پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جرم‌گیری به مینای دندان آسیب نمی‌رساند

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 371943
یک دندانپزشک به افراد توصیه کرد: برای کنترل وضعیت دندان‌های خود هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند.
به گزارش جهان، دکتر مهسا همتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، بروز خونریزی هنگام مسواک زدن و لثه‌های قرمز و براق را نشان دهنده وجود پلاک‌های باکتریال بر روی دندان‌ها دانست و گفت: جرم می‌تواند از جمله دلایل تجمع پلاک بر روی دندان‌ها باشد.

این دندانپزشک افزود: در این موارد فرد باید به دندانپزشک مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرد و در صورت لزوم نسبت به جرم گیری یا اصلاح روش‌های مسواک زدن توسط پزشک اقدام شود.

همتی بر لزوم جرم گیری دندان‌ها در زمان تشکیل جرم حتی در کوتاهترین زمان تاکید کرد و گفت: در مواردی که دندان‌های فرد زود جرم می‌گیرند تا سالی دو بار هم می توان جرم گیری را انجام داد.

وی در ادامه با بیان اینکه جرم گیری باعث از بین رفتن مینای دندان نمی شود، گفت: حتی قوی ترین وسایل جرم گیری هم قدرت آسیب زدن به مینای دندان را ندارند.

این دندانپزشک مینا را ماده محکمی دانست که به هیچ عنوان جرم گیری نمی تواند آسیبی به آن وارد کند.

به گفته وی، عوارضی که در نتیجه وجود جرم بر روی دندان، سلامت دندان‌ها و ساختار آن را تهدید می‌کند چندین برابر بیشتر از عوارضی است که یک جرم گیری ساده می تواند برای فرد در پی داشته باشد.

این دندانپزشک در ادامه به افراد توصیه کرد: هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان‌های خود را مورد بررسی قرار دهند تا در صورت وجود جرم و یا پوسیگی نسبت به رفع آنها اقدام شود.

همتی افزود: با توجه به اینکه اکثر افراد جامعه در معرض پوسیدگی دندانی قرار دارند مراجعه دو بار در سال تا زمانی که کنترل پوسیدگی‌ها و پلاک‌های دندانی به حد مطلوب برسد، توصیه می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *