جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۱۰۷
باز هم روایتی شاذ از هاشمی؛

هاشمی: صدام از افراطیون ما ترسید و به ایران حمله کرد!

يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 449343
هاشمی رفسنجانی دشمنی‌های صدام و آل‌سعود علیه ملت ایران در جنگ تحمیلی ۸ ساله و پس از آن را به افراطیون در ایران نسبت داد.
هاشمی: صدام از افراطیون ما ترسید و به ایران حمله کرد!
گروه سیاست "جهان نيوز" _  وی در مصاحبه با شفقنا با بیان این که وقوع انقلاب در ایران باعث شد خیلی از کشورهای منطقه بترسند، مسئولیت شروع جنگ از سوی صدام و حامیان سعودی را به گردن افراطی‌ها در داخل انداخت و گفت: در همان موقع انسان‌های افراطی بین ما بودند که حرف از صدور انقلاب [نه آن‌گونه که امام می‌گفتند] می‌زدند. بعضی‌ها [نه باز با رویکرد و منظوری که امام داشتند] می‌گفتند: با دولت‌ها کار نداریم و با ملت‌ها کار داریم. این حرف‌های عجیب و غریب، باعث شد که کم‌کم اختلاف پیش بیاید. عراق بیش از همه ترسید و عامل اجانب شد و علیه ما جنگ به راه انداخت. کشورهایی که به عراق کمک کردند، در حقیقت در جنگ با ما شریک بودند و هزینه‌های جنگ را به عراق می‌دادند اما بعد از اینکه تصمیم گرفتیم که قطعنامه را بپذیریم، با منطق با دنیا مواجه شدیم که حالات دیگری پیدا کرد. دیدند ما عاقلانه، بحث و قطعنامه را به نفع خودمان عوض کردیم. کار آسانی نبود که بندهای قطعنامه شورای امنیت را بعد از یک سال اصلاح کنیم. ما قطعنامه را نه رد کردیم و نه پذیرفتیم، گفتیم ما اشکال داریم و باید آن را اصلاح کنیم. مثل همین مذاکرات هسته‌ای اخیر که وقتی با حوصله بحث کردیم و منطق‌مان را نشان دادیم، دیدند اهل منطق هستیم[!] بعد از قطعنامه دولت جدیدی آمد که دولت من بود. ما گفتیم دشمن‌تراشی نداریم و می‌خواهیم با دنیا کار کنیم. دنیا خیلی سریع به طرف ما آمد(!).

هاشمی همچنین با بیان اینکه روابط در دوره فعلی سخت‌تر از دوره جنگ نیست گفت: البته فعلا در عربستان وضع خوبی پیش نیامده است. یعنی سیاستی که حاکمان جدید پیش گرفتند، عاقلانه نیست. ولی باز هم راهش جنگ نیست. راهش این است که ما باید به نحوی منطقی مذاکره و صحبت کنیم و آنها را مطئمن کنیم که از ما نترسند و ما هسته‌ای نظامی نیستیم. نمی‌خواهیم سلاحمان را علیه کسی بکار ببریم. اتفاقا در این شرایط، باید از ما استقبال می‌کردند، چون الان بار مبارزه با اسرائیل به گردن ما افتاده است. آنها باید از خدا می‌خواستند که این اتفاق بیفتد. چون ایرانی که در اینجا بود، خانه اسرائیل بود و اسرائیل در اینجا سفارت داشت و هر چه آمریکا می‌خواست، به اسرائیل می‌دادند. انقلاب که پیروز شد، آنجا را گرفتیم و به فلسطینی‌ها دادیم و موضع ایران عوض شد.

اما الان شما می‌بینید که وضع چگونه شده است. من فکر می‌کنم که اگر ما درست وارد شویم، خیلی آسان می‌توانیم مسایل خود را با اعراب حل کنیم. آنها هم باید درست وارد شوند و اگر آدم عاقل و معتدلی مثل ملک‌عبدالله وجود داشت می‌شد مسایل را حل کرد. البته من قبلا در یک جلسه طولانی مهمان آقای سلمان در ریاض بودم. آن موقع ایشان را آدم معقولی دیدم. به نظرم اطرافیانش بد عمل می‌کنند و تندروی دارند. در عین حال ما باید از این راه مسایل را حل کنیم.

هاشمی همچنین گفته که مسائل با عربستان قابل حل بوده و ملک عبدالله نیز در این زمینه پیغام داده بود اما احمدی‌نژاد مانع شد.

اظهارات هاشمی در تخطئه جریان افراطی داخلی در شروع جنگ و دشمنی‌های بعدی در حالی است که حضرت امام در منشور روحانیت (جلد۲۱ صحیفه امام)- با اشاره به فضای تبلیغاتی‌ای که خودی‌ها را متهم به تندروی می‌کند و ماجرای سلمان رشدی - تأکید کردند: «من قبلا نیز گفته‌ام همه توطئه‌های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتما در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعا باید به سمتی حرکت نماییم که ان‌شاءالله تمام رگه‌های وابستگی کشورمان از چنین دنیای متوحشی قطع شود. استکبار غرب شاید تصور کرده است از اینکه اسم بازار مشترک و حصر اقتصادی را به میان بیاورد ما در جا می‌زنیم و از اجرای حکم خداوند بزرگ صرف‌نظر می‌نماییم. آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل می‌کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر نماییم و ما خامی کرده‌ایم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند که شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتا انزوای کشور شده است و اگر ما واقعگرایانه عمل کنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می‌کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می‌گذارند. این یک نمونه است که خدا می‌خواست پس از انتشار کتاب کفرآمیز «آیات شیطانی» در این زمان اتفاق بیفتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را در دشمنی دیرینه‌اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده‌اندیشی به درآییم و همه‌چیز را به حساب اشتباه و سوءمدیریت و بی‌تجربگی نگذاریم و با تمام وجود درک کنیم که مسئله اشتباه ما نیست، بلکه تعمد جهانخواران به نابودی اسلام و مسلمین است و الا مسئله فردی سلمان رشدی آنقدر برایشان مهم نیست که همه صهیونیستها و استکبار پشت سر او قرار بگیرند.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی اول انقلاب فرمود: مردم انقلاب ما از مردم زمان پیامبر هم بهترند...
به اونا میگی افراطی؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
بازم که شد خلاف حرفهای امام ...
United States
من با نظر آیت الله هاشمی موافق هستم. چرا افراطیون داخل نمیتوانند تفکر داعش را نقد کنند؟؟ تفاوت شما و داعش در شیعه وسنی بودن است همین.
سیاح
اینقدر جوانان حزب اللهی را نکوبید به اسم اف افراطی گری
جمشید
حق این است که احمدی نژاد بیاد این را سر جاش بنشاند
سیاح
اگر امام خمینی و شهدا افراطی اند من هم افراطی ام
زینب
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم!
سروش
بعضي ها با ندادن امكانات به جبهه مسئول خون خيلي از شهدا و جانبازان هستن.حالا دستشونو پيش گرفتن كه پس نيفتن.
با خاطرات ۲۰۱۶ حاج اقا از بازی سیاسی لذت ببرید
بابا چرا جدی گرفتید ایشون داشته تمرین می کرده برا استند آپ کمدی
اون از نتیجه خفت بار دیپلماسی شما در حادثه منا و اون از نهیب حیدری رهبر معظم انقلاب
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
جالبه که ایشان بازم ولایت ناپذیری شون رو اثبات کرد.
مگه رهبر انقلاب نفرمودند که به جوانان انقلابی برچسب افراطی نزنید؟؟؟؟؟؟؟؟
سیاح
حمله صدام هم تقصیر احمدی نژاد شد !?
قابیل هابیل را کشت هم تقصیر احمدی نژاد بود

امام خامنه‌ای : جوانان حزب اللهی را به اسم افراط نکوبید
Iran, Islamic Republic of
اولشه، بدتر از این هم خواهد شد.
خون شهدا زمین چمن نیست که روش قدم بزنید.
Iran, Islamic Republic of
شهدا به افراطیون پیوستند!
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر...
یه عمر به ما میگفتن افراطی... حالا میبینم به شهدا و انقلابیون اول انقلاب هم میگند افراطی،،،
مردم ( نُه دى ) :
يا شيخ ! داريم متقاعد ميشيم دو باره دكتر احمدى نژادو در
برابر شما و باندت علم كنيم تا دوباره ... وخونه
نشينتون كنه ! نگى نگفتين هااا ؟؟؟؟؟؟ !!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما رو نجات بده! آمین یا رب العالمین
هوشنگ صلح جو
Iran, Islamic Republic of
ذوالقرنین انقلاب، امیرکبیر زمان، سردار سازندگی ایران، بزرگ مرد تمام عرصه های کشور، مدیر و مدبر با ذکاوت؛ همیشه پایدار بمان
تا چشم تمام دشمنانت کور شود
سامان
Iran, Islamic Republic of
اقا این حرفات منو یاد یزید و شمر و معاویه انداخت که نماز اول وقت و قرانشون ترک نمیشد.
راستی امام خمینی ره میفرمود:ملاک حال فعلی افراد است . . .
امام حرهای دیگه هم گفتند را اونهارو نمیگی؟ سامان برو خودت سامان بده
United States
از ایشون بپرسین ماهی چقدر می رسه؟؟؟؟ لطفا یه بار هم شده راست بگین ان شاللهِ.
سرور
شماره حساب را هم می دادی اشتباهی واریز نشود!
دیگه چی؟
انشالله با هم محشور شید فقط حواست باشه همه اونایی که گفتی به دلیل اهانتی که بهشون شده جلوتو میگیرن
جوک گفتی ولی ما حال خندیدن نداریم اوضاع خوب نیست به قول امام اسلام در خطر است
قلندر ميرزا ضد كوسه : ⁉️
هوشى ! اينجورى كه تو پاچه خوارى ميكنى ، فكر نميكنى كه
سردلتو بگيره تلف شى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضد پاچه خوار !؟ :
هميشه پاى ، دار ! باش تا متنفرينِ ازتو ، قند تو دلاشون
آب بشه ، بگن شرت كم شده انشاءالله ،،
مسعود
اگر ذوالقرنين در دوره خودش مي فهيد كه قراره هزاران سال بعد اورا با فردي مثل هاشمي شبيه و همسان قرار دهند ,خودش را لاي همان سدي كه طبق فرموده قرآن از سرب گداخته و آهن ساخت,دفن مي نمود!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
اگر امروز زنده ایم و نفس مان در این مملکت پراکنده می شود به خاطر خونهای پاک افراطی ها برای حفظ این وطن بر روی زمین ریخت!
⁉️
خر چه داند قيمت زعفران !؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی امام(ره) افراطی بودند؟
خاتمی
Iran, Islamic Republic of
افراطی کسی است که ... آزادی اندیشه و عمل رو از مردم گرفته بود جوونای این مملکت رو تحقیر می کرد این همه معتاد و نابسامانی اجتماعی نتیجه حفقانی بود که همفکرانش در مملکت حاکم کرده بود!!!
جوونای امروز رو که او رو خوب نمی شناسن و گول میخورن!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا نظام ایشان را بازنشست نمی کند...؟
Iran, Islamic Republic of
برخی افراطی ترین فردی بودن که مملکت رو باتفکرات افراطی خودش نابود کردن.
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
افراطی به کسی می گن که خودشو و تفکراتش رو برتر از دیگران می دونه و به مردم تحمیل می کنه!
افراطی به کسی می گن که فقط یه عده خاص همفکر خودشو از اول تا آخر دنبال خودش می کشونه!
افراطی به کسی می گن که به خاطر تحمیل تفکرات و سیاست هاش مملکت رو به خفقان و تک قطبی بودن می بره! حالا برگردید به دهه 70 اونوقت پی خواهید برد که افراطی کی بوده و هست!!!
قاسم
Iran, Islamic Republic of
ما قبل دهه شصتی ها خوب می دونیم افراطی کی بوده و هست! ما زمان شما رو به خوبی ردک کردیم!
راستی زمان ایشون با مخالفان خودشان چه برخوردی میشد!!!
در ضمن ویدئو را اون زمان عمع من ممنوع کرده بود!!!
و..........
حسن ازساوجبلاغ
Iran, Islamic Republic of
همانطوریکه میدانیم اساس انقلاب اسلامی درایران، فقط آزادی ملت ایران اززیرسیطره نظام شاهنشاهی ووابسته به اجانب نبود بلکه حضرت امام(ره) قصدداشتند به ملتهای منطقه بفهمانند که حکومتها باید تابع ملتهاباشند نه ملتها تابع حکومتها.ازاینرو وقتی انقلاب اسلامی درایران به رهبری بنیانگذاراصلی وکبیرانقلاب والبته با پشتیبانب وحضورهمه جانبه مردم به پیروزی رسید، آرمان انقلاب تحقق صدور پیامی بود که درآن ملتها را به اتحادحول محوررهبری مذهبی واسلامی حداقل بین ملل مسلمان هدایت میکرد تا بابدست گرفتن سرنوشت خوددرمملکتشان ازوابستگی که نتیجه ای جز مصرف گرایی ونرسیدن به پیشرفتهای صنعتی واجتماعی و...نداشت،جلوگیری نمایند.
حال باگذشت اینهمه سال واهدای خون هزاران شهید درراه صیانت از تمامیت ارضی وجان ومال وناموس اتباع کشور والبته دفاع ازآرمانهای راستین امام راحل، بی انصافی است که درمقام تطهیر کسانی برآئیم که باخوی ددمنشی وسلطه گری پرچمداروجاده صاف کن استکبارجهانی ودرراس آنها،،آمریکای جهانخوار وجنایت پیشه درمنطقه خاورمیانه بوده اند.
تصورمیکنم صحیحترست که خورا تربیت نماییم تا حرفی نزنیم که درمواجهه با شهدای جنگ تحمیلی وامام شهدا ازایراد آن سخن شرمنده وخجالت زده شویم.انشاالله
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
ملت هنوز چوب اعتماد به شما رو می خورن! سال 68 تا 76 سیاه ترین دوره انقلاب اسلامی بود!
آن سالها ظهور نو تکنوکرات هایی بود که امروز بعنوان سرمایه داران کشور برای بقای شما و همفکرانتان پولها خرج می کنند! چون هرچه دارن از شما و یک شبه به دست آورده اند!
Iran, Islamic Republic of
سیاه تر از دران هاشمی در کشور نبوده و نخواهد آمد. مردم بدانند که تا این آقا و رفقای شفیقش در راسند وضعیت این مملکت درست نخواهد شد!
سيد
Iran, Islamic Republic of
فكر برخي پير شده
متاسفانه از همون افراطیون هم داریم هنوز چوب می خوریم
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی اولاامام خمینی رحمه الله علیه درحیات خودپاسخ این اظهارنظربی موردرافرمودند ثانیاکدام آدم عاقل برپایی یک جنگ تقریباجهانی بااسلام وانقلاب اسلامی رابه سرکردگی جوجه ای مثل عربستان باورمیکند واقعاآمریکاواروپا وشوروی سابق به یاری عربستان واذنابش آمدندیااین کشورهای ذلیل وصدام ملعون درخدمت استکبارجهانی درآمدندخداعاقبتت رابدترازاین نکنادبخاطرخدمتهای قبلیت به انقلاب اسلامی
ن
این احمدی نژاد عجب آدمی بوده ها !!!!!؟ بعد از اتمام دوره ریاست جمهوریش باز هم دست بردار نیست و عربستان رو تحریک کرده به یمن حمله کنه !!!؟. حتی من می گم فاجعه منا هم تقصیر احمدی نژاده .
اِ اِ اِ ؟ باور ندارین ؟؟؟ خب باور ندارین از حاج آقا بپرسین. خاطراتش رو واستون تعریف کنه که تو نشستش با ملک عبدالله پشت سر احمد ژاد چه حرفایی که نمی زد؟؟؟ وای وای
آقای هاشمی روز قیامتی هست که باید در مورد تک تک حرفهایت پاسخ دهی.
از کجا معلوم که شما خودتان از افراطیون اوایل انقلاب نبودی؟؟؟
United Kingdom
چقد بده آدم پیر شه اینطوری شه. من ترجیح میدم پیرشدم لال شم تا ...
همین الانم لال شی بهتره
United States
ایول عای گفتی
والله راست میگوید ترا به خدا ...دست از سر این ملت بردارید اخر تا کی ما در زمره کشورهای بد بخت باشیم .؟..چون امثال شما حاکم شده اند و هر روز به بهانه اصول گرایی ساز جدیدی کوک میکنند.احمدی نژاد بس نبود!!!!
منتظر
دوران عالی!!!! بی نکبت!!! ارزانی!!! صد روزه!!! پاسپورت!!! غیرت!!! عدم توهین به ملت!!! باشناسنامه!!!! و .................. شما را هم داریم میبینیم
Romania
تحریف امام کم بود حالا نوبت تحریف جنگ.جالب اینجاست خود ایشان از افراطی های اوایل انقلاب بودند حالا مواضعشون به دلایلی که همه میدونن تغییر کرده
Iran, Islamic Republic of
حضرتعالی که خود را همچنان و همواره یک خط امامی اصیل می پندارید و اعتقاد دارید که دیگران از اصول انقلاب و آرمانهای آن دست کشده اند و شما همچنان پرچمدار این مسیر هستید. آیا تا کنون فرمایش حضرت امام را در مورد خاندان وهابی ال سعودی صهیونیزم نشنیده اید که این طور اظهار فضل می کنید.
.
دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم
با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی!
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرمانی! احترام خود را نگه دارید.
......
س س
مرگ برضدولايت قيه
Iran, Islamic Republic of
ايت طرز تفكر هاشمي بسيار افراطي و خطرناك است
در حالی که فرزندان انقلابی ما چون شهید همدانی در راه دفاع از آرمان های انقلاب و ایران و دفاع از انسانیت و امت حضرت رسول (ص) در حال مبارزه با پست ترین مردمان جهان هستند افرادی... هر روز یک سخن تازه میزنند !و البته این سخن ایشان هم عجیب است که نفرمودند اینم امام گفته!
علی
Iran, Islamic Republic of
حرف راست میزنه ........بدبختی مملکت بخاطر افراطیهاست
حسین از آذربایجان شرقی
با لباس دین تیشه به ریشه ی دین می زنند
من هم مثل آیت الله معتقدم در آن زمان هم بعضی با تفکر مثل احمدی نژاد بودند که باعث بوجود آمدن جنگ در کشور شدند
و راه حل شماها اینکه اصلا چرا افراطی ها انقلاب کردند؟میشد همانند زمان شاه که بحرین دودستی در صلح و آرامش و صفا و صمیمیت به انگلیس بخشیده شد به طوری که خون از دماغ کسی نیومد ،خاک خوزستان و...را بدون کوچکترین خونریزی تقدیم صدام کرد باعشق!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا" تو كي هستي ؟؟؟
اوباما و نتانياهو هم مثل آيت الله !!!‌ معتقدند تفكر احمدي نژاد باعث جنگ در كشور شد !!!
اصلا"‌ تفكر امام باعث جنگ شد !!!
اساسا"‌ امام حسين كه شهيد شد تقصير خودش بوده كه با يزيد بيعت نكرد و واقعه عاشورا را رقم زد بنابر اين اعتقاد نبايد ابن سعد و شمر و يزيد را ملامت كرد . !!!!!
زهي هوشمندي و درايت !!؟
محمد حسین
دست شما درد نکنه جنگ تحمیلی عراق بر ما هم افتاد گردن افراطیون تو دنیای این آقا مستکبرین عابد و زاهدند ،حق گویان مقصر همه مشکلات !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پس چرا شما انقلابیون پریروز و اصلاح طلبان دیروز و اعتدالگرایان امروز و ؟؟؟؟؟های فردا جلوی تجاوزش را نگرفتید و 8 سال به حرف شما گوش نکرد!
حاج آقا شما که اهل منطقی، غرامت جنگ چی شد؟ آقای ظریف رو بفرستین بگیره!!
H.Rez
آمریکا از انقلاب اسلامی ایران ترسید و صدام که سگ درنده و زنجیری آمریکا بود . و آمریکا زنجیر او را رها کرد تا انقلاب نو پای امت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی را نابود کند . پس امام خمینی و امت پیرو ولایت فقیه بودند که با انقلاب خود باعث شدند امریکا و اسرائیل از انقلاب نه تنها ترس بلکه وحشت کرده و سگهای وحشی خود مانند صدام و حامیان عرب او مانند عربستان را رها کرده و حمله ور سازند .
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
دارم شاخ در میارم! توچه دوره ای از تاریخ ایران زندگی می کنم!
اگه احمدی نژاد نبود اینها به کی گیر می دادند
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آل سعود
...
ابراهیمی
Romania
آلزایمر چیست؟
آخر یادت نیست صدام چه سالی به کشور ما حمله کرده بسیج را تندرو می خوانی .بعد از تصرف خرمشهر آبادان و دزفول توسط نیروهای بعثی .حضرت امام دستور تشکیل بسیج بیست میلیونی داده بود وکشتار حاجی احرام بسته بدستور امریکا توسط ملک فهد ملعون اون هم باآب جوش بخاطر شعار مرگ بر امریکا بود . احمدی نژاد بنده خدا کجا بود
محمد
انگار برخی اگه روش می شد امام رو هم افراطی می نامید .

چقدر این آدم ...ست ، از یک طرف آقا می فرمایند به نیروهای انقلابی افراطی نگویید ، دوباره این آدم دم از افراطی بودن مخالفین می زند.

اینها می خواهند خط سازش را در ایران تثبیت کنند.
یه کلام هم از وکیل مدافع صدام!
دیگه همینش مونده بود که بعد از حمایت از داعش رسما از صدام حمایت کنه!
همايون
United States
من نميدونم آلزايمر يعني چي ميشه برام تعريف كنين ؟!!!!ديگه آدم وقتي سنش ميره بالا ازش نميشه توقع بيشتر داشت ...
سید
واقعا این مبارز قدیمی و از اصحاب امام چقدر تغییر کرده !! این تذهبون؟ . ظاهرا همه مقصرن غیر از امریکا، اسراییل و صدام خونخوار. با این تفکر حتما علی هم بهانه دست معاویه داده بود . کجا داری میری هاشمی ؟
ول كنين بابا! شماهم بيكارين حرفهاي اين شخص رو جدي مي گيرين؟!!
United States
بدبختی ها هم از دولت شما شروع شد
United States
منتظر باشید تا برخی بگویند
زمان شاه اگر افراط نکرده بودند با شاه الان وضع بهتری داشتیم
علی
دیگه چه خبر پس مقصر شروع جنگ تحمیلی معلوم شد.
آمریکا اصلا مقصر نبود در تشویق صدام به شروع جنگ ، کشورهای عربی هم مقصر نبودن ، کشورهای عربی هم مقصر نبودن فقط کسانی مقصر شروع جنگ 8 ساله هستند که با جان و مال و تمام میثاق خود از آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع کردن خدایا به تو پناه می بريم نمیدانم اینگونه حرف زدن کسی که سالهای پایان عمرش را می گذراند چه معنی و مفهومی دارد
راستی دیگه چه خبر ?
نکنه مقصر تحریم اقتصادی هم انقلابيوني بودند که آمریکا را ناراحت کردن ، نکنه مقصر تحریم اقتصادی کسانی بودن که با تلاش شبانه روزی به صنعت انرژی هسته ای رسیدن، اصلا نعوذ بالله مقصر امام بود که انقلاب کرد و اینهمه موجبات نارضایتی آمریکای شیطان را فراهم کرد
اصلا میدونی چیه هرکسی که کاری کنه که کدخدا ناراحت بشه مقصر اصليه. خدایا خدایا خدایا به تو پناه میبریم از اینهمه بصيرتي که به ما دادی.
آخی!!!! صدام به این خوبی اگه ما (با رهبری امام خمینی ) افراط نمی کردیم صدام به ما حمله نمی کرد و باعث شهید و کشته شدن و مجروح و جانباز شدن میلیونها نمی شد.
امام خمینی که فعلاً به ایشان دسترسی نیست رفسنجانی را به عنوان فرمانده جنگ محاکمه کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آخی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
افراطیونی که منظور اقای هاشمی است درآن زمان یا بدنیا نیامده بودندیا خردسال بودند والبته برخی از نادمین فعلی که از انقلاب پشیمانند و در فرهنگ غرب استحاله شده اندو دران موقع در مصدر امور بودند و هم ان موقع و هم الان پیرو وحامی اقای هاشمی می باشند
...
اگر افراطي گري دفاع از حقوق مردم ،نفي سرمايه سالاري ،سازش ناپذيري در مقابل آمريكا و اسرائيل است بايد بدان افتخار كنيم ،و اگر اعتدال دفاع از غارت بيت المال توسط باند و نزديكان ،ذلت در برابر زياده خواهي دشمن و جابجايي دوست و دشمن است بدين افراطي گري بايد افتخار كرد و از آن اعتدال بي رمق و مشحون از خيانت به منافع ملي بايد ابراز انجار نمود.
بزرگترين خيانت ه.. ايجاد گسست طبقاتي با تفاوت هزار درجه در دولت خود بود !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!محرومان در دلت ايشان نابود شدند و تورم به ٤٨در رسيد.
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
با احترام و ادب به اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام؛
اما این رو هم بگم اگه این آقا رو از مجمع بیرون نکنید نامردید. یک نامه بزنید به حضرت آقا و از ایشان درخواست کنید ایشان را ار ریاست مجمع بردارند.
و این شر برداشه بشه.
محسن
شورای نگهبان احتمالا متوجه هوش سرشار ایشان شده بود که ایشان را تایید نکرد چون تحلیل های ایشان در این سالها یا مبتنی بر خواب است یا مبتنی بر خاطراتی که قهرمانش خودشان می باشند
این دنیایی که خیلی سریع به طرف جنابعالی آمد جنابعالی را حامی تروریسم معرفی و بر علیه جنابعالی در دادگاه حکم صادر کرد و اگر الان تشریف ببرید اروپا جنابعالی را بازداشت و محاکمه میکنند .
چند صباح دیگر برخی مدعی خواهد شد که اصلا شاه از ترس افراطی ها مردم را به گلوله بست و اگر افراطی ها نبودند شاه الان کشور را اداره میکردند !!!!
زنده باد هاشمی ......
Iran, Islamic Republic of
از سخنان هاشمی فقط باید گفت انا لله و انا الیه راجعون
Romania
نشد دیگه حاج آقا! آدرس بده؛کدوم خواب؟ کدوم خاطره؟
معلمی برادر دو شهید
Iran, Islamic Republic of
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
...
اللهم أید امامنا الخامنئی
ناشناس
تمامی دشمنی امریکا و استکبار و نوچه های ان بخاطر این است که ما با ظالم مخالفیم ما پای ارزشهای اسلامی ایستاده ایم ما با اسرائیل مخالفیم با امریکا مخالفیم و مخالفت ما هم اصولی است مثل مخالفتهای هراز گاهی برخی از کشورها مثل ترکیه با اروپا و اسرائیل نیست واین دشمنی از بین رفتنی نیست چون یا ما باید دست از اسلام برداریم یا انها باید دست از خوی استکباری خود بردارند امام گفتند که امریکا شیطان بزرگ است و نوچه های امریکا شیطان کوچک هستند اگر شیطان از شیطان بودن خارج شد ما می توانیم با او دوست شویم امریکا همیشه تاریخ با همه مردم جهان ظلم کرده ما وقتی می توانیم با امریکا و نوچه های او مثل صدام عربستان اردن و اسرائیل و .... دوست شویم که موافق ظلم او باشیم
این تحلیل ها از کجای اقایان بیرون می اید نمی دانم
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است تانهضت زنده است . سابقه مبارزاتی هاشمی ازسن بسیاری ازمدعیان دروغین انقلاب بیشتراست ولی این دلواپسان بسیارپررو و هتاک هستند .
Iran, Islamic Republic of
هاشمی عاقل ترین سیاستمدارایران است .
پس تو باید غیرعاقل باشی
اراکی
زکی ! البته تا ببینیم عاقل را شما چی تعریف کردی ؟ ولی تا جایی که ما میدونیم عاقل گاف نمیده و جوری حرف نمیزنه که دشمنان انقلاب و مردم ایران خوشش بیاد .
علی رسولی
با سلام - واقعاً جای تأسف است و چنین حرفهایی از آقای هاشمی بعید است.در همان سالهای 59 و 60 هم کسانی همین حرفها را می زدند که از اشخاص عافیت طلب و مخالف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و شیفته اروپا و دنیای غرب بودند. یادم است همین اشخاص می گفتند که حمله صدام به کشور ما تقصیر «آخوندها و انقلابیون» است که به همه دنیا فحش دادند و خواستند انقلاب صادر کنند!!
چطور آقای هاشمی که سالهای دفاع مقدس را مدیریت کرد و تصمیمات مهم را گرفت ، اکنون چنین تفسیرهای عجیب و غریبی از آغاز جنگ می کند ؟ کسانی بیایند خطبه های ایشان در نماز جمعه های سالهای جنگ را دوباره بررسی کنند و به خود آقای هاشمی عرضه کنند و بگویند مگر اینها (خطبه ها) حرفهای خود شما در آن زمان نیست ؟ چرا اینقدر دگردیسی و تغییر موضع ؟
نباید عربستان از ما بترسه؟؟!!! 400 تا آدمو مثل آب خوردن کشت، طلبکارم هست.... اگه میترسید که اینکارو نمی کرد... خدا گفته "باید" دشمنت از تو بترسه! باید تو دلش ترس بندازی!!! تو می گی نه؟
کاش دولتمردایی داشتیم که دشمنامون ازشون می ترسیدن.....
صدام از افراطی ها ترسید و بما حمله کرد حالا هم مواظب باشید عربستان ازتون نترسه ها و گرنه اونم حمله می کنه.... این پیام بعضی ها برای شماست!!
اگر سخنرانی رهبری نبود حکام عربستان جنازه حجاج ما را پس نمی دادند چرا این شیوخ از خود راضی نمی فهمند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
امروز همه بايد پشتيبان رهبري باشيم كه بحقيقت پيرو راستين امام خميني است و سكان كشتي انقلاب بدست اوست و جنود شيطان تمام عوامل و عناصر بريوني و دروني خود را ... بسيج كرده تا در فرصت باقي مانده اين دولت كشور را به چنان ركود و فلاكتي بيندازند تا تمام خواسته هاي شيطان بزرگ را تحت پوشش برجام به ملت تحميل كنند و به تدريج اركان نظام اسلامي ميراث گرانبهاي امام را كه در راس آن ولايت فقيه را از مردم بگيرند و مجددا"‌ ايران را به مزدور امريكا تبديل كنند .
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بنابر اعتقاد آيت الله مصيبتها و مشكلاتي كه گريبان ملت ايران را پس از انقلاب 57 گرفت تقصير امريكا و رژيم صهيونيستي نبوده و ما به اشتباه تصور مي كرديم آنها صدام را تحريك به حمله به ايران كردند در حاليكه اين افراطيون ( امام و مردم انقلابي ايران ) بودند كه صدام را وادار به جنگ با ايران كردند؟ . !!!!

...
افراطی انوقت خود این آقا بود راست میگه خدا هدایتش کنه.
منتظر
الحمدلله که خود خودتا رسوا میکنی و به کوس رسوایی خودت میکوبی اقای غیر افراطی
یادمون نمیره که در مورد باز شدن سفارت شیطان بزگ چی گفتی و الان هم داری چی میگی خیلی راحت میشه این دو تا را با هزاران حرف ... غیر انقلابی و دشمن شاد کن و شیطانی و غرب گرایانه شما کنار هم گذاشت و فهمید چی میگی و ...
افراطی
Iran, Islamic Republic of
شیخ خودت را به هر در ودیواری بزن خون شهدا جنگ ،به گردن شماست و امثال شما ، حالا میفهمیم چرا با بودن سرداران لایق این جنگ 8 سال 8ساااااااااااااااااااااال طول کشید و پایان ان تلخ شد . آنچه در گذشته به ان شک داشیم اکنون خودتان ثابت کردید . ...این بار شما ها جام زهر خواهید خورد
بنده خدا تازه فهمید که خودش مقصر است . خوب بری سر قبر صدام ازش معذرت خواهی کنید
حسن
Iran, Islamic Republic of
عجب استنتاجی
به کویت چرا حمله کرد. کویت که کمکش می کرد و نوکرش بود و از آنها که نمی ترسید
یه چیزی گفتیا حاج آقا!!!!
اگر گرفتن مواضع انقلابی افراطی گری است خود حاج آقا که در دهه 60از تندرو ترینهابود