سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱۱

پدرداماد رییس جمهور:خودم دیدم که احمدی نژاد از فرط خستگی بیهوش شد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 147744

احمد خورشیدی پدر داماد رئیس جمهور گفت: خودم به چشم خودم دیده یا شنیده ام بسیاری اوقات از فرط تلاش و کار بیهوش شده و حاضر نشده برود بیمارستان بستری شود.

 سردار احمد خورشیدی دبیرکل جمعیت خدمتگزاران و از نزدیکان خانوادگی محمود احمدی نژاد (پدر داماد احمدی نژاد) است.
وی را همواره با انتقادهای تند نسبت به عملکرد دولت می شناسیم اما در این گفتگو، که سردار خورشیدی در آن خود را حامی دولت دکتر احمدی نژاد می داند، تصریح می کند که هرچند سخنان وی در خصوص دولت در طول این مدت با تحریف از سوی رسانه ها مواجه شده، اما همیشه به همراه انتقادات خود به دولت انقلابی دهم، راهکارها و پیشنهادات کارشناسی شده ای را نیز مطرح کرده و احمدی نژاد را نیز موفق ترین و مقتدرترین رئیس جمهور کشور می‌داند.
خورشیدی در این گفتگو حمایت از دولت دهم را وظیفه خود دانسته و دیگر نمی پسندد مانند ماه های قبل، نقدها و انتقادات خود را مطبوعاتی کند زیرا معتقد است دولت نهم و دهم نسبت به دولتهای قبل مردمی تر و موفق تر است.
به گزارش جهان :متن گفتگوی سردار خورشیدی با  مشرق به شرح زیر است:

* اقتصاد یارانه ای دمار از زندگی مردم درآورده است

خورشیدی در ابتدا با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت، آن را یکی از مهمترین و اساسی ترین تحولات کشور دانست و گفت: بیماری اقتصاد کشور ریشه در سالیان قبل و بعد از انقلاب دارد که بسیاری از مردم و نخبگان از آن رنج می برند.
وی افزود: وقتی پول نفت که 80 درصد درآمد کشور است، صرف یارانه‌هایی می‌شود که 70 درصد آن به جیب دهک‌های بالا یعنی ثروتمندان میرود، با 20 درصد باقیمانده پول ملت چه کاری میشود برای کشور انجام داد؟
خورشیدی با بیان اینکه طرح پرداخت یارانه ها از سالهای 60-61 شروع شده و ربطی به الان ندارد، گفت: دولت‌های بعد از جنگ می بایست به فکر اصلاح اقتصاد می افتادند که این کار به صورت کامل انجام نگرفت و اقتصاد یارانه‌ای دمار از روزگار مردم در آورده است و دولت سالی 80 هزار میلیارد تومان صرف یارانه های انرژی (نفت، گاز، برق، آب و ... ) می کند در حالیکه در بهترین وضعیت، در سال 87 فروش نفت، سالی 89 هزار میلیارد تومان بود. حال با 9 هزار میلیارد تومان باقیمانده و مقدار کمی مالیات (حداکثر 15 درصد) و صادرات غیر نفتی چه کاری می شود برای مردم انجام داد؟
وی تصریح کرد: دولت دهم تصمیم گرفته تا نگذارد درآمد کشور به هدر برود و درصدد است تا پول مردم را صرف آبادانی کشور کند و بنده معتقدم دولت حتما با یاری خدا در این زمینه موفق خواهد شد.

خورشیدی با اشاره به تعامل خوب رییس‌جمهور با اقتصاددانان کشور، گفت: سه سال است که رئیس جمهور با همه کسانیکه در اقتصاد ایران آشنا هستند مباحث کارشناسی انجام داده است، مطمئن باشید این طرح نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است.
وی با طرح این سوال که مگر ما می توانیم نفت بفروشیم و پول آن را در کاسه ثروتمندان بریزیم اما بیکاری و اختلاف طبقاتی هم نداشته باشیم ؟ افزود: این طرح آخرین فرصت مردم ایران است و بایست آحاد ملت همکاری لازم را داشته باشند.
خورشیدی ادامه داد: مردم ایران هفده برابر ژاپن، 8 برابر کل اروپا و دو برابر چین انرژی مصرف می‌کنند چراکه انرژی در ایران بسیار ارزان است و همین باعث شده تا کشور ما با هفتاد میلیون نفر جمعیت، به اندازه یک کشور هفتصد و پنجاه میلیون نفری انرژی مصرف کند.

* دولت برای نجات فقرا، مردانه به میدان آمده است

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر انرژی در داخل کشور بسیار ناعادلانه به مصرف میرسد زیرا دهک های ثروتمند 22 برابر دهکهای فقیرتر بنزین مصرف می‌کنند و 35 برابر آنها گازوئیل و 14 برابر فقرا برق و 3 برابر انها گاز مصرف می‌کنند و این با عدالت همخوانی ندارد.
خورشیدی تصیح کرد: بنابراین باید دولت فعلی را ستود که مردانه به میدان آمده تا فقرا را نجات بدهد در حالی که قصد ندارد به دهک های درآمدی بالا نیز اجحاف شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص حمایت از دولت گفت: من دلایل زیادی برای این حمایت دارم و طرح هدفمندی یارانه‌های تنها یکی از چند ده کار بزرگی است که دولت دکتر احمدی نژاد انجام داده است .

* هفتاد تفاوت عمده میان دولت احمدی نژاد با دولت‌های قبل

خورشیدی گفت: من دو سال پیش یک کار پژوهشی انجام داده ام که حاصل آن یک کتاب شد و در آن کتاب که حتما به چاپ خواهد رسید، هفتاد تفاوت عمده و اساسی بین عملکرد دولت انقلابی و مردمی نهم با دولتهای آقای هاشمی و خاتمی به اثبات رسیده و مثل روز روشن است.
وی ادامه داد: در سال 83 و در دولت آقای خاتمی، وابستگی بودجه به نفت 63درصد بود اما در سال 84 (بلافاصله بعد از به روی کار آمدن دولت دکتر احمدی نژاد) این رقم به 50 درصد رسید.
خورشیدی همچنین گفت: دولت آقای خاتمی 5000 میلیارد تومان وام داد اما در سال اول دولت اصولگرا این رقم به 10000 میلیارد تومان رسید و این یعنی 100درصد رشد.
وی افزود: از طرف دیگر نرخ تورم در 8 سال دولت اقای هاشمی رفسنجانی 25.3، در دوره آقای خاتمی 15.8 درصد و در سال 85 ( یعنی سال دوم دولت احمدی نژاد) به 12.6 درصد کاهش یافت که هم اکنون این نرخ به 9.8 درصد رسیده است و اینها در حالی است که افزایش تورم جهان در دولت دکتر احمدی نژاد بیشتر بود.
خورشیدی همچنین به نحوه پرداخت معوقات کشاورزان اشاره کرد و گفت: پرداخت طلب کشاورزان که گاها در دولتهای قبلی با تاخیرات 2 و3 ساله همراه بود، در دولت نهم و دهم به روز شده و زمان این تاخیرات به صفر رسیده است و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی فقط در 9 ماه سال 1385 نسبت به دولت قبلی، 158 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی همچنین اظهار داشت: در دولت اصولگرا در پارس جنوبی فقط در سال 85 میزان 3000 میلیارد تومان جذب سرمایه صورت گرفت در حالی که در 13 سال زمان اقایان هاشمی و خاتمی 13000 میلیار تومان سرمایه گذاری شده بود.

* بی انصافی است اگر خدمات دولت نهم و دهم را با دولت های قبل برابر بدانیم

خورشیدی ادامه داد: بطور کلی تفاوت عملکرد دولت اصولگرای احمدی نژاد نسبت به دولتهای آقایان هاشمی و خاتمی قابل مقایسه نیست هرچند هر دولتی به قدر توان خویش مایه گذاشت و خدمت کرد اما بی انصافی است اگر خدمات دولت نهم و دهم را با دولت های قبل برابر بدانیم .
وی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد، خط شکن جایگاه ریاست جمهوری از نسل پیر به نسل جوان تر است و این کار مهم در سرنوشت کشور اثرات بی نظیری داشته و دارد.

* عقب نشینی آمریکا در برابر ملت ایران نتیجه شجاعت رییس‌‌جمهور ما است

خورشیدی در پاسخ به این سوال که وضع سیاست خارجی کشور در زمان دولت احمدی‌نژاد چه تفاوتی با دولت های قبل داشته است، گفت: در زمان آقای خاتمی، شاهد اشغال عراق و افغانستان از سوی آمریکا بودیم که به طور متوسط هر 2.5 ماه یکبار، ایران به تهاجم نظامی تهدید می شد و رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران در آن زمان به خارج که می رفتند عناصر دسته دوم و سوم هم به استقبال آنها نمی آمدند، در حالیکه دولت دکتر احمدی نژاد باعث شد آمریکا به طور کلی تغییر استراتژی داده و از نظامی به سیاسی و فرهنگی کوتاه بیاید و دلیل این عقب نشینی آمریکایی‌ها نیز شجاعت قابل تحسین رییس جمهور مردمی کشورمان است که در قلب امریکا، لیبرالیسم را به نقد و انتقاد می کشد.
وی ادامه داد: کدام رییس جمهور جز حضرت آقا چنین محکم و جانانه در برابر دشمن مقاومت کرد.
خورشیدی تفاوت دیگر دولت احمدی نژاد با دولت های گذشته را در موضوع حیاتی انرژی هسته ای دانست و افزود: اگر یادتان باشد در دولت قبلی مراکز هسته ای نطنز و ارک و اصفهان تعطیل شد و تا توانستند به امریکا باج دادند اما احمدی نژاد مردانه پای کار آمد و قفلها را شکست و انرژی هسته ای که از نان شب برای ما ایرانیان واجب تر است را راه انداخت و مردم ما می‌دانند هزینه اش هر چه باشد، میدهد.

وی در پاسخ به این سوال که شما در گذشته جزو منتقدان دولت بودید، امروز چه شد که این حرف‌ها را می‌زنید، جواب داد: من منتقد بودم نه دشمن یا مخالف دولت و در ثانی مگر می شود واقعیات را انکار کرد؟ اگر من خوبی ها را نگویم مردم که می بینند و 24 میلیون رای به دکتر احمدی نژاد دلیل روشنی بر این ادعاست.
خورشیدی ادامه داد: اما در خصوص انتقادها، متاسفانه تمامی مصاحبه هایم با کم لطفی مواجه شده و سخنام بنده را تحریف کردند ضمن اینکه معتقدم دولت نیاز به نقد دارد و ندیده ام در برابر انتقادها برخورد بدی بکند.
وی تاکید کرد: الان نیز با صدای رسا و بدون شبهه می گویم که دکتر احمدی نژاد مردمی ترین، زحمت کش ترین، فهیم ترین، باانصاف ترین و مردترین رئیس جمهور حال حاضر جهان است.
خورشیدی تصریح کرد: این ادعای من (احمد خورشیدی آزاد) به عنوان دبیر کل جمعیت خدمتگزاران و رزمنده 79 ماه جنگیده و جانباز 30 درصدی است که 27 بار تا مرز شهادت رفته و برگشته است و برادر 2 شهید روحانی و 3 رزمنده جانباز بوده و در سن 55 سالگی نیز مستاجر است و به مستاجر بودنش افتخار می کند، است.

وی ادامه داد: احمدی نژاد از هاشمی و خاتمی بسیارفهیم تر، موفق تر و زحمت کش تر است، اما در انجام کارهایش مشکلاتی نیز به چشم می خورد و من با طرح و نقد این اشکالات، راهکارهایی نیز ارائه می دهم و ایشان نیز با بررسی این پیشنهادات، آنها را پذیرفته و به آن عمل کرده است.
خورشیدی با تاکید بر اینکه من همیشه دکتر احمدی نژاد را دوست داشته‌ام، گفت: اما مگر بین دو همرزم تفاوت سلیقه وجود ندارد، دکتر احمدی نژاد شخصیت عجیبی دارد. خدا می داند اصلا نمی شود با او قهر بود و نمی شود او را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد خودش را فدای ایران اسلامی و مسلمانان ایران و جهان کرده، خاطرنشان کرد: خودم به چشم خودم دیده یا شنیده ام بسیاری اوقات از فرط تلاش و کار بیهوش شده و حاضر نشده برود بیمارستان بستری شود.
خورشیدی در پایان احمدی نژاد را انسانی عاطفی و مهربان معرفی کرد و اظهار داشت: دکتر با اقوام و خویشاوندان خود روی خیلی خوشی ندارد و همیشه گفته در رابطه با مسائل مردم از من توقع نداشته باشید. هر چه باشد از منظر بنده، دکتر احمدی نژاد مقاوم ترین، شجاع ترین و منطقی ترین رئیس جمهور جهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدي نژاد عزيز
Iran, Islamic Republic of
با سلام. هزار جهد بکردم که سر عشق بپوشم ...
نبود میسرم که بر سر آتش نجوشم
افتخار میکنم که در این زمان زندگی می کنم و شاهد مردانی از تبار علی هستم به حق نفس کشیدن در این زمان افتخار است
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حسین و یاران راستینش
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای احمدی نژاد مانند آقای هاشمی بلافاصله بعد از جنگ رئیس جمهور می شد آن وقت معلوم بود چند مرده حلاج است
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر شیر مردانی که از تموم هستیش برای این مردم و اسلام مایه گذاشته.

اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
درود بر رييس جمهور مكتبي و ولاييمان
Iran, Islamic Republic of
دكتر جان اين را از ته دل ميگم
نفسي كه بي تو سر آيد خدا كند كه نيايد
بچه هاي پايين اردبيل
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار خورشیدی که اینگونه واقعیت ها را بازگو کردند
ما در رکاب شما هستیم!!
Iran, Islamic Republic of
محمود جان خسته نباشی خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
یار دبستانی من
سلام دکترعزیز
رییس جمهور محبوب ملت ایران به تو افتخار میکنیم و میبالیم
یادم نمیرود توی استانداری مازندران در جریان سومین سفر همین چند روز پیش هم از فرط خستگی بیهوش یا به عبارتی بی حال شدی خسته نباشی البته خسته، دشمن توست و تاریخ بار دیگر یاد رجایی ها را در خود حیاتی دوباره داد
سرت سبز و دلت خوش باد