جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تو سنگ کدام قبیله را به سینه میزنی؟

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 372573
شجاعت در اقدام انقلابی بخصوص در عرصه های اینچنینی که پای بوقچی های تبلیغاتی دشمن و حتی خودی خواه نا خواه به میان کشیده میشود، امری نیست که بتوان با چند برچسب سیاسی که علی القاعده از قبلیه گرایی سیاسی که متأسفانه امروز سکه رایج بازار سیاست مملکت است کمرنگ و بی اهمیت جلوه داده شود.
به گزارش جهان، حبیب الله مهری در گوگل پلاس نوشت:
"كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ" یا "تو سنگ کدام قبیله را به سینه میزنی؟"
 قصد داشتم در این ایام کلاً وارد مجادلات سیاسی علی الخصوص دعوای حیدری-نعمتی طرفداران پایداری و قالیباف نشوم اما نوت کنایه آمیز دیشب یکی از دوستان منتسب به پایداری و همچنین تکه و کنایه هایی که این روزها و بویژه پس از اعلام تفکیک جنسیتی محل کار کارمندان شهرداری تهران از این طرف و آن طرف و بخصوص از طرف طرفداران جریان پایداری بگوش می رسد، بنده را مجاب به نگارش این چند سطر آنهم در احتمالاً آخرین روز ماه مبارک رمضان کرد.
 
در ایام دولت گذشته که چند صباحی و به حسب تقدیر در یکی از سازمانهای دولتی مسئولیتکی داشتم، مسأله حجاب کارمندان خانم همچنین اختلاط اتاقها را چند بار به مسئولین بالا دست تذکر داده و هر بار با جواب تکراری "اگر اقدامی بکنیم به روزنامه ها و رسانه ها کشیده می شود و اثر منفی برای دولت دارد" مواجه شدم تا اینکه بالاخره با پیگیری ها و فشار زیادی که آوردیم معاون پشتیبانی مجموعه که از قضا آدم حزب اللهی ای هم نبود میاندار شد و الحق وضعیت پوشش کارمندان اداره با این اقدام قدری بهتر گردید.
 
غرض اینکه شجاعت در اقدام انقلابی بخصوص در عرصه های اینچنینی که پای بوقچی های تبلیغاتی دشمن و حتی خودی خواه نا خواه به میان کشیده میشود، امری نیست که بتوان با چند برچسب سیاسی که علی القاعده از قبلیه گرایی سیاسی که متأسفانه امروز سکه رایج بازار سیاست مملکت است کمرنگ و بی اهمیت جلوه داده شود.
 
اقدام انقلابی درخور تحسین و تقدیر شهردار تهران برای تفکیک جنسیتی محل کار خانم ها و آقایان حتی به فرض صحت ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه "چون دیگر بیخیال ریاست جمهوری شده اند ان روی سکه را به نمایش گذاشتند" یا "چرا بعد از 9 سال الان یادشان افتاده؟" یا ... نیز مشمول قاعده ذکر شده در بالا می باشد و شایسته نیست جماعتی که ادعای حزب اللهی گری و خلوص در اصولگراییشان گوش فلک را کر کرده است، صرفاً به خاطر وابستگی یا عدم وابستگی شان به این یا آن جریان سیاسی دست به تخریب یا حتی انتقاد در این رابطه بزنند. بلکه برعکس باید با حمایت قاطع از این اقدام یه دیگران اثبات کنند که تا چه اندازه پای بند به اصول مورد تأکید رهبری در موضع گیری های سیاسی که همانا "تقوا و انصاف" است، می باشند.
 
نکته آخر این که مسئولین امر نه تنها در شهرداری تهران بلکه در سایر دستگاهها و نهادها نیز باید با شجاعت هرچه تمام تر و بدون در نظر گرفتن جنجال های رسانه ای نسبت به انجام اقدامات اساسی در زمینه عفاف و حجاب گام بردارند تا ان شاءالله در بلند مدت شاهد اصلاح ناهنجاری های اخلاقی ناشی از این موضوع در جامعه باشیم. تمت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *