جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

خبر شوم ملک عبدالله برای آمریکا و اروپا

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 377578
پادشاه عربستان گفت که تروریسم در خاورمیانه محدود نمی‌شود و یک ماه دیگر به اروپا و یک بعد نیز به آمریکا می‌رسد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از العربیه خبر داد، ملک عبدالله پادشاه عربستان در دیدار با سفرای کشورهای خارجی با اشاره به اینکه باید با خطر تروریسم به شکل فوری و با داریت برخورد کرد، تاکید کرد که خطر تروریسم تنها در خاورمیانه باقی نخواهد ماند و به آمریکا و اروپا هم سرایت خواهد کرد.

ملک عبدالله در دیدارش با سفرا به آنها گفت: به شما و رهبران شما توصیه می‌کنم سریع‌تر به مقابله با تروریسم بروید. من اینجا تاکید می‌کنم که تروریسم یک ماه دیگر به اروپا و دو ماه بعد به آمریکا می‌رسد.

پادشاه عربستان با اشاره به کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به سازمان ملل برای مقابله با تروریسم تصریح کرد که مبارزه با تروریسم نیازمند عقل، قدرت و سرعت است.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که عربستان یکی از متهمان اصلی حمایت از گروه‌های تکفیری و جهادی در جهان است و دولت ریاض در ابتدای بحران سوریه با تسلیح و کمک مالی به مخالفان تکفیری دولت سوریه نقش مهمی را در سازماندهی تروریست‌ها برای سرنگونی دولت دمشق ایفا کرده است.

پس از آنکه داعش یک خبرنگار آمریکایی را سر برید و حملاتی را به شمال عراق انجام داد، دولت واشنگتن دستور حملات هوایی به تروریست‌های داعشی را صادر کرد و همزمان متحدان کاخ سفید از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان هم از حملات نظامی آمریکایی‌ها به تروریست‌ها حمایت کردند.

پس از این مسئله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دست از حمایت آشکار و رسانه‌ای خود از تکفیری‌ها کشیدند به طوری که تا قبل از عملیات نظامی آمریکا رسانه‌های سعودی نیروهای داعش را با عنوان انقلابیون عراق و سوریه معرفی می‌کردند.

پیش از این نیز در سال ۲۰۰۱ هم پس از آنکه امریکا تصمیم به مقابله با القاعده گرفت، عربستان سعودی که خود حامی اصلی القاعده و دیگر گروه‌های تکفیری در پاکستان و افغانستان بود و به همراه امارات متحده عربی تنها کشورهایی بودند که حکومت طالبان را در افغانستان به رسمیت شناخته بودند تصمیم به عقب نشینی از مواضع خود گرفتند و همسو با آمریکا پشت متحدان خود در کابل را خالی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهران دبیرسپهری
Iran, Islamic Republic of
من احتمال می دهم آمریکا برای بدست آوردن مستمسک برای دخالت در کشورهای اسلامی یا برای پوشاندن نقاط ضعف خود، تروریسم تکفیری را ایجاد کرده و در ظاهر هم خود را مخالف با تکفیری ها نشان می دهد. اما هر چقدر که فکر می کنم می بینم اعمال تکفیری ها تماما به نفع استکبار بوده است و آنها می توانند ضعفهای خود را پشت جنایات تکفیری ها پنهان کنند
Iran, Islamic Republic of
آها
عبدالله یواش یواش تنت داره می لرزه
Norway
عدوشودسبب خیر اگرخداخواهد....آللهم الشغل الظالمین بالظالمین .
صادق
داعش نیرو کم اورده از امریکا کمکخواسته کشتن خبر نگار بهانه است عربستان داره جیغ میکشه برای نجات داعشیهای تروریست ؟؟؟؟
ناشناس
چاه کن هیشه ته چاه است هر کس چاهی کند برای کسی اول خودش دوم کسی جناب ملک عبدالله داعش یک گروه تبحکار سارق است که از هیچ جنایتی برای رسیدن به پول فروگذار نیست شما باید دست ایران را بوسید وگر نه حالا توکشور شما وکویت وامارات رجز می خوانند ورحم به سر مبارک شما هم نمی کرد خواسته انها خراب کردن خانه خداست شما هم که خادم خانه خدا هستید من تجربه دارم افرادی بودنند که اسم نمی برم مردم به انها نان می دانند ولی انها اولین خانه ای که غارت می کردنند خانه انها بود
توفیقی از قزوین
یک مثل معروف قدیمی است که میگه :آتش دامن آتش افروزان رو خواهد گرفت !
چاهی نکن بهر کسی
حالا نوبت وهابیون از خدا بی خبره که ثمره عملکردشون را ببینند داعش فرزند نا خلف ارائیل ووهابیت هست