يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱

مشاورهاشمی:روحانی‌دراقتصادموفق‌نبوده

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 450477
رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت که توقعات اقتصادی مردم از دولت روحانی پاسخ داده نشده است.
مشاورهاشمی:روحانی‌دراقتصادموفق‌نبوده
 عملکرد دکتر روحانی را در مجموع چگونه می‌بینید؟
کمالی: در بعضی از بخش‌ها خوب و در بعضی از بخش‌ها ضعیف بوده است. ضعف دولت یازدهم در بخش‌های اشتغال و اقتصاد است و توقعی که برای بهبود شرایط داشتیم پاسخ داده نشده است. بخش قوت دولت در بحث سیاست خارجی بوده است.

آیا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهگشاست؟
کمالی: اقتصاد مقاومتی خارج از اقتصاد متکی بر مزیت و رقابت امکان پذیر نیست، بنابراین باید ابتدا اقتصاد مزیتی، رقابتی و تخصصی شود تا بتواند در مقابل سایر مسائل مقاومت کند.

 گفته می‌شود یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی جلوگیری از واردات بی رویه است؟
کمالی: اقتصادی که قوی نباشد، نمی‌تواند مقاومت کند؛ باید اقتصاد را قوی کرد و قوی کردن اقتصاد در چارچوب رقابت ممکن است و با محدودیت نمی‌توان نقطه قوت پیدا کرد.

 در مورد تولید ملی چی؟
کمالی: باید تولید شما قدرتمند و براساس مزیت باشد تا بتواند در مقابل واردات سایر کالاها مقاومت کند و این به همان رقابت باز می‌گردد.

 آیا ارائه لیست واحد توسط اصلاح طلبان امکان پذیر است؟
کمالی: امیدوارم اصلاح طلبان و اصولگرایان بتوانند به تفاهم برسند؛ من جزو کسانی نیستم که آرزو کنم اصولگراها دعوایشان شود تا ببازند یا اصلاح طلبان دعوایشان شود تا ببازند؛ بلکه معتقدم هر دو جریان باید به شکلی به هم نزدیک شوند و هر مجموعه تفکرات‌شان را روی هم بگذارند و برنامه‌جامعی را ارائه دهند تا مردم بتوانند از بین این برنامه‌ها انتخاب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *