سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

وعده پرداخت ۱.۶۵ میلیارد دلار از طلب ایران

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 356779
یک رسانه غربی از پرداخت ۱.۶۵ میلیارد دلار از بدهی نفتی هند به ایران در سه ماه آتی خبر داد.
به گزارش حهان به نقل از مهر، خبرگزاری رویترز از پرداخت ۱.۶۵ میلیارد دلار از بدهی نفتی هند به ایران در سه ماه آتی خبر داد که در راستای توافقنامه ژنو بوده و بر اساس آن قرار است ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی ‌های مسدود شده ایران در راستای کاهش تحریم‌ ها در اختیار این کشور قرار گیرد.

در همین رابطه یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود با اشاره به اینکه ایران خواستار واریز این مبلغ از طریق بانک مسقط عمان به حساب بانک مرکزی است، از آغاز تلاشها در زمینه پرداخت بدهی‌ های هند به ایران خبر داد اما در عین حال از پرداختن به این موضوع که الگوی مورد استفاده دهلی نو چیست، امتناع ورزید.

طبق توافق ژنو، تهران می تواند در هشت قسط چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود را در بانک های خارجی دریافت کرده و هند در دو قسط در روزهای ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) و ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار و در قسط سوم یعنی در روز ۲۰ جولای (۲۹ تیر) ۵۵۰ میلیون دلار دیگر را پرداخت می کند.

یادآور می شود بر اساس توافقنامه مذکور ژاپن در چهار قسط و کره جنوبی در یک قسط دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار از بدهی های نفتی خود را به ایران پرداخت کرده اند.
https://jahannews.com/vdcefp8xojh8nfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefp8xojh8nfi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *