جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نسل آینده از ارزانی آب ضرر می کند

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 449172
رئیس انجمن ناجیان آب خراسان رضوی گفت: متاسفانه دولت‌ها آب را وسیله‌ای برای رأی جمع کردن خود دانسته و حاضر نیستند که برای همیشه این مسأله را حل کنند.
نسل آینده از ارزانی آب ضرر می کند
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جمشیدی با بیان اینکه ارزان بودن آب یک عامل برای بی‌توجهی مردم به آن است، تصریح کرد: متاسفانه دولت‌ها علاقه‌ای به منفی کردن چهره خود در منظر مردم به وسیله گران کردن آب ندارند، اما متضرر اصلی این مساله نسل آینده خواهد بود.

وی خشک شدن دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده رود را عامل اصلی نگرانی مردم از وضعیت بحرانی آب دانست و تصریح کرد: خشکسالی، خشک شدن روستاها و ... مردم را نگران کرد، اما تمام این موارد تأثیر زیادی بر میزان مصرف آب مردم نداشت؛ چراکه آب ارزان است.

رئیس انجمن ناجیان آب شاخه خراسان رضوی، با بیان اینکه در سال جاری مردم نسبت به گذشته از بحران آب آگاهی بیشتری یافته‌اند،‌ عنوان کرد: دلیل این مسأله بیان واقعیت توسط مسئولین و رسانه‌ها بوده است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه میزان مصرف آب شرب در مقایسه با بخش کشاورزی بسیار ناچیز است، افزود: تنها هشت درصد از آب مصرف شده در کشور شرب است و ۹۲ درصد دیگر آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که خوشبختانه تبلیغات صورت گرفته باعث توجه بیشتر کشاورزان به اهمیت آن شده، اما پایین بودن قیمت آب در بخش کشاورزی همچنان ارزش واقعی آن را پنهان کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های کاهنده مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و ... توسعه نیافته است،‌ تصریح کرد: آگاهی مردم بیشتر شده، اما هنوز راهکارهای استفاده بهینه از آب توسط مردم یاد گرفته نشده است.

عضو انجمن ناجیان آب شاخه خراسان رضوی در خصوص میزان مصرف آب با توجه به اتمام فصل تابستان عنوان کرد: با پایان یافتن فصل تابستان کاهش مصرف آب توسط مردم طبیعی است و این ربطی به فرهنگ‌سازی در بین آنها ندارد.

جمشیدی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت واقعی آب همانند انرژی باید تعیین و یارانه مربوط به آن از طریق کانال‌های دیگر به مردم ارائه شود.

وی در خصوص وظایف دولت در حوزه آب، اظهار کرد: دولت باید زمینه‌های کارشناسی تجهیزات کاهنده مصرف را برای مصرف‌کنندگان با همکاری بخش خصوصی فراهم کرده و مجلس نیز برای افرادی که از این تجهیزات استفاده می‌کنند تخفیف در نظر بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *