جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امروز و فرداکردن دولت برای عمل به وعده‌ها

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 449271
مشاور ویژه روحانی مردم را در زمینه "اولین" آثار "مثبت" اقتصادی پساتحریم به سال ۱۳۹۷ حواله داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در حالی که پیش از حصول جمع‌بندی هسته‌ای در وین، بخش مهمی از کابینه دولت یازدهم هرگونه تحرک اقتصادی را به دوران پساتوافق و پساتحریم ارجاع می‌داد، اما پس از "جمع‌بندی هسته‌ای" این رویکرد حالت عکس به خود گرفته است.

پس از آنکه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که قبل از توافق می‌گفت "بعد از توافق شرایط بازار سرمایه بهتر خواهد شد"، در دوران بعد از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای در وین موضع "برای شکوفایی اقتصاد ایران باید تا سال ۹۵ صبر کنیم" و پس از آنکه مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور و فرد شماره یک اقتصادی دولت که پیش از جمع‌بندی مذاکرات تاکید می‌کرد "با لغو تحریمها، یک ساله به شرایط پیش از تحریم باز می گردیم، بعد از توافق اعلام کرد: "سال ۹۴ سال سختی است منتظر رونق اقتصادی نباشید"، اینک نوبت به محمود سریع‌القلم مشاور ویژه رئیس دولت یازدهم رسیده است تا مردم را در زمینه آورده‌های اقتصادی دوران پساتوافق به حداقل ۳ سال دیگر حواله دهد.

سریع‌القلم طی یادداشتی که در یکی از سایت‌های اصلاح‌طلب منتشر کرده می‌نویسد: اولین آثار مثبت اقتصادی پساتحریم در سال ۱۳۹۷ بروز می‌کند.

بر اساس این گزارش، هرچند چند ماه پیش و در پی حضور خاص محمود سریع‌القلم در کنفرانس "داووس"، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت که آقای سریع القلم مشاور روحانی نیست، با این حال اخبار و گزارش‌های موثق و همچنین سابقه دیرینه دوستی رئیس‌جمهور با محمود سریع‌القلم حاکی از حضور جدی این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در زمره مشاوران اصلی رئیس جمهور است.

از سریع‌القلم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مدافعان تز توسعه‌برونزا(توسعه از طریق ارتباط با غرب و بویژه آمریکا) یاد می‌شود. وی در برخی از مقالات و کتب خود به صراحت از لزوم تنزل نسبت به "استقلال" سخن گفته و تاکید می‌کند که چنین مفاهیمی در حال حاضر دارای ارزش چندانی نیست. وی توصیه می‌کند به جای استقلال از "اعمال حاکمیت ملی" سخن گفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *