چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

حمله شديداللحن اتحاديه اروپا عليه دمشق

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 175040
اتحاديه اروپا همسو با سياست‌هاي آمريكا و با هدف فشارهاي سياسي بر دمشق، نظام سوريه را هدف انتقاد شديد قرار داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "كاترين اشتون " روز گذشته با محكوم كردن خشونت‌هاي دولت سوريه عليه تظاهرات‌كنندگان اعلام كرد: «اين سركوب‌ها رژيم بشار اسد را بي‌اعتبار مي‌كند.»

انتقادهاي اتحاديه اروپا از دولت سوريه در حالي صورت مي‌گيرد كه اين اتحاديه در قبال سركوب‌هاي شديد رژيم آل خليفه در بحرين عليه مردم اين كشور‌ هيچگونه واكنش و عكس‌العملي نشان نمي‌دهد و اين دولت‌‌ها همچنان به سركوب خشونت‌آميز مردم، شكنجه و بازداشت زنان ادامه مي‌دهند.

اشتون افزود: «من اعمال خشونت مداوم عليه تظاهرات‌كنندگان در سوريه و استقرار نيروهاي نظامي در حماة و ديگر مناطق اين كشور را به شدت محكوم مي‌كنم. اين خشونت‌ها و سركوب‌ها، وعده‌ها و تعهدات رژيم سوريه براي اجراي اصلاحات را بي‌اعتبار مي‌كند.»

رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در ادامه گفت: «برگزاري مذاكره و گفت‌وگو در شرايط رعب و وحشت عملي نخواهد شد. مخالفان بايد بتوانند در اين مذاكرات ايفاي نقش كنند.»

اشتون همچنين تصريح كرد: «دولت سوريه بايد بدون تأخير با ورود ناظران مستقل، نمايندگان رسانه‌هاي خارجي و آژانس‌هاي بشردوستانه به اين كشور موافقت كند.»

سوريه از ۱۸ ماه مارس گذشته شاهد بروز درگيري در چند شهر خود است. اين درگيري‌ها با حمله چند فرد مسلح در نيمه شب ۱۸ مارس به يك آمبولانس در شهر درعا در جنوب سوريه و كشتن سه سرنشين آن آغاز شد.

پس از حضور مردمي در خيابان‌هاي برخي شهرهاي سوريه، نيروهاي امنيتي شاهد حضور عناصري مسلح بودند كه با سوء استفاده از تجمعات مردمي به نيروهاي امنيتي حمله كردند و سبب واكنش افراد امنيتي سوريه شدند.

در پي ناآرامي به وجود آمده در شهر درعا در ۱۸ مارس، شماري از جوانان سوري به خيابان‌ها ريختند و خواستار اصلاحات سياسي، اقتصادي و عدالت اجتماعي شدند كه بشار اسد نيز خواستار اجراي اصلاحات در كشور شده ولي كشورهاي غربي با سوء استفاده از خواسته هاي مردمي درصدد براندازي نظامي سوريه هستند كه به محور مقاومت در منطقه مشهور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اخه نوکرانشون تو ایران و سوریه بد ضایع شدن و زورشون به ایران نمیرسه به سوریه گیر دادن . واقعا اتحادیه اروپا خجالت نمکیشه