پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اتصال ۱۲ میلیارد دستگاه به اینترنت

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 387649
مؤسسه پژوهشی تجزیه و تحلیل ترافیک اینترنتی گفته است که حدودا ۱۲ میلیارد دستگاه الکترونیکی تا پایان سال ۲۰۱۴ به اینترنت متصل خواهند بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آخرین گزارش این مرکز می‌گوید که اگر این تعداد دستگاه را در نظر بگیریم، برای هر فرد ساکن بر روی کره زمین معادل ۱.۷ دستگاه متصل به اینترنت وجود خواهد داشت.

این نرخ تا سال ۲۰۲۰ به ۴.۳ دستگاه به ازای هر فرد توسعه می‌یابد و در واقع حاکی از اتصال ۳۳ میلیارد دستگاه به اینترنت است.

دستگاه‌های قدیمی متصل به شبکه جهانی نظیر رایانه‌های شخصی، اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها هم‌اکنون کمتر از یک سوم سهم دستگاه‌های متصل به این شبکه را در اختیار دارند.

گروه‌های نوظهور محصولات متصل به اینترنت تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۷.۶ میلیارد دستگاه جدید را به اینترنت متصل خواهند کرد.

این گزارش می‌افزاید که اینترنت اشیاء در دسته‌هایی نظیر ارتباطات ماشین۲ماشین، اشیا، شبکه و شهرهای هوشمند با سرعت عجیبی توسعه می‌یابد و تصور چنین رشدی در آمار و ارقام دور از ذهن نیست.

اگر نگاهی به گذشته و سال ۲۰۰۷ بیندازیم متوجه می‌شویم که رایانه‌های شخصی سهم دو سومی از دستگاه‌های متصل به اینترنت را داشته‌اند اما اکنون سهام شان به ۱۰ درصد تنزل یافته است.

محقق ارشد این مرکز تحقیقاتی گفته است که تأثیر اینترنت روی زندگی روزانه طی سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است.

مدیر این مرکز پژوهشی هم در راستای چنین تحقیقی گفته که اینترنت اشیاء پیش از این پنج میلیارد دستگاه را به شبکه جهانی متصل کرده در حالیکه اکنون در ابتدای این مسیر انقلابی هستیم.

شهرها و شبکه‌های هوشمند اکنون دو مسیر استراتژیک رشد اینترنت اشیا هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *