سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۶
۸
عکس هایی از ضیافت دیروز نیویورک؛

شراب‌تلخی که‌ اوباما به‌شیرینی‌دیدار روحانی ترجیح‌داد

+عکس
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 315648
بسیاری از تحلیلگران سیاسی دو فرصت دیدار برای روسای جمهور ایران و آمریکا پیش بینی می کردند. یکی در حین سخنرانی و دیگری در ضیافت شام دیشب.
شراب‌تلخی که‌ اوباما به‌شیرینی‌دیدار روحانی ترجیح‌داد
به گزارش جهان به نقل از دیدبان، سفر حجت الاسلام روحانی به نیویورک در حالی رو به پایان است که مفسرین دو فرصت برای دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا پیش بینی می کردند. اول در حین صحبت هر یک در مجمع عمومی سازمان ملل و دوم در ضیافت نهار دبیرکل. اولین فرصت بسیار زود رو به زوال نهاد و رسانه های غربی به شدت پیگیر دومین فرصت بودند.

به هر حال سرو مشروبات در میز نهار باعث شد که رئیس جمهور ایران از حضور در این ضیافت انصراف دهد و نشان دهد که حفظ و پایداری از اصول دینی و انقلابی بر مصلحت های سیاسی ارجحیت دارد. اوباما در تمام تصاویر گرفته شده از مهمانی دیروز به صورتی عبوس و ناراحت به نظر می رسد. شاید او فکر می کرد با نطق بینابین و "اعتدالی" خود می تواند رئیس جمهور اعتدال گرا را نیز جذب کند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000315/nf00315648-1.jpg

آنچه مشخص شد این بود که هوشیاری حجت الاسلام روحانی و تیم همراه مانع از شتابزدگی گردید و از سوی دیگر سخنان رئیس جمهور ایران نشان داد صحنه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همچنان بر محور حفاظت از آرمان های انقلابی و دینی می چرخد. انتقادات مکرر و گسترده دکتر روحانی در سخنرانی خود از نظام غرب و تبعیض های موجود در سلطه جهانی قطعا موضعی مستحکم تر از آنچیزی بود که ایالات متحده و هم پیمانان غربی اش فکر می کردند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000315/nf00315648-2.jpg

همچنین عضو هیات همراه رییس‌جمهور در نیویورک در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی رسمی ایران، هیأت‌های ایرانی در ضیافت‌هایی که در آن مشروبات الکلی سِرو می‌شود شرکت نمی‌کنند. وی خاطرنشان کرد: هیأت‌های ایرانی در گذشته هم هیچگاه در این مراسم شرکت نکرده‌اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000315/nf00315648-3.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید مرتضی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر روحانی
فعلا که نرمش با چاشنی اقتدار همراه هست
Iran, Islamic Republic of
این کار روحانی قابل تقدیر است
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست که شرابخوارها معمولا برای هم آرزوی سلامتی میکنند و به هم لبخند میزنند اما نگاه اوباما چیز دیگه ای رو میگه
قابل توجه فتنه گران 88 که اوباما را مسلمان و دلسوز مردم ایران می دانستند!!!
احمد
1- هیات اعزامی بسیاری از کشورهای اسلامی در این جلسات بدلیل مشروبات الکلی و گوشت های با ذبح غیر اسلامی
2- علیرغم اینکه استفاده از مشروبات الکلی توسط اوباما محتمل است اما کاش به اندازه یک سر سوزن اخلاق رسانه ای را رعایت می کردید و می گفتید در این تصاویر جام اوباما آب است نه مشروب
سازمانی که میخواهد ملل را تدبیر کند رئیسش سران این ملل را بر سر سفره شراب مینشاند.
Netherlands
در مقایسه با لیوان بقلی میبینیم که در این لیوان فقط آب است و در لیوان مجاور شراب سفید که البته کمی متمایل به زرد است و اوباما با نگاه کردن به آب درون لیوانش قصد داشته که توجه دیگران را به این مساله جالب کند.