شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۱۰

واکنش اعتراضی آیت‌الله صافی گلپایگانی به سخنان روحانی

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 419742
این مرجع تقلید شیعیان متذکر شد: وظیفه‌ امروز، به ویژه مخصوصاً دولتمردان این است که راه شهدا را ادامه داده و خط دفاع از ارزش‌ها را همیشه حفظ کنند و افتخار مملکت ما این است که در سایه‌ قرآن و قوانین حیات‌بخش اسلام است.
واکنش اعتراضی آیت‌الله صافی گلپایگانی به سخنان روحانی
به گزارش جهان به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: خدمات شما به خانواده‌های شهدا بسیار ارزنده و مغتنم است و کار شما در درگاه خداوند متعال دارای ارزش و اجر فراوان است.

وی با توجه به روحیه‌ اسلامی‌خواهی شهیدان و ملت مسلمان ایران در اول انقلاب و در زمان دفاع مقدس بیان کرد: جوانان بسیار عزیزی شهید، جانباز و اسیر شدند که هدفشان فقط احیای ارزش‌های اسلامی و اجرای قوانین مقدس اسلام بود و اصل پیدایش این انقلاب هم برای حاکمیت اسلام در مملکت بود.

این مرجع تقلید شیعیان متذکر شد: وظیفه‌ امروز، به ویژه مخصوصاً دولتمردان این است که راه شهدا را ادامه داده و خط دفاع از ارزش‌ها را همیشه حفظ کنند و افتخار مملکت ما این است که در سایه‌ قرآن و قوانین حیات‌بخش اسلام است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه نیت پاک شهیدان هم برای اجرای احکام اسلام و دستورات شرع مقدس بود اضافه کرد: اگر نهادهای انقلابی ما ارزشمند هستند؛‌ به خاطر اجرای خوب قانون اسلام است و این بزرگترین افتخار یک نهاد است که مجری قانون اسلام و دستورات قرآن باشد.

وی بیان کرد: هر فرد و نهادی در این مملکت هرچه بیشتر به قوانین شرع مقدس احترام گذاشته و به آن اهمیت دهد و اجرای آن را برای خود اصل و هدف بداند و به آن افتخار کند، نزد خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) مأجور و مقرّب است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: این جانب بسیار نگران شدم از بعضی حرف‌هایی زده می‌شود که فلان نهاد مثلاً نباید مجری قانون اسلام باشد. این حرف درست نیست و مسئولین ما باید مراقبت بیشتری کنند سخنانی زده نشود که باعث نگرانی مردم با ایمان شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از خدمات صادقانه‌ حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، برای موفقیت بیشتر عزیزانی که به خانواده‌ شهدا و جانبازان سرافراز خدمت می‌کنند دعا کرد و افزود: ان‌شاءالله توجهات امام زمان علیه الصلاة‌ و السلام همیشه با شما باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه ایشون (رییس جمهور )لباس روحانیت رو پوشیده اگر نپوشیده بود چی میگفت ؟
هادی
بد بختی اینه که چون لباس روحانیت داره خودشو صاحب نظر تو همه چی میدونه .....!!!
حسين
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا وضع خرابتر از اين حرفهاست.
مجید
France
سلام علیکم
وقتیکه قوانین کشور اسلامی برگرفته ااز قران و شرع است چه منافاتی بین اجرای قانون کشور و اجرای شرع است
روحانی سوتی تاریخی داد!
حقاتی
به سخنان رییس جمهور منتخب ارج می نهیم
روحانی بایدبیایدودرباره این حرفش توضیح دهدکه منظورش چی بوده؟
منظور رئیس جمهور این بود که اجرای احکام توسط نیروی انتظامی بر اساس برداشت و سلایق شخصی از شرع مقدس نباشد در نتیجه همه باید قانون مصوب فقهای نگهبان مبتنی بر شرع را رعایت کنند
s
باید خوشحال بود که الحمدلله بالاخره درونها کم کم داره بیرون میریزه ...
France
به نظر ميرسد حرف رئيس جمهور به درستي درك نشده است،حرف ايشان جهت جلوگيري از سليقه اي عمل كردن ماموران بوده ، مگر داعش چيست عده از جوانان جاهل كه به گمان خود اسلام را اجرا مي كنند .
دوستان توجه فرماييد كه مثلما همه ما چه پليس و چه غير آن، وظيفه اجراي اسلام در قالب امر به معروف و نهي از منكر را داريم ولي صرفا در حد لساني ، ما وقتي مي گوييم وظيفه نهي از منكر در سطح عملي وظيفه حكومت است فرضمان اين است كه حكومت قانون تصويب كند و ماموران اجرا كنند وگر نه اگر قرار باشد هر ماموري وظيفه خود را اجراي اسلام به معناي امر به معروف ونهي از منكر در سطح عملي قرار دهد كه سنگ روي سنگ بند نمي شود و اولين قرباني كه گرفته مي شود همان اسلام است .