جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اولین کتاب آموزش پیرایش رونمایی شد

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 407871
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: نخستین کتاب درسی با عنوان «آموزش پیرایش دایم برای مربیان فنی و حرفه‌ای» با همت بخش خصوصی وارد بازار شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا خانپور در همایش رونمایی نخستین کتاب جامع آموزش پیرایش دایمی با بیان اینکه متولی آموزش‌های غیر رسمی در کشور سازمان فنی و حرفه‌ای است، از کمک بخش خصوصی برای این بخش خبر داد و اظهار کرد: استان تهران در زمینه تدوین تدوین کتب آموزشی رتبه اول را دارد زیرا به این بخش اهمیت زیادی می‌دهد، ما با کمک بخش خصوصی موفق به تدوین ۱۷۴ استاندارد جدید شدیم و تا سال ۹۴ تمام این استاندارد‌ها نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی ازکاستی‌های ما در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای، نبود اطلاعات درسی درست و استاندارد در حوزه پیرایش دایم است به همین دلیل در این حوزه با شرکتی کلیک و مهندس حسین صفارزاده به عنوان نخستین وارد کننده تجهیزات پیرایش دایم شدیم تا با توجه به گروه تحقیقاتی که در اختیار دارند مبانی درسی این رشته را تدوین کنند. این خواسته محقق و اولین کتاب درسی پیرایش وارد بازار شد.

برای آموزش از بخش خصوصی نیز کمک می‌گیریم

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران نیز در همایش کلیک با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای تنها متولی آموزش غیر رسمی کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: آموزش کشور به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود که آموزش‌های دولتی شامل آموزش‌های مربوط به صنعت، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها برای کسب مهارت و ورود به بازارکار و آموزش‌های بخش خصوصی شامل آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای آزاد می‌شوند.

عبدالله قاسمی با بیان این که سازمان فنی و حرفه‌ای تمام تلاش خود را برای به کار گیری نیروهای متخصص در بخش خصوصی به کار می‌بندد، تاکید کرد: این همایش که به مناسبت رونمایی از یک کتاب درسی در حوزه پیرایش دایم برگزاری شده است، گواه ادعای ما در زمینه استقبال از فعالیت بخش خصوصی در حوزه آموزش، کارآفرینی و اشتغال است.

وی در ادامه از به کارگیری افراد علاقه‌مند به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کمیته آزمون‌های این سازمان از سال آینده خبر داد و گفت: امکان اشتغال مهارت دیدگان فنی حرفه‌ای در خارج از کشور فراهم است.

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان این که گواهی‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای تمام کشورهای عضو سازمان بین‌المللی کار از قابلیت ترجمه برخوردارند، افزود: افراد مهارت دیده می‌توانند در خارج از کشور نیز زمینه اشتغال خود را پیگیری کنند.

آموزش حرف اول را می‌زند

در ادامه این مراسم، حسین صفار زاده، فعال در عرصه آرایش دایم گفت: این بحث که به تازگی در کشور ما رونق یافته است به قدری تازه‌است که هیچ کتاب و آموزش حرفه‌ای، استاندارد و مدونی درباره آن وجود ندارد به همین دلیل گروه کلیک تصمیم گرفت وارد عرصه آموزش شود و کتابی را بعد از ماه‌ها تلاش و مطالعه تدوین کند.

وی با بیان این که این نوشتار مورد تایید کارشناسان سامان فنی و حرفه‌ای کشور نیز قرار گرفته است تاکید کرد: به نظر می‌رسد بازار و نیاز جامعه ایران به آموزش در این حوزه بسیار زیاد است و توصیه می‌کنم افرادی که در عرصه خصوصی فعالیت دارند وارد این حوزه شوند زیرا هم برای آنها سودآور است و هم بخشی ازنیاز جامعه را در حوزه آموزش برطرف می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *