جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

رابطه دولت با آیت الله مصباح ضعیف شده است

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب: 157671

 حجت​الاسلام محسن غرویان از شاگردان آیت​الله مصباح یزدی است  او که تا سال ۸۶ عضو هیات علمی موسسه تحت مدیریت آیت الله مصباح یزدی بود این روزها عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه است که چهره​هایی چون آیت‌آلله تسخیری، حجج اسلام اختری، اعرافی و حسینی‌بوشهری از هیات امنای آن هستند.

غرویان که به انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت انتقاد داشته و آن را یک تشکل روحانی ضعیف و صرفا سیاسی می​داند، جامعه وعاظ ولایی را هم ضعیف خواند که اگر ارتباطش با دولت صحت داشته باشد، با پایان عمر دولت، عمرش به پایان می​رسد.

به گزارش جهان اما بخش اعظم مصاحبه خبرآنلاین با وی پیرامون رابطه دولت و علما و حواشی مشایی ساخته در اینباره است. او که می​گفت آیت​الله مصباح روی برخی افراد در دولت حساسند، تاکید کرد که رابطه دولت با آیت​الله مصباح به دلیل اظهارات مشایی ضعیف شده است.

غرویان نسبت به رابطه فکری احمدی​نژاد و مشایی ابهام داشت و با بیان اینکه نمی​دانم کی، مراد کیست؟، ادامه داد: نمی​دانم حمایت احمدی​نژاد از مشایی عقیدتی است یا از روی همکاری؟ اگر عقیدتی باشد انتقادات مراجع به مشایی، به رئیس​جمهور نیز وارد است.

به گفته وی، مراجع به دولت انتقاد دارند اما برای ملاحظه رهبری و نظام، مدارا می​کنند ولی اگر کار به جاهای باریک بکشد، مراجع مقلدینشان را به صحنه می​کشند. البته چون در حال حاضر از نظر علما، حساب مشایی از دولت جداست، مراجع بر این باورند که هر وقت بخواهند، غائله مشایی را جمع می​کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
قابل توجه طرفداران آقاي موسوي كه در اصل مجري و پياده نظام سناريوسازي آقازاده ها مهدي و فائزه هاشمي رفسنجاني بوده و ماموريت آقاي احمدي نژاد را پياده كردن افكار آقاي مصباح يزدي تبليغ كرده و مي كنند!