سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲۳
۲۴

تنها دلخوشیمان همین جمله آقای جوادی آملی است...

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 426942
این روزها تمام دلخوشیمان به همین جمله آقای جوادی آملی است که خدا حفظش کند برای ما، دعایم این است که این حرف درست باشد، خدا کند که این نقل قول از خود ایشان باشد تا اندکی خیالمان راحت شود.
تنها دلخوشیمان همین جمله آقای جوادی آملی است...
به گزارش جهان، میثم تولایی در وبلاگش نوشت: همه متاثریم، تمام رسانه ها و شبکه های اجتماعی پر است از تصاویر فرزندان این آب و خاک که حالا پس از سه دهه وارد کشور شدند. همه متاثریم، شنیدیم که می گویند وقتی خاری بر بدن فرزند فرو می رود، دردش را هم مادر متوجه می شود، نمی دانیم وقتی که دستانشان را بستند، پاهایشان را بستند، کنار هم خواباندنشان، وقتی که قطعا جز ذکر چیز دیگری نمی گفتند، جز وطن به چیز دیگری فکر نمی کردند و در راهشان سست نشدند، در آن لحظه مادرانشان چه حال و روزی پیدا کردند؟ مادری شاید از آشوب دل کارش به بیمارستان کشیده، مادری ناخودآگاه نفسش تنگ شده، دستانش را که تا دیروز محل بوسه بهترین خلایق خدا بود... نمی شود حال و روز این مادران را در آن لحظه که همه ما این روزها درگیرش هستیم، توصیف کرد، فرزندانشان در حال جان دادن زیر خروارها خاک بودند، شاید بعد از ریختن خاک یک بار یا چند بار هم با شنی تانک روی آن ها رفتند تا دلشان بیشتر خنک شود!

اصلا در آن لحظه جان دادن، تک تک مردم ایران مشغول به چه کاری بودند؟ کاش روز و ساعت دقیق این اتفاق را معلوم می کردند تا همه آدم هایی که آن روز بودند قدری به خودشان فشار می آوردند و فکر می کردند که در آن روز چه کار می کردند؟ خودشان جبهه بودند؟ دنبال سکه و ارز بودند؟ با میتران قهوه میخوردند یا با زن و بچه خود در کیش و لتیان جت اسکی می کردند؟! البته حالا دیگر پوست کلفت تر از این ها شده ایم، برایمان فرقی ندارد... .

این روزها تمام دلخوشیمان به همین جمله آقای جوادی آملی است که خدا حفظش کند برای ما، دعایم این است که این حرف درست باشد، خدا کند که این نقل قول از خود ایشان باشد تا اندکی خیالمان راحت شود، حجت پیدا کنیم برای تمام بدعهدی ها و بی غیرتی هایی که در حق شیعیان علی کردیم و خودمان را گول بزنیم تا راحت تر بخوابیم. این روزها ۱۷۵ غواص خمینی بعد از سه دهه پا روی خاکی گذاشتند که برایش کشته شدند، آمدند به خانه خودشان، مالکان اصلی این آب و خاک برگشتند اما جز ویرانه ای در دستان ما چیزی ندیدند، خدا را شکر که رویشان پرچم ایران را کشیده بودند تا چیزی نبینند و نگویند که ما برای خمینی اینگونه جان دادیم، شما برای خامنه ای چه کردید؟!

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000426/nf00426942-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببخشید میشه بفرمایید کدام جمله آیت الله جوادی آملی حفظه الله
يعني شما متن آخري كه بافونت درشت ترهم نوشته شده و طي آن حضرت آيت الله جوادي عاملي حفظه الله از استادشان مرحوم علامه طباطبايي (ره) نقل قول كرده اند را نديديد؟؟!
این متن درشت مشکل لود شدن داشته برای همین مفهوم نبود
پروانه
همون قسمتي كه با فونت درشت تر در وسط صفحه نوشته شده
با اجازه همه من می رم تو افق محو شم!!
جمله حضرت آيت الله جوادي چي بوده
نگفتين كه
کاوه
Iran, Islamic Republic of
کاش نویسنده محترم فرمایش آیت اله جوادی را میگذاشت.
ببخشید من نفهمیدم بلاخره جمله آقای آملی چی بود؟
استادي
Iran, Islamic Republic of
نقل قول از علامه طباطبايي!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم درست دقت کن متوجه میشی تمام این گفتار از آقای جوادی آملی هست
Romania
زيبايي متن هاي درست وحسابيتان را با متلكهاي سياسي از بين مي بريد.
م ث
غواصان اروند شنا کردند و من لتیان اسکی جت کردم وای بر من چقدر غافل بودم. خدایا استغفار
همانا اموال و فرزندان فتنه اند.....
Iran, Islamic Republic of
هزازان هزار بار مثبت
سید حامد
جمله حضرت استاد از:
خدا رحمت کند سید الاستاد... شروع می‌شود تا شهدای کربلا است.
این که دیگه مشخص و واضح بود. ضریب هوشی و دقت و کارت حافظه 1 ترابایتی نمیخواست. کاملاً معلوم بود. ممنون جهان که زحمت کشیدی. الحق دست مریزاد...
صبح که اومدم جهان نیوز عکس-نوشته لود نشده بود و موضوع مفهوم نبود ولی حالا لود شد ودیدم.
علي
Australia
بخدا قسم كه مرد بودند و مردانه جنگيدند الان كه سي سال إز ان زمان ميگذره وما كه زندگي كرديم چه كرديم بك روز ميايدكه ما هم ميرويم و ان موقع هست كه افسوس ميخوريم
من هم همون موقع جبهه بودم ولي من كجا و انها كجا . انشاالله كه روحشان با محمد(ص) مهشور شوند و در جوار ان حضرت در بهشت خداباشند . شايد سياستهاي غلط بعضيها و فشار وتحريمهاي دشمن نگذاشت هدف مقدس ان دليرمردان جامعه عمل بپوشاند هنوز ولي هنوز دير نيست و جوانها و انها بدانند اگه هنوزايران ايران مانده إز بركت خون و شجاعت همين عزيزاني هستيم كه امروزبعد سي سال استخوانهاي انها به وطن باز گشتن. اگه آذت كاري بر نميادفقط درحقشون دعا كنيد كه تكتك ما به انها و خانوادهاشون بينهايت بدهكاريم
يا حق
Iran, Islamic Republic of
حالا میفهمم چرا برخی اینقدر شوق شهادت داشتند...
انگار که کسی در گوششان گفته بوده نترس درد ندارد!!!!!!!!!
فیاض
برایشان فرقی نداشت که درد داشته باشد یا نه.
هدفشان مقدس بوده و به عواقب و نتیجه آن کاری نداشتند و درد و سختی را هم به جان می خریدند.
امثال من و تو اگر درد باشه در می ریم
محمدسعیدابراهیمی
بسم الله الرحمن الرحیم سلام
حضرت رسول الله فرمودند:مرکب عالمان!؟؟
ازخون شهیدان به خداوندمقرب تراست!؟؟؟؟
همه مردم دنیااگربه کشورهایشان تعرض وحمله
شودبه دفاع ازنوامیس وآب وخاک وفرهنگ خودبر
خواهندخواست کشته خواهندشدوخواهندکشت!؟
(من نه آن باشم که روزجنگ بینی پشت من
آن منم گردرمیان خاک وخون بینی سری!؟؟؟)
اماعالمی که به قول عقل کل مرکبش ازخون
شهیدان!؟مقدس تراست چه گونه فردی است!؟
فردی که به سلامت جسم روان روح ودین ودنیاو
آخرت مردمان باهرگونه سلیقه اعتقادومنش و
مذهب ورنگ ونژادوحزب کمک یارهنمایی میکند!؟
عقل سالم درجسم سالم است!؟؟
عالمی که انسان وابعادمختلف وجودی اوراخوب
میشناسدمیتواندجامعه ای سالم ومتعالی بسازد
عالم مردشناس وزن شناس که باروحیات همهء
مردمان درشهرهاوروستاهاآگاهی واطلاع داردو
خدایی نکرده مدعی قداست وعلم وفریبکارنیست؟
والسلام
حسینی
Iran, Islamic Republic of
تا تعدادی شهید می آورند احساسات گل می اندازد و هر کسی چیزی می گوید. ولی کسی نمی گوید شهیدان برای اسلام شهید شدند تا در این مملکت احکام اسلام عمل شود نه غرب. آن ها شهید شدند تا مردم در برابر غرب و غربزدگی بایستند نه این که بترسند و جا خالی دهند. برای نون و آب شهید نشدند. اول از نون و آب و... گذشتند تا خدا به عنوان شهید پذیرفتشان.شهید نشدند که باهاشان عکس بیندازند یاعکسشان را بچسبانند ولی عکس آن ها عمل کنند. هر کسی کمی به خودش نگاه کند به مرامش و رفتارش و فکرش و عقیده اش و ولایت پذیریش و... ببیند چقدر به آن ها شبیه است تا متوجه شود با آن ها نسبتی دارد یا خیر. تا بفهمد احساساتی که به خرج می دهد واقعی است یا یک جریان زود گذر. الان ناموسش چطوری می آید در خیابان؟ الان نون چطوری در می آورد؟ الان چقدر تابع ولی فقیه است؟ الان بالا سرش ماهواره است یا خدا؟ الان حرف که می زند چقدرش تهمت و فحش و دروغ است؟ آیا امر به معروف می کند یا نه؟ آیا صدای بزن و بکوبش بلند تر است یا ذکرش؟ عروسی چطور برگزار می کند؟ و... خلا صه سر حساب که بشیم می بینیم خیلی هامان هیچ شباهتی به شهدا نداریم و الکی یک حرفی می زنیم و شاید اشکی هم بریزیم ولی در عمل فرسنگ ها با آن ها فاصله داریم و چه بسا ندانسته و بعضی هم دانسته داریم به آرمان هایشان خیانت می کنیم. خوش به حال شهدا و رهروان واقعی شهدا که آن ها بردند.
عباس
کثرالله امثال آیت الله جوادی آملی
مرتضی
سلام عزیزان .من برادر شهیدی هستم که همسنگراش در نوشته ای اوردند که چیزی ازاو به جای نمانده است جزر اه ناتمام وقتی رفتم چنگوله جنازه اش رو ببینم هیچی نشونم ندادن اصلا نبردنم نزدیکش؛ تاالان هم هیچ اثری از او نیست اما...در شان نزول این ایات 169 سوره مبارکه ال عمران به بعد امده است این ایات درجنک احد که مسلمانان ظاهراشکست خوردند وکشته های زیادی دادن نازل شد اجساد مطهر شهدای عزیزو بزرگواری همچون حضرت حمزه سید الشهدا ع قطعه قطعه میشدندزمانیکه شهدا به خون خویش میغلطیدندودرعالم پس از شهادت پذیرایی خداوند رومیدیدند واستقبال ملائکه را دوست داشتند همه دوستانشان به انها ملحق شده واز اینهمه مواهب الهی بهره مند بشن از خدا خواستند پیامشون رابه دوستاشون برساند. خداوند فرمود ازاینجا ترجمه ایات است وکسانیکه در راه خداکشته میشوند مرده نپندارید درواقع زندگانی هستند که نزد پروردگارشان روزی میخورند شاد ومسرورند بدانچه خداوند ازفضل خویش به انان داده است وبه کسانی که به انان ملحق نشده اند مژده میدهند که غم به دل راه ندهید ونترسید مژده میدهند به نعمتهای خداوند وفضل وبخشش الهی ...... اینقدر قشنگه خودتون مراجعه کنیدولذت ببرید من خسته شدم ...... مرده منم نه شهید ترس از صحنه های قطعه قطعه شدن مال اینجااست واقعیت اینه هرچه خاکی تر سرافراز ترفردا همه چیز دست افضل شهدای هستی حضرت اباعبدالله است کما اینکه امروز هم همینه جانم فدایت یاحسین علیه السلام
علی
Austria
کدام جمله ی حضرت آیت الله جوادی آملي ؟ ما كه در متن بالا جمله اي نديديم.
Spain
اي بابا
متن واضح بودا
اون جمله پر رنگ تر که با فونت آبي نوشته شده ديگه
جهان جان
شما هم اول اون جملاتي که مربوط به آيت الله جوادي آملي هست يه اسم از ايشون بذار با دو نقطه که معلوم بشه کجاي اين صفحه، جملات ايشون ذکر شده، چون توي کامنتها بارها اشاره شده که نتونستن محل صحبتهاي آيت الله جواي آملي را پيدا کنن.