پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وعده انتخاباتی روحانی عملی شد

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 417177
دکتر روحانی که زمان انتخابات ریاست جمهوری در اولین سفر تبلیغاتی خود به ملارد رفت، هفته آینده برای تحقق وعده هایش به همراه اعضای هیات دولت به سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار سفر خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید حسین هاشمی استاندار تهران صبح امروز در سفری نیمروزه به شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد مقدمات حضور رئیس جمهور در این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با حضور معاونین عمرانی، برنامه ریزی، سیاسی و انتظامی استاندار، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، ائمه جمعه، فرمانداران و اعضای شورای اداری سه شهرستان تمهیدات لازم اندیشیده شد.

در این جلسات که بطور جداگانه در قالب شورای اداری هر شهرستان برگزار شد، مقرر شد کمیته ای متشکل از مسئولین ارشد شهرستانها و با ریاست یکی از معاونین استاندار تشکیل شود تا مسائل سیاسی، انتظامی، عمرانی، فرهنگی و ... هر منطقه به طور دقیق احصا شده و پس از بررسی های مناسب، گزارشی کارشناسی و جامع به منظور ارائه به نهاد ریاست جمهوری تا هفته آینده به استانداری تحویل داده شود.

در این جلسات همچنین بر حضور پرشور مردم تاکید شده و مقرر شد ستاد استقبال به طور قوی تشکیل شود تا برنامه های از پیش تعیین شده سفر هیات دولت نظیر سخنرانی رئیس جمهور، دیدار با خانواده معظم شهدا، نخبگان، کارآفرینان و ملاقات عمومی با مردم به نحو مطلوبی پیگیری و اجرا شود.

فرماندار ملارد در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: سفر قریب الوقوع رئیس جمهور در راستای وعده انتخاباتی ایشان به مردم ملارد است که اولین سفر انتخاباتی خود را نیز از این منطقه آغاز کرد، شهرستانی که به برکت توجه ویژه دولت تدبیر و امید و حضور دولتمردان از منطقه ای دورافتاده و بی نام و نشان به شهرستانی شناخته شده و مورد توجه بدل شد که بزودی میزبان رئیس جمهور کشور خواهد بود.

داود کرمی ادامه داد: طی یکسال و نیم گذشته تمام تلاش ما بر این بود تا با حمایت دولتمردان تغییرات مثبتی در حوزه زیرساختی این شهرستان ایجاد شود چراکه در سنوات گذشته اتفاق خاصی برای این منطقه نیافتاده بود و ملارد تنها بر روی کاغذ به شهرستان ارتقا پیدا کرد اما حضور بیش از یک سوم اعضای هیات دولت تدبیر و امید در این شهرستان نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است.

این مسئول تخصیص ردیف بودجه برای احداث بیمارستان ملارد و تخصیص سه میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی، جانمایی چهار هزار هکتار اراضی در بخش مرکزی شهرستان و اخترآباد برای احداث دو شهرک صنعتی مصوب ، تخصیص اعتبارات مناسب باری احداث فرهنگسرا در شهر ملارد که فاقد حتی یک مرکز فرهنگی است، جانمایی اولین پارک سلامت کشور در ملارد، اجرای طرح های بیابان زدایی و... را از جمله اقدمات صورت گرفته در دولت یازدهم برشمرد.

وی با اشاره به نامگذاری مدبرانه رهبری در سالجاری متذکر شد: تلاش ما بر این است که در امسال نیز بامدیریت جهادی به عمران و آبادانی شهرستان بپردازیم، البته همدلی و همزبانی دولت و ملت که مورد تاکید رهبری است نیز در سرلوحه امور قرار می گیرد تا با تعامل هرچه بیشتر میان مردم و مسئولین به نتایج بهتری دست یابیم.

در ادامه جلسه نماینده ولی فقیه در ملارد نیز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان کرد: قوام و دوام هر جامعه ای به وحدت بستگی دارد، البته در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره ملت در همدلی و همزبانی پیشقدم و پیروز بوده اند لذا نیاز است دولتیان تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در این عرصه از قافله عقب نمانند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور اظهار داشت: در آستانه حضور هیات دولت در ملارد این سوال مطرح می شود که این سفر چه نتایج و نفعی برای مردم محروم منطقه خواهد داشت، آیا تغییر ملموسی در بهداشت و سلامت، سرانه ورزش، مترو، فاضلاب، زیرساختهای فرهنگی و مذهبی و.... ایجاد می شود؟ به هر حال اینها مسائلی است که مردم پس از سفر رئیس جمهور جویا می شوند و پاسخ می خواهند.

وی ادامه داد: در اولین قدم انتظار داریم قولی که دکتر روحانی در سفر تبلیغاتی خود در زمان انتخابات به ملارد داشته اند (احداث بیمارستان) را عملی کنند زیرا این معضل به گرهی ناگشودنی تبدیل شده که فقط پشت تریبونها اعلام می شود اما در عمل آجری روی آجر نیامده است.

این مسئول خطاب به استاندار تهران گفت: انتظار می رود پیش از حضور رئیس جمهور در منطقه، از زبان استاندار تهران بشنویم که چه اتفاق ویژه ای در شهرستان خواهد افتاد تا مردم بتوانند خدمات دولت را بطور محسوس در زندگی روزمره خود مشاهد کنند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد نیز طی سخنانی به شرح مسائل و مشکلات سه شهرستان پرداخت و عنوان کرد: بحث بیمارستان و شهرکهای صنعتی از اولویتهای حوزه انتخابیه است که بحمدالله با پیگیری مسئولین مقدمات کلنگ زنی شهرکهای صنعتی فراهم شده و امیدواریم بزودی عملیات احداث آغاز شود، در مورد بیمارستانها نیز برای هر سه شهرستان ردیف بودجه ای تعریف شده که در مورد ملارد مجموعا ۸ میلیارد ریال اعتبار از سال ۹۳، ۹۴ و معوقات ماقبل تخصیص پیدا کرده است.

حسین گروسی ادامه داد: بیمارستان شهریار نیز که ۲۰ سال پیش کلنگ خورد و در رزومه چندین دولت نیز ثبت شد اما متاسفانه تاکنون به جایی نرسیده است اما از سال گذشته برای آن اعتبار و ردیف بودجه ای تعریف شد که بر اساس آن ۵ میلیارد ریال در سال ۹۳، ۵ میلیارد امسال و سه میلیارد نیز معوقات سنوات قبل در نظر گرفته شده و بزودی تخصیص می یابد.

وی بحث استقرار ادارات کل غرب استان تهران، تصفیه فاضلاب، مترو و اتصال شبکه حمل و ریلی را از دیگر مطالبات مردم حوزه انتخابیه برشمرد و افزود: مسائل دیگری در حوزه های فرهنگی، سرانه آموزشی، ورزشی و ... وجود دارد که با تشکیل کمیته های تخصصی در هر شهرستان به ریاست معاونین استاندار احصا می شود و امیدواریم با حضور رئیس جمهور و هیات دولت به سرانجام مطلوبی برسد.

در ادامه این سخنان استاندار تهران به ارائه توضیحاتی در زمینه مطالبات مردم، مسئولین و روند رسیدگی به مسائل و مشکلات در سفر هیات دولت پرداخت.

بنابر گفته مسئولان، دکتر روحانی به همراه اعضای هیات دولت پنج شنبه هفته آینده به سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار سفر خواهد کرد، گفتنی است تاریخ دقیق این سفر روز شنبه هفته آینده پس از ابلاغ نهاد ریاست جمهوری به استانداری تهران مشخص خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *