جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۷
۲۲۰
جهان نیوز برای اولین بار منتشر می کند؛

چگونه دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید در جریان مرزبانان به غفلت کشیده شد؟

سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 351549
مسئولین عالی رتبه دولت تدبیر و امید طی روزهای اخیر بارها از آزادی مرزبانان سخن گفتند، این مسئله نشان می دهد که آنها از برخی کانال ها امیدوار به این موضوع شده اند.
چگونه دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید در جریان مرزبانان به غفلت کشیده شد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: شهادت یکی از مرزبانان پس از ۴۵ روز اسارت به دست گروهک جیش العدل ابعاد تازه ای از دیپلماسی لبخند را به نمایش گذاشت. در این باره نکات ذیل که پاره ای از آن برای اولین بار در جهان نيوز منتشر می شود، قابل تامل است:

الف: ۴۵ روز اسارت مرزبانان وطن به دست گروهک جیش العدل به لحاظ مدت زمانی بسیار قابل تامل می باشد. ۴۵ روز فرصت کمی برای دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید برای رایزنی های مطلوب نبوده است. در این فاصله نسبتا طولانی می توانست رایزنی های اثربخش بسیاری اتفاق بیافتد. ایا لازم نبود وزیر محترم خارجه خود شخصا سفری به پاکستان برای پیگیری امور به صورت جدی و قاطعانه می داشتند؟!

ب: گروهک جیش العدل ارتباطات آشکاری با برخی کشورهای عربی دارد و این گروه باقیمانده گروهک عبدالمالک است که اعترافات سرکرده معدوم این گروه جایی برای شبهه ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمریکا نیز باقی نمی گذارد. همچنین در عملیات های اخیر خود این گروه یکی از اهداف همیشه اعلام شده انتقام
اعترافات سرکرده معدوم این گروه جایی برای شبهه ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمریکا نیز باقی نمی گذارد. همچنین در عملیات های اخیر خود این گروه یکی از اهداف همیشه اعلام شده انتقام از عملکرد ایران در سوریه مطرح شده است.
از عملکرد ایران در سوریه مطرح شده است. حال شیوه برخورد با چنین گروه ای که مستقلا تصمیم نمی گیرد تنها رایزنی با کشور پاکستان است؟ نتیجه اصرار به دیپلماسی لبخند به کشورهای حامی این گروه مانند عربستان سعودی و عدم قاطعیت داشتن در برابر اصرار این کشور به عملیات های نیمه سخت بر علیه کشورمان مانند آنچه در برخی از کشورهای دیگر مانند حادثه حمله به سفارت ایران در لبنان نقش اول را بازی می کند، غیر از شهادت مرزبانی که تنها ده روز از تولد فرزندش می گذرد و منتظر بودند تا پدرش برگردد تا نامی برای او انتخاب کنند، قطعا نخواهد بود.

ج: مسئولین عالی رتبه دولت تدبیر و امید طی روزهای اخیر بارها از آزادی مرزبانان سخن گفتند، این مسئله نشان می دهد که آنها از برخی کانال ها امیدوار به این موضوع شده اند. در این خوش خیالی چند نکته نهفته است:

۱: در حالی مسئولین با استناد به برخی رایزنی های دیپلماتیک خود خوشبینانه خبر از آزادی مرزبانان می دادند- که خدا می داند اینگونه وعده ها چه میزان با روح و روان خانواده های مرزبانان در این روزها بازی کرده است- که دستگاه اطلاعاتی پاکستان isi همواره نشان داده غیر قابل اعتماد است و افسران اطلاعاتی بخش های از دستگاه امنیتی پاکستان ارتباطات نزدیکی با عربستان سعودی، آمریکا و حتی برخی گروه های ضد ایرانی در پاکستان دارند.

۲: مسئله دومی که حتی به نحوی برخی مسئولین دولت را به غفلت خاصی کشاند تکیه برای دیپلماسی غیر رسمی بوده است. استاندار سیستان و بلوچستان طی ماه های اخیر از
آیا نزدیکی دولت به این گروه مذهبی حامی تروریست های سوریه خود مشروعیت بخشیدن به اقدام ترویست ها که انتقام از ایران را در سوریه هدف خود اعلام می کنند نیست؟!
طریق ارتباطات نزدیکی که با یک جریان مذهبی پر حاشیه مانند گروه مولوی عبدالحمید در جنوب شرق برقرار کرده – که خود این جریان از حامیان تروریست های وهابی و مخالفین دولت سوریه می باشد- تلاش کرد که جدای از دستگاه دیپلماسی رسمی کشور مرزبانان را از این طریق آزاد کند. اعتماد بیش از حد به سران این جریان مذهبی تندرو برای آزادی مرزبانان بقدری بوده است که طبق برخی شواهد برخی اخبار امیدوار کننده که سبب غفلت و قاطعیت دستگاه دیپلماسی کشور نیز شده است از این کانال بوده است. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که این گروه مذهبی که یکی از مشاوران اصلی ان هم اینک مسئولیت کلانی در استانداری سیستان و بلوچستان گرفته است و خود این جریان تندرو مذهبی متهم در طرفداری از هواداران سرنگونی بشار اسد در سوریه می باشند چگونه با گروه جیش العدل که هدف عملیات های خود را انتقام از نقش آفرینی ایران در سوریه معرفی می کند قرار بوده است که رایزنی کند؟! ساده تر آنکه دو گروه همراه در حوادث سوریه چگونه مورد اعتماد مسئولین دولت تدبیر و امید در یک مسئله پیچیده امنیتی قرار گرفته است؟! آیا این خود یک رخنه امنیتی نیست؟! آیا نزدیکی دولت به این گروه مذهبی حامی تروریست های سوریه خود مشروعیت بخشیدن به اقدام ترویست ها که انتقام از ایران را در سوریه هدف خود اعلام می کنند نیست؟!

د: در اینباره گفتنی های دیگری هم است...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عیدی شرم آور دولت به ملت. سرتان را بالاتر بگیرید.دلیلی برای خجالت ندارد.
Iran, Islamic Republic of
من به همه مردم ایران تسلیت می گویم.
ولی چرا فقط به دولت گیر می دهید؟ شما که ادعا دارید قدرت نظامی ایران زیاد است، چرا به پاکستان حمله نمی کنید و شر این حرام زاده ها را یکبار برای همیشه کم نمی کنید؟ پس سپاه و ارتش و نیروی انتظامی کشک هستند؟
دولت اجازه مانور نظامی را نمی دهد و برای حمله اجازه امنیت ملی باید باشد که چرا حرفهای بی ربط و بی تدبیری دولت را به نظامیان نسبت می دهید
عجب عیدی شد
محمد
از کی تابحال سپاه از دولت دستور میگیره؟؟؟
United States
معلوم هست داری چی میگی!!!
یه خط سیاست بخون بعد نظر بنویس
اگه آدما میخواستن برای یه نفر چنگ کنند نسل بشر تا حالا منقرض شده بود
یه کمی فکر....
آخ که دلم می خواست قیافه تورو ببینم اگه جای سرباز شهید ، ناموست رو اعدام می کردند......
خنده
اگر سپاه وارد عمل شود که جنابان دولتی از برهم زدن تعامل خشمگین خواهند شد !
باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد ، که این وظیفه وزارت دولته ...
مشکل اینه که نمیشه دیگه
سپاه پاسداران باید وارد عمل بشه
مردم هم حمایت میکنن
این پاکستان هیچ نفعی برای ایران نداره
یک بار حمله و قلع و قمع - یکبار قطع رابطه -و سالها آرامش
حسام
اهای دوستانی که ادعا میکنید قدرت خاورمیانه اید مدتیه 5 تا از هم وطنامون رو بردن و توی این مدت خانواده هاشون زجر کش شدن و شماها دنبال خوشگذانی توی تعطیلات هستید شماها اجازه دادین این تکفیری های کثیف که بوی گند میدن 5تا از بچه های سرزمینمون رو بردند دم همتون گرم پرچم رو بالا بردید افرین
حالا این اشتون و آمریکاییان حرامزاده که ایران را به اعدام قاچقچیان مواد مخدر محکوم می کنند چرا زبان در کام کثیفشان فرو برده اند ؟
شما یکم به حرفای خودت فکر کنی خندت میگیره!!!
Iran, Islamic Republic of
اف بر تو . به نظر تو دولت لبخند (... آیا ذره ای موافق دخالت نیروهای مسلح خصوصاً سپاه می باشد؟
تنها
بدون اجازه دولت به هیچ وجه امکان عملی ندارد
....حمله به یه کشور دیگه مگه کشکه .بعدشم دستگاههای امنیتی ضعیف عمل کردند ....
دوست بزرگوار برای انجام عملیات در کشور های دیگر نظر کمیته ای شرط است که یکی از اعضای آن دولت میباشد و متاسفانه دولت با انجام عملیات مخالف است .... خوب است دوستان دولتی هر گاه با مشکلی برمی خورند منتقد دوستان سپاه و ارتش و... می شوند ولی در عمل خود را حقوقدان می دانند...
اخه اینهم دست سیاستمدارهاست عزیز که جرات استفاده از نیروی نظامی داشته باشند یادخواهند که با کفتگو ماجرا حل بشه
پيروز
جنابعالي و ساير افرادي كه بصورت افراطي از دولت دفاع ميكنيد مثل اينكه يادتون رفته در دولت قبل بود كه وزارت اطلاعات كارهاي امنيت برون مرزي را انجام داد اينجا بحث حمله به كشور نيست كه سپاه وارد شود يا كسي در داخل كشور به كسي حمله نكرده كه نيروي انتظامي وارد شود بلكه بحث درگيري اطلاعاتي است كه متاسفانه دولت فعلي با اين وضعيت جديد در وزارت اطلاعات ميخواهد چهره غير امنيتي بگيرد اما ضرر آن را بايد مردم و خانواده هاي اين سربازان و درجه داران بدهند از وزير كشور سئوال ميكنم اگر رد آنها را زده ايد اقدام كنيد آيا كسي جلوي شما را در اين دولت گرفته شما آنها را آزاد كنيد و مدال آزادي را به دولت تقديم كنيد حداقل اگر نميتوانيد بگوئيد نميتوانيم
Iran, Islamic Republic of
مگه نگفتین با مذاکره مشکلات حل میشه!
علی
با سلام دوست عزیز حمله ی نظامی که به این راحتی ها نیست.
باید از سازمان ملل کلی مجور بگیری
در ضمن گروه واکنش سریع سپاه(سپاه صابرین)به مرز اعزام شده اند
و سردار کوثری دولت پاکستان را تهدید کرده است.
Iran, Islamic Republic of
تدبیرتون همین بود!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه رییس جمهور یه راه حل درست داده بود اینجوری از خودت راه حل در نمی کردی!
Iran, Islamic Republic of
شماحوصله کن لازم باشدسپاه پاسداران به هرکشورحمله میکنداین افرادازموش هم عاجزترندمردنیستندمردم خودشانراشهیدمیکننداگرازسوراخهای موش آمدندبیرون بسیجیان پاسخ دندان شکن خواهندداد
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل برای نجات جان 1 سرباز خود جنگ راه انداخت. ما فقط ادعا داریم.
مگه کسی شک داره که سازمان اطلاعات و دولت پاکستان پشت این جنایت هستند؟؟
البته در مورد اسرائیل که جان سرباز بهانه بود
اما کشور ما نیازی به این کارها هم نبود اگر عزمی برای نجات این سربازان می بود بدون جنگ تا حالا آزاد شده بودند سکوت اصلاح طلبانه رو ببینید که دو نفر در حادثه آتش سوزی تهران کشته شوند قالیباف باید استعفا بدهداما سرباز ملت 45 روز گروگان باشد و کشته شود و هیچ !! کجاست کسی که می خواست عزت را به پاسپورت یرانی برگرداند (وعده انتخاباتی)؟!! بیاید عزت را به خود ایرانی و شهروند و سرباز ایرانی برگرداند
این است دولت تدبیر و امید دیپلماسی فعال تعامل با جهان تنش زدایی و .....
حالا مونده داداش ، این ... به کاترین اشتون عجوزه زنا زاده میگن عمه خانوم
...
اینو خوب گفتی واقعا
amir
یاد عکس العمل دولت خاتمی برای کشته شدن دیپلماتهایمان در مزار شریف افتادم
بغضی گلوگیر دارم مثل همان روز
مثل روزی که هواپیمای مسافربریمون رو امریکا رو هوا زد .
پس دولت که می گفت اینا آزادن چی شد؟
روحانی مچکریم
هر چی بگی درسته!
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه بقیه آزاد بشن
Iran, Islamic Republic of
... پر مدعا کجائیــــــــــــــــد!!!!!
برادر جهان نیوز بسه این جور تیتر زدن، از هر چیزی برای دعوای سیاسی ملعبه درست کنید.....
اولا که ما با تو افساد طلب هیچ برادری ای نداریم ، برادر ما علی خلیلی بود ......ثانیا من موندم وقاحت تا کجا هست که بعضی ها از .... هنوز حمایت می کنن؟!
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا جهان برادرته، پس چرا می خوان توقیفش کنن؟
Iran, Islamic Republic of
برادرت رو گروگان نگرفتن که انقد راحت حرف میزنی..
مملی
...
....ژنو
سبد شرم‌آور کالا
بی‌سواد خطاب کردن مردم
بستن رسانه‌های منتقد
دادن پست و منصب به افراد مشکوک و بدسابقه
کوتاهی در برابر اهانت‌های غربی‌ها
و .....
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
برادران و خواهران انقلابی و دلسوز! تا پایان دوره ریاست‌جمهوری آقایان ...
United States
از جمله علت های این گروگانگیری که این گروه در صفحه فیس بوک خود بیان کرده و گفته که باعث خشمشون شده یکی اعدام های توی سیستان ....
روحانی بازم مچکریم!
ظریف بخند ، خیلی بخند اصلا قهقهه بزن....آخه دو تا از دشمنای قسم خورده کدخدارفتن پیش خدا ......حالا تو بخند اگه تو نخندی کی بخنده؟!
هادی
چه ربطی به دولت داره؟ یگانهای نظامی که زیر نظر دولت نیستن. خودت میفهمی داری چی میگی؟
Iran, Islamic Republic of
چطور توی دولت قبل همه چیزه دنیا به احمدی نژاد ربط داست اما الان چون دولت راستگویان اصلاح طلب اومده سر کار همه مقصرند جز دولت ؟؟؟؟!!!!
بابا شما ضد انقلابها خیلی پررو هستید ها
مریم
اقا هادی شما چی ؟شما فهمیدی چی گفتی ؟ پس اگه دولت هر کشوری مسئول جون مردمش نباشه کی مسئوله ؟کدخدا مسئول جون ایرانیهاست ؟ نخیر جونم دولت مسئول جون مردم ایرانه .
5+1 را ول کنید 5-1 را بچسبید .سین هفتم سوگ توست! هفت سین ملتم از تو خجالت می کشد!
به فرزند معنوی آقای وزیر بگین یه کاری کنه ....
Iran, Islamic Republic of
این روزها چقدر جای جلیلی خالی می باشد.
شیری که مرد این بحران ها بود حیف .....
Iran, Islamic Republic of
اي كاش مذاكره كنندگان ايراني با 5+1 حداقل يك جلسه را به خاطر 5-1 تعطيل مي‌كردند تا خبرش به جهانيان اعلام شود كه چه كشوري قرباني تروريسم است.. اين كار كوچك را هم نكردند..حيف
Iran, Islamic Republic of
تا الان همش امتیاز دادیم، حالا داریم جون میدیم فردا ...
Iran, Islamic Republic of
اگه رژيم صهيونيستي يا آمريكا بود كل خاك پاكستان را توبره ميكرد
حواس تون باشه که مردم مظلوم پاکستان اولین قربانی این گروه های تکفیری هستند. جوانان را فقط به جرم اینکه نامشان حسین یا از اهل بیت است می کشند و جنازه هایشان را برای مادرشان می فرستند. عمق فاجعه در پاکستان بیش از آن چیزی است که به تصور می آید.
بگویم جهان نقطه چین می کند.
استاندار نالایق سیستان هرجه سریع تر باید از برکنار شود. و این اولین وسریع ترین اقدام دولت ایران باید باشد.
سید حمیدرضا نورانی
اشتباه مثبت دادم.این کار که تروریستا رو جری تر میکنه...
هاشم
Iran, Islamic Republic of
کدوم تدبیر برادر من. سبد کالا تدبیر بود ؟ دلار 3000 تومانی تدبیر ه؟ .گرونی برق و اب و گاز تدبیر بود ؟ ندادن بنزین عیدیانه تدبیر بود ؟ بنزین 1200 تومانی گاز 600 تومانی اخر این ماه تدبیره ؟ واقعا کدوم کار دولت تدبیره ؟ هر روز بدتر از دیروز
Iran, Islamic Republic of
مسئول این واقعه نیروی انتظامی و نظامیان هستند برادر!!!!
از این واقعه هولناک استفاده سیاسی نکنید!!!!!!
این وظیفه دولته که به نام برداشتن فضای امنیتی ، امنیت را از همه سلب کرده ...
سید حمیدرضا نورانی
مسئول امنیت کشور وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی است برادر...ارتش و سپاه چیکار کنن؟اقدام انقلابی کنن که فردا بهشون برچسب عدم اعتدال بزنید؟
چرا مسئولین نظامی ؟؟؟؟
دولتی که می گوید روند دیپلماتیک در این دولت تسهیل و روان شده کجای کار است؟
مشکلات عدیده مرزها بدلیل کمبود بودجه است....
دیپلماسی اینهافقط زیرباررفتن حرف زور آمریکا واروپاست وگرنه اصلا ازدیپلماسی چیزی نمی دانند .
Iran, Islamic Republic of
پس حتما سبد کلا هم تقصیر بقالهاست و گرونی برق و گاز هم تقصیر مامور برق و گاز و گرونی همه کالا ها هم تقصیر اصغر بقال سر کوچه و دولت با تدبیر فقط داره لبخند میزنه و قرار داد ترکمن چای هسته ای رو آپدیت میکنه
امیر
وقتی امریکا خواست به افغانستان که اون موقع طالبان حکومت داشت حمله کنه اصلاحاتیا گفتن بریم به طالبان کمک کنیم
این افراطیا باهم کار میکنن
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی که شعار تدبیر و امید نداده!
قربون اون کلامت! بابام همه اینها رو میگه خیلی ها اطلاع ندارن
نفهمی از سر و روت میباره که هنوز دنبال بنزین عیدانه هستی تا امثال تو رو داریم به دشمن نیاز نداریم. بعدشم دلار دو ساله که بالای سه هزار تومنه
جز توهین کردن چیز بلد نیستین این دولت تو وعده دادن مقام اول رو کسب کرده ولی کو عمل .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه وزارت اطلاعات خیلی ضعیف شد
نشد، بود!
نبود، شد!
چه کسی ریگی رو شکار کرد اونم با اون همه شجاعت روی آسمون.
متأسفانه وقتی دولت عوض می شود اولین قربانی بچه های مظلوم اطلاعات هستند.
تا زمانی هم دولت ها ریاست وزارت را بر عهده دارند وضع همین است در حالیکه باید وزارت ناظر به عملکرد دولت باشد تا قدرت پیدا کند و هر از چند گاه این طور متزلزل نشود.
زمان حاج حیدر مصلحی اینا سورا خ موش رو دونه ای یه میلیارد می خریدن....اون وقت میگی وزارت اطلاعات ضعیف بود؟!
...اگه بود ریگی نمیگرفت .آمریکایی ها به قدرت اطلاعاتی ایرانی اذعان نمی کردن این دولت تا اینجا همه چی رو واداده
وزارت در دوران آقای مصلحی به اذعان اکثر آقایان یکی از موفق ترین دوره های وزارت بوده است....
عملیات های متعدد و دشوارتر از این آدم ربایی نظیر ترور های دانشمندان هسته ، مسئله ریگی و دیگر موارد در سرعت و با دقت خوب پیگیری شد
مریم
ضعیف نبود ، ضعیفش کردن عزیزان دولت تدبیر و امید
همون اول کار دولت روحانی جیش المرگیها زدن 11 نفر از بچه هامون رو به شهادت رسوندن حالا هم که 5 سرباز رو گروگان گرفتن و یک نفر رو هم شهید کردن.
روحانی دلت میخواد چی بهت بگیم؟!به خدا شهامت وشجاعت نداری.وگرنه دست رو دست نمی گذاشتی.
....
Iran, Islamic Republic of
مثلا: بازرسی روزانه از انرژی هسته ای مورد توافق قرار گرفته!!! بعضیها هنوز دارن می خندن!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر دولت تدبير و اميد كه به ملت جاني دوباره بخشيد ودرود بر سايت شما كه بهترين مبلغ براي دولت است
Iran, Islamic Republic of
همین که شما با ما مخالفت می کنی، ما خوشحالیم، چون می فهمیم چقدرید!!
من
بابا قاطی کردی ها
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم
محمد
بازم میگم . روحانی نباید در جشن افغانستان شرکت کند
مخصوصا نوازشریف وهابی هم اونجاست
باید همشون رو کشت
Iran, Islamic Republic of
...شو بابا... اینا از عواقب حماقت اون احمدی نژاد تو دستگیر کردن و کشتن ریگیه.... دولت قبل به تمام معنا کشورو نابود کرد...اونوقت یه مشت بی فکر که برعکس شما هنوز جیره مواجب بگیر دولت قبل نیستن اومدن پشت سر شما جمع شدن!!!! خدایا این ملتو از جهل نجات بده...
مهیدیار
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش خوب میشی....
بعید می دونم! بیخودی دلداریش نده!
فحش دادن رسم دولت تدبیر است
فقط به خاطر فحاشیت جواب میدم
...
مگه ریگی زنده بود کم کشت
...چرا هر چیزی رو بیخود و بیجهت به احمدی نژاد ربط میدی؟
یه خورده فکر کن
جهان ... منتشر کن
تو ...شو متاسفم برات
یه عده هم مواجب بگیر این دولت شدن ! ....
راس میگه دیگه . اعدام کردن اون چه دردی رو دوا کرد واسه این ملت؟
دیوانه چودیوانه ببیندخوشش آید !!!
Iran, Islamic Republic of
حكم اسلام براي قتل قصاصه...تازه بدون حكم محاربه اش....
اگه مسلموني بايد اينو بدوني..
lk
اعدامش نمیکردیم پس چکارش میکردیم؟؟؟میزاشتیم رو سرمون و حلوا حلواش میکردیم ؟
خدایا این بنده خدا گناه دار شفاش بده
نظرت در مورد ریگی که از 84 شروع کرد چیه؟
اون هم به احمدی نژاد مربوطه؟
یا اثرات سید خندانه؟
احمق کسیه که همه چیزو با عینک چپکی ببینه
مگه نگفته بودن عوض آزادی اینا یه عده تروریست آزاد بشن؟
یه عده از اونا رو سنگسار بکنید
و تهدید بشه اگه مو از سر سربازا کم بشه دهن تروریستهای زندانی سرویس میشه
این هم سخته؟
رضایی
خب جواب کدخدا رو چی بدن ؟ آخه کدخدا بشنوه تروریستها رو تنبیه کردن دلش نمیشکنه ؟
بچه ها واسه این بنده خداردعا کنین بلکه شفا پیدا کنه
حق داره بنده خدا ،...البته ریگی رفیق فابریک ..ود...
سعید
Iran, Islamic Republic of
اگه نمیدونی بدون این دولت احمدی نژاد بود که بیش از چهل نفر از هموطنانمون رو از دست تروریستها تو سوریه بدون اینکه حتی خون از دماغ یکیشون بیاد ازاد کرد. اما از زمانی که دولت تدبیر با دیپلماسی لبخند اومده غربیها هارتر شدن و بی ادبی میکنند و تو لبنان و یمن به دیپلمات ها حمله شده اینم دسته گل اخریش.
jahad
رو رو برم هی ...
اینم تقصیر احمدی نژاده چون وزیر اون ریگی رو به دام انداخت و امروز اینا دارن هزینه ش رو می دن... شما احتمالا به کسی به نام خدا اعتقاد هم دارید آیا ؟ ... !!!!
سید حمیدرضا نورانی
راست میگه باید ریگی رو نازش میکردن تا دیگه از این بی تربیتیا نکنه...
عذر می خوام دستگیری و اعدام ریگی که دستش به خون صدها نفر ایرانی آغشته بود ، یک اشتباه بود!!!!!
منظور پیام تون رو درک نمی کنم!
یعنی چی؟!
آره دیگه باید ریگی را هم جذب میکردن نه دفع!!!
باید بهش مدال پدال میدان و ازش تقدیر میکردن تا جذب بشه. مثل مدال انسانیتی که به بازیگران تبلیغاتچی خاتمی که تو دولت قبل خیلی واق واق میکردن و به نا آرامی ها دامن میزدن دادن!
خیلی تاثیر داره مگه ندید بهاره خانم همون که تولد خاتمی جووون را تبریک میگفت و هی انرژی منفی پخش میکرد الان به بذر افشانی امید تو جامعه مشغوله!!!
رضایی
منم عذر میخوام نظر دادن شما اشتباه بود .اخوی اصلا فهمیدی چی گفتی ؟ نه پس اعدامش نمیکردن میزاشتن راست راست بگرده و هی ملت رو ترور کنه ؟
آره والله ، ازجهل امثال شما ، این ملت رانجات بدهد .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اعدام نکردنش چه دردی رو دوا میکرد؟
به نظر تو دولت باید چی کار میکرد؟
الف)دولت نباید ریگی رو دستگیر میکرد تا بیشتر ادم بکشه و تعداد بیشتری رو فریب داده تا به گروه های تروریستی بپیوندن! اینطوری به امنیت جهانی هم کمک میکرد!!

ب)دولت باید با ریگی مذاکره میکرد(قابل ذکره که ریگی اول ادم میکشت بعد حرف میزد اصولا خواسته ریگی چی بوده؟ آیا مذاکره و باج دادن به این گروهها به معنی عجز یک کشور برای اداره خودش نیست؟ آیا به دیگران این پیامو نمیده که از این راه میشه به هر خواسته ای رسید؟ اصولا کشوری که از پس ریگی برنیاد قادره در صورت حمله یه کشور بیگانه از مردمش دفاع کنه؟)

ج)دولت ریگی رو دستگیر میکرد اما اعدامش نمیکرد(قابل ذکره این آقا قاتله و فارغ از تروریست بودن اولیای دم حق دارن تقاضای قصاص کنن .درصورتیکه دولت گزینه ج رو انتخاب میکرد خود تو الان چه انگی به دولت میزدی؟ و آیا اصولا همین جیش العدل دوباره برای آزادیش گروگان نمیگرفتن؟)

د)دولت از ابتدا سیاست هایی اتخاذ میکرد که به تریچ قبای تروریست ها برنخورده و از ابتدا کاری به ما نداشتن!

فک کنم منظور کامنت گذار نسبتا محترم هم گزینه د بوده که در این صورت باید به عرضشون برسونم چند صد هزار شهید جنگ و انقلاب + چندین هزار مجروح شیمیایی+ چندین هزار جانباز قطع نخاعی و اعصاب و روان و قطع عضو +میلیاردها دلار خسارت مادی و روحی روانی جنگ برای چی بود؟ از ابتدا مریض بودیم انقلاب کردیم ؟خب با همون شاه میساختیم ! نسخه اصل آمریکایی با تاج جواهر نشان که بهتر از نسخه بدل ملبس به اسلام امریکایی بود .اینقدر هم کشته نمیدادیم
اما باید بگم بدبختانه امریکا هم دیگه برای افرادی مثل شما تره خرد نمیکنه تا بهت پناهندگی بده پس بهتره یه مدرک تحصیلی خوب جور کنی و اگه خیلی ناراحتی از طریق تحصیلات مهاجرت کرده و نون بازوت رو بخوری!
من
داروهاتو نخوردی جونم ؟؟ اینطوری پیش بری خوب نمیشی ها .گفته باشم
خب دیگه ! دیپلمات های ما نباید کاری کنن که به تریش قبای کدخدا و همسایگان بربخوره !
بالاخره باید با هر ذلتی شد تعامل را با دنیا رها نکرد !
اینها همه محصول رفع مسائل امنیتی که مزدوران آمریکا جرات نفوذ به خاک ایران را پیدا کردن !
مسعود
حالا هي برويد و در جلسات اين غربيها لبخند بزنيد
خاک بر اين ناني که قرارست با خون جوانان نازنين وطنمان بر سر سفره هاي ايراني بيايد
واقعا خجالت آورست ننگتان باد که داريد اين مرز و بوم پر عزت را به کجا ميبريد
ما و خانواده و اقوام شب گذشته زيارت عاشورا خوانديم براي اين شهيد بخصوص لعن و نفرين اين قصابان منحوس
از سايتهاي جهان و امسال آن تقاضاي اکيد داريم ول کن اين قبيل موشوعات دردآور نشود چرا که در اين مدت سايتهاي اينچنيني حسابي کم کاري داشته اند
حسن
Iran, Islamic Republic of
راست میگین شمانمایده های مجلس چه کاره بودین و فقط بحث این چند هفته های پایانی سال مربوط شده بود به موضوع هسته ای و خنده های ظریف
عجب است که کشته شدن مرز بان موجب استیضاح این دولت می شود و کشته شدن ناهی منکر از افتخارات دولت قبلی شمرده می شود
Iran, Islamic Republic of
پاسخ؟
دیپلماسیِ کشک !!!!!
نفرمایید مگر ندیدید که در مناظره های انتخاباتی بعضی ها از دیپلماسی فعال شون که باعث پیروزی در جنگ و اتمام جنگ شده بود چطوری حرف می زدند....
این دولت واقعا دولت تدبیر و امیده!!!!!بشینن به این شعار ببالن تا 4 تای دیگه ام شهید بشن.
حمیده
ای کوروش آرام بخواب سروصدا نکن یهو ظریف بیدار نشه
خسته اس بنده خدا
رضایی
کوروش بخاب و سروصدا نکن ظریف جون داره فیسبوک بازی میکنه و خبری از حال ملت نداره
فرهاد
اگه پسرای ... ربوده شده بودن بازهم همینطوری پیگیری میکردن؟
حداقل روز قیامت به هم میرسیم.
Iran, Islamic Republic of
اسراییل برای دوتا سربازش جنگ کرد به کشور دیگه ....
حامددددد
Iran, Islamic Republic of
آخه چه ربطی به دستگاه دیپلماسی دارههههه ؟!؟!؟!؟
سپاه و ارتش کجاااان پـــ ؟!
مگه برادرای صابرین سپاه اونجا نرفتن
اما بهشون اجازه ندادن
جناب حامد چرا خودت را به نفهمیدن می زنی؟ اگر دولت مسئول تنظیم رواط و عکس العمل در برابر پاکستان و کشورهای عربی حامی این گروهک نیست پس چه کسی مسئول است؟
یثب
همیننطور است
علی
آقایون کلاهشون بزارن بالاتر و فقط سعی کنن با دیدن عاملان اصلی این فاجعه مثل اسب آبی فکشون باز کنن و بخندند اگر آمریکا بود و یا هر کدوم از کشورهای اروپایی تا اشغال آن کشور هم پیش میرفتند الان هم دیر نشده دو لشکر از افراد با شرف و وطن دوست و داوطلب جمع کنیم تا خود اسلام آباد همه ی حروم زاده روبه درک واصل کنیم
بزارین آقایون تو آرزوی بغل کردن سران آمریکا و اروپا خوش باشن راستی یکی هم آقای شمخانی رو از خواب بیدار کنه تا یه سری هم به شورا بزنه
اخوی لشگر کشی چاره کار نیست.
جهان حواست رو جمع کن بر خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی حرفی نزنی که سر و کارت با کرام الکاتبینه.
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
خداییش موندم چی بگم......
مخاطب
به عقیذه من اگر شما اسم این سایت خبری را از جهان نیوز به فاکس نیوز تبدیل نمایید مناسبت تر می باشد
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
فاکس نیوز که داریم، یه سری به رسانه های اطلاحات بزنی شعبه های مختلفی از فاکس رو میتونی ببینی
البته بعضی هاشون...
به نظر من هم اگه شما کلاه غیرتتو بالاتر بذاری بهتر ترم میشه.....
گور پدر پاکستان و مرزش ، باید نیروهای نظامی ما ،مناطقی که باعث ناامنی ما در پاکستان میشه رو بمباران کنن.دیگه نباید کوتاه اومد.باید به پاکستان و مزدورها درس خوبی داد.
شما می دونید این گروه های تکفیری توی پاکستان چی به سر مردم مظلوم میارن که به این راحتی می خواهید خاک به توبره بکشید؟!
می دونید راحت جاده می بندند و جوانان رو از ماشین ها بیرون می کشند و تکه تکه می کنند؟!
می دونید یه روستایی را با هزار سال سابقه محاصره کردند و آب رو به روی مردمش که همه سادات بودند بستند و بعد از یک ماه هر کسی را که زنده مانده بود را هم قتل عام کردند؟!
می دونید مردم پاکستان عاشقانه به مردم ایران علاقه دارند و در حالیکه زیر بمباران هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ها جان می دهند برای من و شما مجلس دعا و زیارت عاشورا می گیرند؟!
م
با شما موافقم .حساب مردم شیعه پاکستان از ذولت وهابی پاکستان جداست .تو پاکستان هرکسی که اسم اهل بیت رو داشته باشه منفجرش میکنن
5 سرباز چیزی نیست صدها باشد تا باراک از دست ما خوش حال باشد و خندهای ظریف از چهره اش نرود
مثل همیشه
آن مردی که ریگی رو در هوا گرفت رفت!!!!!!
آن مرد عرضه گرفتن پشه رو هم روي هوا نداشت عمو!!! دستگيري ريگي پاسخ آمريكا به همكاري ايران در كشتن بن لادن بود و خود آمريكاييها اولين گرا رو به ايران دادن. معامله اطلاعاتي از زمان عصر حجر وجود داشته. الانم در جريانه فقط من و تو بعدش مي فهميم
تا حالا کسی بهت گفته خیلی باهوشی ؟!!!!
آره ارواح خیک اوباما !!!!
ریگی با خود آمریکایی ها قرار داشت ....
خدایا یه عقلی به اینها بده .
عجب تواطلاعاتی داری وابسته به سی آی ای یا موسادنیستی ؟!! چیزائی می دونی که هیشکی نمی دونه !!!!!!!
چی داری میگی؟ حالت خوبه؟ اگه اطلاعات شما مربوط به عصر حجر میشه بنده نمی دونم ولی این رو می دونم که این تصمیم رو سعید جلیلی گرفت و با غیرت بچه های نیروی هوایی انجام شد.
باور مرگ بن لادن هم یک جوک بیشتر نیست. بن لادن شریک گرمابه و گلستان کمپانی های بزرگ نفتی آمریکاست. خود آمریکایی ها این برنامه را طراحی کردند تا زمینه حضورشان در افغانستان آماده شود. بعد هم به اسم او وارد افغانستان شدند و زمانی که زیر سوال رفتند با یک صحنه سازی ابلهانه مدعی کشته شدن بن لادن شدند و یک افسر مسیحی آمریکایی بر جنازه اش نماز خواند و انداخته شد توی دریا!!!!
بعد هم تمام کسانی که در عملیات کشته شدن بن لادن شرکت داشتند همه نفری کشته شدند!!!
کاش لا اقل فیلم نامه اش را می دادند یکی از کارگردان های بزرگ هالیوود می نوشت شاید باور کردنی تر می شد.
اگر جاسوس نیستی یه ذره رو لغت غیرت تحقیق کن
سلام عمو!!!!! کدوم پاسخ آمریکا؟!! عملیات دستگیری ریگی در بهمن 88 صورت گرفت در صورتی عملیات کشتن بن لادن در اردیبهشت 90 بود.
مریم
چی مصرف کردی توهمت اینقدر بالاست عمو ؟
Iran, Islamic Republic of
ايول...اينو خيلي باحال اومدي..
اين بي برنامه گي بابت 8سال دولت غير تدبير و عصباني حاکميت اصول گرايان بود- که عده اي از تروريست ها را جري کرده است . دولت فعلي وارث 8سال حاکميت شماست . اگر ضعفي هم وجود دارد....
حاصل دولت اصلاحات تان شد ریگی؛ شد حملات خمپاره ای هر روزه در تهران؛ شد ترور فرمانده ارشد نظامی ایران یعنی سپهبد صیاد شیرازی؛ شد بمب گذاری و ترور در خوزستان؛ شد بمب گذاری در آستانه انتخابات که آن وزیر اطلاعات تان فرقان را زنده کرد و بمب گذاری ها راب ه فرقان نسبت داد
البته وارث دولت افسادات بود که پای منافین رو به مرزها باز کرد ، ایضا فتنه 88 .
یعنی ریگی هم حاصل دولت سید خندانتان بود؟
بود؟
نبود؟
بود؟
نبود؟
نه عزیزم حاصل 6ماه وادادگی و لبخند
دوست من حالا خوب تو این دوره مدیریت دولت تدبیر و امید هرمشکلی برخوردیم گردن دولت قبلی بندازید...انصاف هم خوبه....
دولت قبل که نه بلکه نظام اسلامی به هیچ گروهک تروریستی باج نخواهد داد...
علی
تو دولت قبل بود که آمریکا جرات حمله نداشت.تو دولت قبل بود که ریگی گرفته شد.تو دولت قبل بود که نیروگاه های هسته ای با قدرت تمام کار می کردند.تو دولت قبل بود که سپاه قدس برای حمایت از سوریه اعزام شد.تو دولت قبل بود که به مردم محروم رسیدگی شدو... بازم بگم؟؟؟؟؟
اگه الان آقازاده های ها....دستگیر می شدند دولت یه حرکتی می کرد.
مرگ بر این د... که ذلت است.
هیهات من الذله
احالا شما هم بیایید بگویید تعامل با جهان. تعامل با آمریکا که شیطان بزرگ است .تعامل با کسانی که دستشان در خون جوانان ما فرو رفته.
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
Iran, Islamic Republic of
شما غیر شعار، چه چیز مثبتی توی اصلاحات دیدی؟ سرزمین آبادتون کو؟
انگشت حیرت
یه نفر میشه مثل سعید جلیلی که توی هوا ریگی شکار میکنه!
یکی میشه مثل احمدی نژاد که بنده هم در بسیاری از امور قبولش نداشتم ولی وقتی آمریکا آماده حمله به ایران شد و رنگ برخی مسئولین مدعی دیپلماسی پیروز از ترس پرید یه مانور نظامی لب مرز گذاشت آمریکا عقب نشینی کرد.
یکی هم میشه مثل اینا که میرن پاچه خواری تا مرزبان پس بگیرن و فکر نمی کنن این طوری هم مرزبان ها کشته میشن هم باید کلی باج بدن!
متأسفم ولی از شدت ناراحتی به خاطر این جوون دارم خفه میشم.
دمت گرم مرسی حرف دل مارو زدی
دلت رو خوش کن جلیلی تو هوا ریگی شکار کرده . مرد مومن اگه جلیلی نبود ریگی شکار نمیشد؟
لیاقت این خلایق بیش از این نیس
بذار تمیزا بمونن
مراد
ایا لازم نبود وزیر محترم خارجه خود شخصا سفری به پاکستان برای پیگیری امور به صورت جدی و قاطعانه می داشتند؟!
ببخشید اینجورمی گم ...ولی جون این سربازاکه واسه اینا اهمیت نداره حالااگرفائزه بودیامهدی یا.... بله هرطور بود بقول اون بنده خداخاک پاکستان راتوبره می کردند ولی چکنیم که این طفلک هاجز خدایاری ندارند .
Iran, Islamic Republic of
این جمشید دانایی فرده؟
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
گروگان گرفتن مرزبانان ما در چند هفته پیش اولین بار است که رسانه ای شده و گرنه این گروهک و گروهک قبلی عبدالمالک ریگی در دولت های قبلی بارها این کارهارا انجام داده و همیشه هم شهروندان مظلوم سیستان و بلوچستان را قتل عام کرده اند ...
فرقش اینکه اون زمان دولت تمام فعالیت ها رو متوقف نکرد و به گروهک های وابسطه داخلی باج نداد؛ درست پیگیر کار شد و تا ریگی و دار و دسته اش رو شکار کرد ولی حالا چی؟
دهان همه رو بستند و جلوی کار را گرفتند و باج دادند و آخرش هم این شد. باید محکم جلو می رفتند. بعد هم شما بفرمایید وزارت خارجه واقعا چکار کرد؟
ریگی از 84 کشت تا آخر 88 دستگیر شد. صبر کن این ها هم دستگیر میشن .
دقیقا. اگه دوس دارین بدونین برین ویکی پدیا جنایاتشون رو بخونین . تاسوکی . انفجار اتوبوس سپاه. انفجار تو مسجد . کشتن محافظ احمدی نژاد و راننده اش و ... . اون زمان کجا بودین؟
چه ربطی به دولت و دبپلماسیش داره?? ...
ببخشید مگه جناب رییس جمهور و دولت چپ و راست مصاحبه نمی کردن که هیچ کس در دیپلماسی دخالت نکنه، پس چرا یک مرتبه برای پیگیری این قضیه به پاکستان نرفتند؟ جناب رییس جمهور می تواند با اوباما حرف بزند ولی چرا حاضر نیست با مقامات پاکستان برای آزادی فرزندان ملت تماس بگیرد؟
هیچ ربطی نداره!
دو تا هنر پیشه باید می رفتن لب مرز ....
اونوقتت ی عده تو داخل چشم دوختن ب امضا جمع کردن برا سازمان ملل ک بیاد اینارو ازاد کنه
و تبلیغات کردن تو فیس بوک
خ ساده ان ی عده بخدا
سازمان ملل!!!!!!!!!!!!!!!!!! سازمانی ک توسط استکبار ایجاد شده و برای ایجاد فشارب کشورایی مثل ما و حفظ منافع اونا و مشروعیت کاراشون بیاد سربازای مارو ازاد کنه ؟؟؟؟؟؟
الله اکبر...
اخه ساده اندیشی هم حدی دااااره
باور کنید همین امضا جمع کردن برا سازمان ملل هم یجور برنامه ریزی بود...
United States
جهان نیوز فقط از آب گل آلود بلده ماهی بگیره ....الان نیروو امکانات هست ولی درایت نیست
نــــــــــــــــــــــــگو!
United Kingdom
«کی بود کی بود من نبودم» سیاست دولت است . قصور را به گردن دیگران انداختن و پاسخگو نبودن.و هنگامی که رییس دولت عذرخواهی میکند پاچه خوارها به میدان می ایند ومیگویند عذرخواهی حق رییس جمهور نبود.در ۱-۵ هم قصور با دیگران است.
حالا زیبا کلام بیاد دوباره نامه فدایت شوم برای این گروهک تروریستی بنویسه...
علی اصغر
باید باور کنیم که دولتی سر کار نیامده و هنوز دولت احمدی نژاد سرکاره چون هیچ کس در این دولت خودش را مسئول نمیداند و هر ناهنجاری را میدازند گردن احمدی نژاد .
منتقدبیسواد
دیپلماسی لبخند!!!!!!ماحصلی بهتر از این نداشته.آیا میدونید ایران بخاطر عدم صدور میزا الان توی سازمان ملل نماینده ای نداره؟؟؟؟اوج اقتدار دیپلماسی تدبیر وامید!!!!
خدا به داد خانواده هاشون برسه و به خانواده این مرزبان شهید صبر بده. دلمون توی این روزای عید خون شد. مسئولین مربوطه به خصوص وزارت امور خارجه کوتاهی کردند.
وقتی یاد خانواده هاشون میفتم دلم می ترکه!
اللهم العن قاتلیک و ظالمیک برای شادی روح این مرزبان عزیز و نابودی همه کسانی که در به شهادت رسیدن ایشان نقش آفریدند صلوات
نه تقصیر دولت است نه سپاه و نیروی انتظامی بلکه تقصیر احمدی نژاده!
Mohammad Reza
چرا مسولان خاموشند ...
احمد
United States
چون برق از سه فازشون پریده!!!
علی اصغر
ناراحت نباشید
آقای ظریف حتما در فیسبوک اعتراض خواهد کرد
و یه کمپین راه میندازه که این جنایت رو محکوم کنن
تدبیر و امید همینه دیگه
ظریف مچکریم....!!!!
شما عادت کردید از هر مسئله ایی استفاده سیاسی کنید ...
ناشناس
وعده ما انتخابات مجلس برادران جهان.......
رضا حسن پور
...اون از سفارتمون که توش بمب گذاری شد. این از مرزبان های کشورمون که می گفتند عیدی دولت به ملت آزادی مرزبانان ایرانی هست.
آقای روحانی مچکریم شما که می گفتید می خوایید عزت ایرانی رو بالا ببرید؟

....
رضا حسن پور
نمایندگان مجلس طرح سوال از رئیس جمهور رو بعد از تعطیلات به اجرا بگذارید.
وزیر امورخارجه باید از دولت پیدا شود و یک فرد کارامد و لایق بر مسند وزارت امورخارجه بنشیند.
محمود رضا
همش بر اساس تعصب حرف میزنید چون مخالف دولت هستید می خواهید دولت رو مقصر جلوه بدید در صورتی که مشابه همین اتفاقات توسط گروه ریگی در زمان احمدی نزاد بارها و بارها اتفاق افتاد از ادم ربایی گرفته تا بمب گذاری تا اینکه بعد از چند سال خود ریگی دستگیر شد . این مسئله خیلی ربطی به دولت نداره ....
آره یادمه ریگی خودش اومد دستگیر شد! :)
محمدر از هشت بندی هرمزگان
بخش و شهر هشت بندی استان هرمزگان با جمعیت 50 هزار نفری و صدرصد شیعه به دلیل اینکه در انتخابات ریاست جمهوری قریب به 70 درصد مردم آن به آقای جلیلی رای داده اند مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان است و مردم این منطقه شیعه نشین هرمزگان در حوزه های بهداشت و درمان ،آموزش و پرورش ، راههای ارتباطی ، امنیت و فرهنگی و ورزشی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند صدای مردم این منطقه را به گوش دلسوزان نظام برسانید
من
خب دیگه عزیزم حالا باید چوب رای ندادنتون به دولت تدبیر و امید رو بخورید
زینب
برا دولت پر مدعای تدبیر و امید متاسفم
خواب غفلت
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام به شما
خیلی دوست دارم بدونم تو این دعواهای سیاسی که به راه انداختید چه کسی ضرر میکند ؟
....
امید
Iran, Islamic Republic of
شبیه دشمن حرف میزنید
ن
دولت کمی هم دراین زمینه تلاش کند بهتر است ...
سید
باسلام
متاسفانه بی تدبیرهای دولت ، کوتاهی مسئولین محلی و حضور بعضی گروهای تندرو در دستگاهها تصمیگیری محلی و دادن امتیازات نابجا یا واگذاری تصدی به این گروه و تفکیک نکردن گروههای ملحد از بدنه مردم و حضور بعضی از جریان های به ظاهر خودی که فقط به فقط به پست وقدرت می اندیشندو ماسکی از مذهب و قوم و طرفداری از نظام به چهره دارند.باعث نابسامانی های بزرگی دراین استان شده....
دوران روحانی مچکریم
علیرضا
کشورهای مخالف ایران چون مستقیم وارد درگیری با این نمی شوند گروههای معاند مسلح ایجاد می کنند تا با فشار به ایران برای دادن امتیاز مجبور کنند. حالا دیگر وقت آن رسیده که ایران هم گروههای مخالف پاکستان رو ساماندهی و مقابله به مثل بکند اگر چنین نشود باید از این به بعد منتظر تکرار بد تر از این موضوعات هم باشیم.
....انقدر ادعا داره کجاست
اسحاق
Iran, Islamic Republic of
سپاه قدس باید وارد معرکه بشه
محمد حامد زیبایی نژاد
بسم الله القاصم الجبارین

قَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ
با آنها بجنگيد تا ديگر فتنه اى نباشد

سردار سرلشکر جعفری فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سردار سرلشکر سلیمانی فرمانده محترم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ضمن سلام و عرض خدا قوت؛
با خبر شدیم که یکی از سربازان به گروگان گرفته شده توسط گروهگ تروریستی "جیش العدل" به شهادت رسیده است . به نظر می رسد آن مویی که نباید از سر گروگانهای ما کم شود متاسفانه کم شد و مشخص شد که با گروههای تروریستی نمیتوان با زبان دیپلماسی و گفتگو برخورد کرد . اکنون جا دارد که غیور مردان سپاه اسلام؛ در حمله ای برق آسا همچون صاعقه بر سر این شیاطین فرود آیند و ضمن آزادسازی بقیه گروگانها، این گروهک پلید را چنان تار و مار کنند که درس عبرتی برای همه تروریستهای مشابه باشد.

به فضل الهی موفق و پیروز باشید

جمعی از جوانان انقلابی
سعید110
این دیپلماسی چه در این قضیه گروگانگیری و چه در قضیه هسته ای فقط و فقط هزینه های سنگین روی دست ملت بزرگ ایران خواهد گذاشت. قضیه ای که با اقدام به جا و به موقع قابل حل بود که هم تروریست ها حساب کار دستشان بیاید و هم دولت ذلیل پاکستان، حالا علاوه بر هزینه سنگین شهادت یک سرباز، اقدامات دیگر را هم پر هزینه کرده است. چون هم تروریست ها هوشیار تر شده اند و هم دولت پاکستان را جهت ممانعت و دفاع از حیثیت نداشته اش مهیا تر شده است.
...
Iran, Islamic Republic of
منتظر محکوم کردن و سپس لبخند زیبای مسئولین اصلاحاتی عزیز هستیم !!!

بیایید با دنیا آشتی کنیم !!!!
فوقش خودمونو میکشن و بعدش نوامیسمونو .....
راوی
سلام
لعنت بر هرآنکه نتواند دید دوستی و اخوت بین سنی و شیعه را !
بی نام
Iran, Islamic Republic of
پس اگر با بی منطقی و بی انصافی شما بخواهیم برویم جلو، شهید شدن چند دانشمند هسته ای هم حاصل غفلت دولت احمدی نژاد بود...
رسوخ تروریست ها به کشور و ترور دانشمندان تقصیر اون فتنه گرانی بود که کشور را به آشوب کشیدن و نا امن کردن.
علی
Iran, Islamic Republic of
دوره منافق خندان که تاسیسات هسته ای پلمب شد دانشمندان هسته ای برای ترور شناسایی شدند .
سجاد
Iran, Islamic Republic of
....وزیر بی دست و پای کشور اصولگرا که توسط مجلس به دولت تدبیر و امید تحمیل شده رو چرا به پای دولت می نویسید . دستگاه دیپلماسی همین که پیگیر حل پرونده هسته ای ملت باید خدا شون رو شکر کنن . ...
?
چه ربطی به دیپلماسی داره!ارتش و سپاه چی کارن ها.جهان تو از ی جا دستور میگیری‎ ‎
در این مملکت شواری امنیت ملی وجود دار که دبیر
ان توسط ریس جمهور انتخاب معرفی که درارتباط این مسایل تصمیم گیری میشود عزیز
محمد
Iran, Islamic Republic of
حالا دیگه پای دولت را وسط کشیدین واقعا که
یک مثال معروف هستش سیاستمداران جنگ را شروع می کنن و سربازان کشته میشوند همه جا شده منافع مردم که ارزشی ندارند
م
Iran, Islamic Republic of
باسلام
دولتی روی دست هاشمس و خاتمی و00باشد چه انتظاری دارید
دوره اونها هم سازش و بی غیرتی به اوج خود رسید
باقری
ما که اازین دولت تدبیری ندیدیم ! امیدی هم به آن نداریم
Iran, Islamic Republic of
يه نفر به من بگه رئيس شوراي عالي امنيت ملي كيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
Iran, Islamic Republic of
وقتي هيات پارلمان اروپا آمد و آن كرد؟ تقصير را گردن يكديگر گذاشتند! وقتي اشتون آمد و اين كرد گفتند هماهنگي نكرده (در حالي كه كرده)!
ديگر مرزبانان با چه دلگرمي بروند لب مرز؟؟
آن آقايي كه براي تعطيلات عيد به كيش رفته، نميتوانست با دوستان خود در عربستان موضوع را حل كند؟؟
آيا اگر فقط يكي از اين سربازان آٌقا زاده بودند، باز هم دولت دست روي دست ميگذاشت؟!
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید خجالت بکشند که خواب تشریف دارند
به نیروی اتظامی مربوطه نه به دولت
یار
وزارت اطلاعات مصلحی کجا و اینا کجا؟
hamid
بابا عجب سایت پاچه گیری دارین خدایی٬اسم سایتتونو بزارین محمود نیوز!!!!
من محوب مردم هستم؟!!!
احتمالا منظورش از مردم خانم بهاره رهنماست. باتوجه به اینکه این مرفهین بی درد از تریبون هاشون خودشون را مردم معرفی میکنن ایشون دچار اشتباه شدن
صادق
با سلام، برای آزادی برادران سربازمان، دعای مرزداران صحیفه سجادیه را بخوانید.
در زمان هاله نور هم دیدیم که آنقدر موشک بالستیک و قاره پیما هوا کردن و باز همون اتفاقی که نباید بیفته افتاد پس به موشک هواکردن نیست