پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کشته و زخمی شدن ۱۸ نفر در شمال مصر

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۰
کد مطلب: 405279
عملیات ارتش، در شمال مصر موجب کشته شدن ۸ و زخمی شدن ۱۰ نفر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در عملیات ارتش مصر علیه شبه نظامیان در منطقه «شیخ زوید» در شمال مصر ۸ نفر کشته و ۱۰ تن نیز زخمی شدند.

ارتش مصر از دو روز قبل عملیاتی گسترده را برای مقابله با شبه نظامیان در شمال این کشور آغاز کرده که بنابر گزارش رسانه‌های این کشور، این بزرگترین عملیات علیه تروریست‌های انصار بیت المقدس است.

روز پنجشنبه در حملات افراد مسلح به نظامیان مصری دستکم ۴۵ نفر کشته و ۷۴ تن دیگر زخمی شدند که بی‌سابقه ترین حمله به نیروهای مصری توسط شبه نظامیان انصار الله بود.

درپی این حمله عبدالفتاح السیسی با نیمه کاره رها کردن سفرش به آدیس بابا اعلام کرد که مرکز فرماندهی ویژه‌ای برای کنترل اوضاع در شرق کانال سوئز(صحرای سینا) تشکیل می‌شود.

گروهک تروریستی «انصار بیت‌ المقدس» که اخیرا با گروهک تروریستی «داعش» بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سیناء» تغییر داده است، هجوم‌های روز پنجشنبه به برخی مراکز ارتش در شمال سینا را بر عهده گرفت. پیش از این نیز این گروهک حملات به ارتش و پلیس مصر را پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر، بر عهده گرفته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *