پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ابراز خرسندی مبارک از همه‌پرسی در مصر

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 338076
رئیس جمهوری مخلوع اسبق مصر از همه پرسی قانون اساسی و حضور گسترده مردم این کشور ابراز خرسندی کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع نوشت: منابع نزدیک به حسنی مبارک رئیس جمهوری اسبق مصر اعلام کردند: حسنی مبارک روند همه پرسی قانون اساسی را از طریق تلویزیون دنبال کرده و صف های طولانی و اصرار شهروندان برای دادن رای،پخش سرود و حضور کودکان و شادی زنان را مشاهده کرده است و آن را نشانه اصرار ملت مصر برای تحرک اقتصاد دانسته است.

وی هنگام مشاهده حضور زنان از ماهیت مصری ها،تفکرات و حماقت سیاسی گروه اخوان المسلمین به سبب انفجارها و اقدامات تروریستی با هدف تعطیلی همه پرسی سخن گفت و اقدامات اخوان المسلمین را باعث افزایش تعداد شرکت کنندگان در همه پرسی دانست و افزود: مصری ها با حضور در پای صندوق ها با خشونت اخوان المسلمین مقابله می کنند.

مبارک خطاب به نزدیکان خود گفت: حضور گسترده مصری ها در خیابان ها و صف کشیدن در مقابل حوزه های اخذ رای که همه جهانیان شاهد آن بودند و رسانه های داخلی و خارجی آن را انعکاس دادند بر تفکر اخوان المسلمین غلبه کرد و نشان داد که مصری ها مخالف این گروه هستند.

وی احتمال داد که این نقطه پایانی برای جمعیت اخوان المسلمین که حسن البنا در سال ۱۹۲۸ بنا نهاد باشد.

حسنی مبارک با اشاره به درخواست خود برای شرکت در همه پرسی قانون اساسی و عدم موفقیت در این زمینه با توجه به پایان مدت رای گیری از نتایج همه پرسی که فوق تصور برخی بود و اغلب شرکت کنندگان در مقابل گروه اندک شمار به آن پاسخ آری دادند ابراز خرسندی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *