شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گاف هاي وزير دفاع تازه كار آمريكا

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 175644
رييس سابق سازمان جاسوسي سيا كه از چند روز پيش مسئوليت وزارت دفاع آمريكا را بر عهده گرفته است، در نخستين سفر خارجي خود به افغانستان و سپس عراق دو اشتباه بزرگ را مرتكب شد كه خبرنگاران آن را اشتباه فاحش و گاف وزير تازه كار توصيف كردند.

به گزارش ايرنا وزير دفاع جديد آمريكا در نخستين سفر خود به بغداد در جمع خبرنگاران و سربازان آمريكايي، دليل حضور آن ها در عراق را حمله 11 سپتامبر عنوان كرد كه اندكي پس از اين سخنان، دستيارش كوشيد اشتباه فاحش وي را اصلاح كند.

خبرگزاري فرانسه گزارش داد: پانه تا روز دوشنبه در جمع نيروهاي آمريكايي مستقر در بغداد، حضور نظاميان در عراق را پيامد بروز واقعه 11 سپتامبر اعلام كرد كه سخنگوي وي تلاش كرد اشتباه وزير تازه وارد و رييس سابق سيا را اصلاح كند، اما خبرنگاران اين موضوع را ثبت كردند.

وي در جمع حدود 150 سرباز پايگاه نظامي ويكتوري آمريكا در عراق، گفت: دليل اين حضور، حادثه 11 سپتامبر است. به آمريكا حمله شد و 30 هزار انسان به دست القاعده كشته شدند و ما هم در نتيجه همين حادثه، مي جنگيم.

آمريكا اواخر سال 2001 و به بهانه واقعه 11 سپتامبر به افغانستان تحت سلطه طالبان حمله كرد در حاليكه فرمان كاخ سفيد براي هجوم به عراق و اشغال اين كشور سال 2003 صادر شد.

آمريكا كه نتوانست موافقت شوراي امنيت سازمان ملل را براي حمله به عراق كسب كند، يكجانبه و با همراهي انگليس و چند كشور اروپايي به بهانه سرپيچي صدام از اجراي قطعنامه هاي سازمان ملل، به اين كشور حمله ور شد.

پس از خطاي اطلاعاتي پانه تا، 'دو ويلسون' سخنگوي وي، به سرعت واكنش نشان داد و ضمن رك گو خواندن وزير دفاع، خطاب به خبرنگاران گفت: فكر نمي كنم قصد وزير از مطرح كردن استدلال هاي سال 2002- 2003، استناد به آن به عنوان دليل حمله به عراق باشد.

خبرگزاري فرانسه در ادامه گزارش خود، نوشته است: پانه تا در افغانستان نيز يك اشتباه فاحش ديگر مرتكب شد و گفت 'پنتاگون قصد دارد 70 هزار سرباز خود را تا سال 2014 در افغانستان نگهدارد'.

رييس سابق سيا و وزير كنوني دفاع در حالي اين اظهارات را بيان كرده كه دولت آمريكا اعلام نموده، قصد خارج كردن تدريجي و پيوسته نيروهاي خود از افغانستان را دارد تا زماني كه افغان ها بتوانند حفظ امنيت كشورشان را بر عهده بگيرند.

در اين مورد نيز دستياران پانه تا به سرعت اظهارات وزير دفاع را تكذيب كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *