت از همین رسانه ملی پخش میشد خنده های مردم لذت بخش بود ...و حالا موجب اندوه جامعه ...
راستی بیژن جان شنیدم ترک تحصیل کردی به خاطر پخش شدن کلیپت رسانه هم گویا براش خیلی مهمه که یک دانش اموز در مملکت ترک تحصیل کرده...
عجیبه بیژن عزیز نمیدونم چرا رسانه ملی و مسئولین سری به روستاهای اطراف خودت یا اطراف ما سری نمیزنه که چند دانش آموز به خاطر نبود امکانات ترک تحصیل کردن یا به خاطر پولی شدن مدارس شبانه روزی یا به خاطر نبود سرویس دانش آموزی و نداشتن هزینه این سرویسها ترک تحصیل کردن...
چرا برای مسئولین اینها مهم نیست؟خب شایدم مهم نیست و شایدم ندیدن البته شایدم اطلاع ندارن به هر حال مملکت بزرگیه و نمیشه این دانش اموزان رو پیداکردو ازشون پرسید ولی خودمونیم خیلی خوش شانسی که تورو پیدا کردن و به دادت رسیدن....
بیژن عزیز ان روزها کلیپت را دیدم و امروز گزارشت را دیدم انروز کمی هم خندیدم ولی مسخره نکردم به خاطر معصومیت و سادگیت و زبان کودکانه و معصومانه ات و امروز هم با دیدن گزارشت باز هم خندیدم باز هم به سادگی و معصومیتت ولی اینبار تلخ چون که انروز فقط زبانت بود کلام کودکانه ات ولی امروز احساس و سادگی وشخصیتت و غرور جوانیت!
خداکند که بدانی چه میکنی ...
خداکند که دوباره گرفتار گردانندگان این جعبه جادویی نشوی...
خداکند که به دادت برسند ....
خداکند که فکری برایت بکنند و به خاطر خودت اینکارهارا بکنند....
نکند که دوباره ابها که از اسیاب افتاد فراموشت کنند....
خداکند که بازیچه عده ای نشده باشی ...
بیژن عزیز عرایض و سوالات بیجوابم زیاد شد
در اخر برات ارزوی خوشبختی دارم امیدوارم که در هرکجا که هستی و مشغول به هرکار خوشبخت باشی و سربلند و سرافراز ...و انشاالله که هیچ وقت افسوس گذشته را نخوری .....
سمیرا
متاسفم برای صدا و سیما که اینچنین معلم را به تمسخر گرفت دریغ ازینکه بگوید چرا باید سربازمعلمی که دوره ندیده وارد آ.پ بشود؟؟ و آبروی معلمان رو با اشتباه یک فرد بریزند چرا از فداکاریها و چندین معلم جان داده سخن نمیگید چرا فرزندان معلم کشته شده توسط داشن آموز اول دبیرستانی رو سوژه نکردید. اینچنین به گسترش فرهنگ کمک میکنید!!
رضا قدیمی
عزیزان من شما دانسته و ندانسته بازیچه دست امثال علیخانی و سیاستهای مردم در مقابل مردم دولت میشید ، اولا این آقا سربازمعلم بوده نه معلم ، جاییکه باید در پادگان باشه بعلت سیاستهای غلط دولت بهش بچه های مردمو میسپارن و اینهم نشان از بی ارزش بودن بچه های شما از دید دولته ، دوم اینکه این ماجرا درست بعد از اعتراضات و تحصن های معلمین اونم بعد از شش سال سیاستی رو پشت پرده داره . در عجبم چرا آقای علیخانی هزاران مصداق فداکاری معلمان و یا آتش سوزی مدارس و هزاران اتفاقی که ناشی از نبود مدارس استاندارد است را نشان نمیده؟ محض اطلاع جنابتان بگم که اگر اولیا به مدارس کمک نکنند به قران قسم پول یک دوره گاز مصرفی مدارس رو نمیشه با سرانه واریزی دولت پرداخت کرد ، اگر اعتراضی دارید به سیاستهای دولت درقبال آموزش فرزندانتان اعتراض کنید،
بهزاد
خب در هر قشری خطاکار وجود دارد. ایشون یک سرباز معلم بوده و الان کارمند دانشگاه. نباید اینکار رو میکرد اون علیخانی
ro
واقعاً برای علیخانی متاسفم که نسنجیده و فکر نکرده همه معلمهای این سرزمین رو مورد بی احترامی قرار داد. مطمئناً اگه معلمان دوران تحصیلش به او یاد میدادند هرگز به خودش اجازه نمیداد که به این قشر بی احترامی کنه
باید تاسف خورد به حال کسانی که حرمت می شکنند
حسين معلم
جالب است در دوره ای که صدای معلمان دلیر ،سخاوتمند ،ایثارگر و از خود گذشته این مرز و بوم به علت تبیعض های بی خردانه دولتمردان قبلی و فعلی در تمام جهان پیچیده و تمامی خبرگزاریهای خارجی به نوعی مطلوب و نامطلوب به انعکاس اعتراض فرهنگیان ایران پرداخته اند، جناب اقای احسان علیخانی مهره ای از طرف مسئولین سیمای جمهوری اسلامی شده تا از اثرات این اعتراضات در بین مردم عادی بکاهد و معلمان دلسوز را افرادی بی احساس جلوه دهد. ولی جناب اقای علیخانی و روسای والامقام صدا و سیما ایران ، شماها با پخش این کلیپ و دعوت اقا بیژن و مصاحبه با خانواده او چند مورد را برای ایرانیان شریف بطور واضح نمایش دادید.
1- اگربرای شما احساسات دانش آموزان مهم است چرا دانش اموزان دختر آتش گرفته و چهره معصوم از دست داده مدارس غیر استاندارد شهرهای مختلف را از یاد برده اید و پیگر احساسات آنها وخانواده مظلومشان نیستید؟
2- اگر شما میخواهید به مردم نشان دهید که به آینده دانش اموزان ایران می اندیشید به دولتمردان بگویید که به چه دلیل افراد بی سواد و اموزش ندیده را به عنوان سرباز معلم به کلاس درس وارد میکند . ایا غیر از دو دلیل دارد؛ اول صرفه جویی در بار مالی و دوم جایگاهی برای افراد پارتی دار تا از اعزام به خدمت سربازی سر باز زنند و دردانه هاشان در محلی امن و بی خطر بدون تکان خوردن آب در شکمشان دوران خدمت سربازی را تمام کنند.
3- اگر شما به فکر احساسات دانش اموزان هستید لطف کرده از دانش اموزانی سراغ بگیرید که تا خواهرشان از مدرسه برنگردد ،. نمیتواند به مدرسه برود .چرا که با مانتو و کفش خواهرش به مدرسه می رود.
4- چرا به فکر احساسات بسیاری از دانش اموزانی نیستند که بعد از مدرسه باید در خیابان گل فروشی و سیگار فروشی کنندو سر چهار راه شیشه اتومبیل مردم را تمیز کنند تا کمک خرج خانواده باشند؟
5- جنابان دلسوز و احساساتی ؛ چرا شما به فکر احساس معلم فرزندانتان نیستید تا بتوانند به دور از هر گونه دغدغه مالی اقدام به اموزش دانش اموزان کنند؟
6- شما دلسوزان نظام اموزشی چرا هرگز توان نشان دادن احساسات جریحه دار شده معلمان نیستید؟ چون باید سنگ زیرین اسیاب باشند؟
7- بگویید چرا کشته شده دبیر ایران عزیز توسط دانش اموزش احساسات شما را برانگیخته نمی کند؟
8- چرا مورد حمله قرار گرفتن دبیر در مدرسه توسط والدین صاحب مقام در استان خوزستان برای شما مهم نیست؟
9- چرا به حضور معلمی شرفیاب نمی شوید که برای نجات جان دانش اموزش کلیه خود را بدون هیچ گونه برپائی هیاهو و تبلیغاتی و بدون هیچ چشمداشت مالی اهدا میکند؟
10- چرا به داد مدیر مدرسه و معلم ورزشی نمی رسید که به خاطر زمین خوردن دانش اموز در زنگ ورزش و شکستن دستش در حیاط اسفالت از طرف قاضی عادل محکوم به پرداخت دیه می شوند چرا که زمین ورزش مدرسه چمن کاری نشده؟ جل الخالق

11- چرا حاضر نیستید برای معلمانی که هنگام رفتن به مدرسه بر اثر تصادف در جاده های استاندارد !!!!! دسته جمعی جان خود را از دست میدهند فاتحی ای بخوانید؟
12- اقایان، تا وقتی که سرداران سپاه که تا چند سال پیش ، ما معلمان بخاطر دلسوزی و حضور چند ماهه انها در جبهه اقدام به نمرات ارفاقی به انها میکردیم بخواهند در مورد دادخواهی فرهنگیان اعلام نظر مغرضانه و سیاستمدارانه کنند ، ما جامعه فرهنگیان عزم راسخ خود را در ادامه اعتصابات خود تا وصول به حق خود اعلام میداریم.
در پایان بدانید که فرهنگیان بزرگترین قشر تحصیل کرده و فرخنده این دیارند. پس لطفا با احساساتاین جامعه فرهیخته بازی نکنید که بازنده شمایید.
شرم بر پا کنندگان برنامه بهار نارنج و مجری چاپلوسآن.
جمعی از فرهنگیان
سربازمعلم فيلم گرفته ..بنظرشما دم سال تحويل طرح اين مطلب موضوعيت داشت؟!
مریم
سرباز معلم بوده وی ربطی به فرهنگیان واقعه معلمین نداشتن صدا و
ضمن احترام به حقوق افراد باید متذکر شد چرا صدا و سیما در آغاز سال از معلمان فداکار یادی نکرد و بازیچه افرادی خاص برای تخریب معلم شد ضمن این که این فرد سرباز معلم تازه کاری بوده است؟! آیا نه این است که دسیسه ای در کار است؟
ایشان معلم نبودند بلکه سرباز معلم بوده والان کارمند ارگان دیگری هستند واین برنامه آگاهانه تخریب مقام معلم بود.
احسان علیخانی
سلام.من واقعا متاسف شدم که آقای علیخانی واسه منافع خودش حرمت یه قشر زحمتکش رو به پوزخندی فروخت.احسان خان این همه خبرنگارا سوتی های مردمو پخش کردن اما شما تا حالا ساکت بودیدکاش یه کم خدا رو هم در نظر می گرفتی و خودتو وارد این بازیا نمی کردی
عبادی
Germany
باسلام.متاسفم که سرباز را با معلم یکی کرده و قضیه آهنگرو مسگر را از خود ما آموخته وگرانتر هم به مامیفروشی جناب علیخانی عزیز
طاهر
هرکس به معلم وشغل شریفش توهین کندانشانه نادانی اوست ازصداوسیما این کارها عادی شده حالا هم احسان علیخانی شاگرد تنبلی که به معلم توهین میکند
معلم
?..... واقعا متاسفم از احسان علیخانی و کارگردان اون برنامه
کاظم
Romania
باسلام
به نظر من باید جناب آقای علیخانی و همکارانی که این برنامه طراحی شده را ساخته اند بیشتر تحقیق می کرده اند چون این یکی از مشکلات آموزشی در آموزش پرورش است که از "سرباز معلم" به جای معلم در سر کلاسهای درس استفاده می کنند و شان شغل معلمی را کم می کنند ولی چرا به درستی تحقیق انجام نداده اند؟ و فقط باعث جو سازی شده اند نتیجه گیری با شماست!!!! و حق را خدا می داند.
رضا
Romania
خود ما معلمان از نظام آموزشی و پرورشی و حقوقی این ارگان مینالیم و با ابن حال با جان و دل کار کرده ایم آیا بهتر نیست از معلمان فداکاری دعوت می کرده اند که در مناطق دور دست و پر مشکل و با کمترین حقوق و مزایا چه کار ها که نکرده اند
معلمانی که کلیه به دانش آموز داده اند.
معلمی که برای نجات دانش آموزش در رودخانه قرق شد.
مهلمانی که برای هم دردی با دانش آموزش سر خود را تراشیده.
معلمانی که با توجه با حقوق کمشان به دانش آمزان کمک مالی می کنند.
معلمانی که برای نجات دانش آموزانش در آتش سوخته.
و بسیاری دیگر
چرا برای این واقعیت ها برنامه ای درست نکردند می ترسیدند بودجه آموزش پرورش افزایش یابد.
به راستی که خداوند مکر مکاران را به خودشان باز خواهد گردانید.
کریم آرمان پور
بسیار بسیار از این حرکت زشت صدا وسیماکه در تداوم حرکتهای قبلی تضعیف معلمین صورت گرفت،متأسفم
رضا
اقاي مجري كه انقد طرفدار حق هستي،در يه برنامه هم از بچه هاي مدرسه اي كه اتش گرفته بود هم دعوت كن ببين بهداشت و بيمه و بقيه مسئولين به وظايفشون در قبال اونا عمل كردن يا اون مسئولين سيبيل شمارو چرب كردن كه كاري نداري باهاشون. اهان راستي تو اون ساختمان يه پسر كارگر نوجوان هم بود. از اون پرسيدين چرا ترك تحصيل كرده اومده سر كار؟
محسن
دوستان زود قضاوت نكنيد اون معلم نبوده سرباز معلم بوده مجله نيمكت باهاش مصاحبه كرده بود وايشون گفته بود من معماري خواندم ودوران سربازيم را تو اون روستاي مازندران مي گذراندم
بايد به وزارت اموزش وپرورش اعتراض كرد كه چرا از اين نوع افراد در حالي كه از فن معلمي چيزي نمي دونند استفاده مي كنند
غلامی اراک
باعث تاسف است که برای تخریب معلم از این سوژه های سوخته استفاده می کنید چرا درد معلمین را بازتاب نمی کنید .هزاران بیژن در گوشه و کنار این کشور از تحصیل بازمانده اند چرا سوژه انها را دنبال نمی کنید.شرم بر صداوسیمای کذاب .میلیاردها میلیارد پول این ملت به یغما میرود همه کر و لال وگنگ هستید .
منصور
با سلام، به نظر من دانش آموز شمالی که نداند چرا بام خانه های شمال کشور شیب دار درست می‌شود، تنها به درد مجری گری در تلویزیون می خورد! والسلام
وحید
این صدا وسیما از اعتراض به حق وبه جای معلمهای زحمت کش در هفته های گذشته هیچ گزارشی مطرح نکرد ولی احسان علیخانی به قول خودش وقتی میاد گرون میاد. بله معلومه دیگه با دست آویز قرار دادان یک سرباز معلم نزدیک تحویل سال گرون بودن خود را تامین میکند .
دقیقا حرف معلمهای ما همینه که ما از فقر نمی نالیم از فرق می نالیم که احسان علیخانی با تمسخر کار اشتباه سرباز معلم گرونی خود را تامین می کند .
سلام.آقای علی
ابراهیم
بیژن جان خیلی نگران ترک تحصیلت نباش
اگه ادامه تحصیل میدادی یک نفربه پشت کنکوریها یاشایدمهندسین بیکارجامعه اضافه میشد بعدامیفهمی معلمت چه لطف بزرگی درحقت کرده اونموقه تودنبالش میگردی تاازش عذرخواهی کنی
مجید
اقای علیخانی اگه فرهنگی ها برای تربیت شما فداکاری نمی کردن الان شما هم .... بودی . البته شک دارم نسبت به زحمت های انها ادای دین نکرده باشی
من از طرف معلم های زحمت کشی که برای شما فداکاری کردن از شما به خاطر ..... تشکر می کنم.
معلم
آقای احسان علیخانی شما که اینقدر به مسائل آموزشی و فرهنگی علاقمندید یه گزارش هم از خانواده معلم های که به خاطر نجات شاگردانشون ازاتش سوزی یا غرق شدن فوت شدن یا معلمی که به ضرب چاقوی شاگردش جونش را ازدست داد یا معلمی که موهاشابه خاطر دانش آموز سرطانی زد و... تهیه و پخش کنید.من از طرف خودم و همه معلمان این سرزمین به خاطر تشکر و خسته نباشید آخر سال 93 از شما تشکر میکنم.
مرجان
Romania
باسلام لطفا همه جوانب رو در نظر داشته باشید وقتی معلم نمونه معلمی است که چه وچه وچه داشته باشدفقط فرصت دارد به دنبال همینها برود و اصل کار باقی میماند در اصل کاغذ بازی رتبه ومقام و...می آورد مثل خبر نگارهاژکه با خبرهای داغشون معرف می شوند
ش.ف
بسیار شرم آور است که فوت معلم فداکار که در آتش چهرا اش سوخته و یا هزاران معلم فداکار نادیده گرفته شده و سرباز معلمی که چنین کاری کرده نماد معلمان ایران نشان داده میشود.ان هم در شب عید و در حالیکه معلمان در همین برهه زمانی اعتراضات صنفی داشتند.ننگ بر شما باد
مجيد
United States
مدرسه مهد كودك نيس و معلم پرستار بچه نيست،معلم وظيفه اش اموزش علم و اخلاقه،اگه يه سرباز معلمي اشتباه كرد نبايد به پاي همه ي معلمها نوشت،