پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲

زندگی به سبک شهدا/ فیش حقوق یک فرمانده

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۹
کد مطلب: 419940
چنان عصبانی شد که تعجب کردم. گفت تو راز مرا فاش کرده ای. چرا آن‌ها باید می‌فهمیدند من چقدر حقوق می‌گیرم.
زندگی به سبک شهدا/ فیش حقوق یک فرمانده
در جلسه فرماندهان موضوع حقوق فرمانده را مطرح کردم، باور نکردند...
 
اولین فرمانده سپاه بود که ساخت سلاح و مهمات در کشور را پیشنهاد داد. یک نمونه توپ «۱۲۲ م م» را برای نمونه برداری و ساخت به کارخانه ماشین سازی اراک فرستاد. مسئول ماشین سازی گفته بود: نمی‌توانیم خیلی کار می‌برد.
گفته بود مهم نیست چقدر کار ببرد، باید خودمان بتوانیم بسازیم، حتماً باید منتظر غنایم دشمن باشیم؟ با سرسختی فرمانده آن توپ ساخته شد.
تازه کار ساخت آن توپ تمام شده بود که بلافاصله یک کاتیوشای ۱۲۲ را برای مسئول کارخانه فرستاد.
 
چند بار از او خواستم حقوقش را بیشتر کنم. گفتم پنج هزار تومان که چیزی نیست. هر بار شانه خالی کرد. در جلسه فرماندهان تیپ ۱۵ خرداد موضوع حقوق فرمانده را مطرح کردم. باور نکردند. فیش حقوقش را نشان دادم. گفتند افسرانی که در حال مأموریت باشند از این بیشتر می‌گیرند ایشان که فرمانده توپخانه هستند. بالاخره مجوز کتبی دادند که حقوق برادر شفیع زاده را بیشتر کنم.
چنان عصبانی شد که تعجب کردم. گفت تو راز مرا فاش کرده ای. چرا آن‌ها باید می‌فهمیدند من چقدر حقوق می‌گیرم. من عذاب وجدان دارم که آیا ما برای همین مقدار حقوق کار می‌کنم که بیشتر هم بگیرم.*
 
***
«حسن شفیع زاده» فرمانده شجاع توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در شمال غرب منطقه عمومی ماووت در حالی که رهسپار خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید. یادش گرامی باد.
 
_____________________________________________________________
*راوی: همرزم شهید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
کجایند مردان اسیر دعا شهید شوشتری :زمانی بود می خواستیم گمنام باشیم ولی آلان دنبال این هستیم ناممان گم نشود و مطرح شود