چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۸

خشم سخنگوی محمود عباس از احمدی نژاد

يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 132876
سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در یکی از تندترین اظهار نظرها علیه دولت جمهوری اسلامی ، مسئولان جمهوری اسلامی را متهم به سنگ اندازی و دخالت در روند صلح خاورمیانه کرد .
به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین ( وفا ) " نبیل ابوردینه " سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در انتقاد از گفتگوهای مستقیم صلح خاورمیانه در نماز جمعه روز قدس در تهران واکنش نشان داد.

این مقام فلسطینی مدعی شد : " احمدی نژاد نماینده مردم ایران نیست چرا که در یک انتخابات مجعول پیروز شد و با سرکوب مردم ایران قدرت را قبضه کرد ! وی صلاحیت اظهار نظر درباره فلسطین و رییس جمهور آن ( محمود عباس) را ندارد .

وی البته نگفت که آیا از نظر او آمریکا و اسرائیل غاصب چنین حقی دارند یا خیر؟!

ابوردینه در ادامه اظهارات بی سابقه خود افزود : " آقای عباس در یک انتخابات آزاد و با حضور بیش از 2 هزار ناظر بین المللی به ریاست جمهوری فلسطین برگزیده شد .

ابوردینه به این نکته اشاره نکرد که اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین - که از نظر تشکیلات خودگردان اعتبار او زیر سوال است - نیز در سال 2006 و در یک انتخابات کاملا آزاد و با رای مردم فلسطین به قدرت رسید .

اظهارات بی سابقه این مقام فلسطینی در پاسخ به اظهار نظر روز جمعه رییس جمهوری ایران ایراد شد که طی آن محمود احمدی نژاد مذاکرات مستقیم صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اسراییل را از قبل شکست خورده اعلام کرد.

احمدی نژاد در سخنان خود دلیل شکست مذاکرات را در شرف نابودی بودن اسراییل دانست و نیز رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را با واژه " اسیر " خطاب کرد .

گفتگوهای مستقیم صلح خاورمیانه چهارشنبه هفته گذشته با میانجیگری آمریکا در واشنگتن برگزار شد و قرار بر این شد که از این پس نتانیاهو و عباس هر دو هفته یکبار به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره کنند .

لازم به ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق رسانه ها و شخصیت های سیاسی دنیا شانس چندانی برای ثمر بخش بودن دور جدید گفتگوهای صلح قایل نیستند و این تنها مقامات جمهوری اسلامی ایران نیستند که با دیده شک و تردید به نتایج این گفتگوها می نگرند .

اخیراً واشنگتن پست نیز طی تحلیلی ، یکی از موانع مهم این مذاکرات را نامشروع بودن عباس دانسته و نوشته بود که او نمانیده واقعی مردم فلسطین نیست.

تشکیلات خودگردان ، تحت حمایت مصر است و قاهره خط و ربط این تشکیلات مشخص و هزینه های آن را می پردازد. از جمله تشکیلات خودگردان حامی ادامه محاصره غزه ولو به بهای مرگ تدریجی ساکنان آن است.
اخیراً مصر از مواضع جمهوری اسلامی در خیانت بار خواندن این مذاکرات ، خشمگین شده بود و به نظر می رسد سخنگوی عباس متن تنظیمی در قاهره را خوانده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کروبی و موسوی کم بودن اینم اضافه شد
حالا باید به این تفهیم کنیم که حرف باد هواست مدرک رو کنید مبنی تقلب...
خدا کنه مثل موسوی و کروبی نباشه و زبون فهم باشه!!
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه خب! صلاحيت نظر دادن در مورد فلسطين رو اربابان محمود عباس يعني اوباما و نتانياهو دارن
Kuwait
عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر سخنگوی خودفروختگان خائن!
Iran, Islamic Republic of
همینکه از حرفهای حق احمدی نژاد آتش گرفته اند،معلوم می شود که خائن به فلسطین هستند. اگر نبودند که بر سر سفره خیانت به فلسطین و کنارآمدن با آمریکاییها نمی نشستند. ضمنا خود حکومت محمود عباس، از بیخ و بن جعلی است. مثل همان رژیم فاسد اسرائیل.
Iran, Islamic Republic of
کسی که داره غرق میشه به همه چیز چنگ میزنه.
تقصير لحن احمدي نژاد است که رئيس تشکيلات خودگردان را تحقير نموده و "اسير" خطاب کرد. هر "هايي" يک "هو" دارد.
Iran, Islamic Republic of
مهلت قانونی دولت محمود عباس از ژاویه 2009 تمام شده و یکسال دیگر خودش خودشو تمدید کرده!
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد.