جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۷
۴۶
به مناسبت 6 فروردین سالگرد عزل آقای منتظری؛

والله قسم، از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم/ شما كشور و انقلاب را به ليبرال‌ها و منافقين مي‌سپاريد

پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 414341
نامه‌ها و سخنراني‌هاي منافقين كه به وسيله شما از رسانه‌هاي گروهي به مردم مي‌رسيد؛ ضربات سنگيني بر اسلام و انقلاب زد و موجب خيانتي بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحي له الفدا- و خون‌هاي پاك شهداي اسلام و انقلاب گرديد؛ براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمكتان كند.
والله قسم، از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم/ شما كشور و انقلاب را به ليبرال‌ها و منافقين مي‌سپاريد
گروه سیاسی جهان نيوز:   رويدادها و حوادثي كه در گذر زمان، رخ مي دهد و پس از چندي به مسئله اي به نام «تاريخ» تبديل مي شود، اگر همراه با روشنگري وبازكاوي هوشمندانه نباشد، گردي به نام «تحريف» بر تارك تاريخ مي نشاند كه نه تاريخ كه «شبح تاريخ» نام دارد و در واقع «دستكاري در تاريخ» و «قلب حقيقت به نفع واقعيت!» خواهد بود.

امام راحل (ره) هوشمندانه چنين روزهايي را مي ديد كه هشدار داد: «ما كه هنوز در قيد حيات هستيم و مسائل جاري ايران را كه در پيش چشم همه ما به روشني اتفاق افتاده است، دنبال مي كنيم، فرصت طلبان و منفعت پيشگان را مي بينيم كه با قلم و بيان بدون هراس از هرگونه رسوايي، مسائل ديني و نهضت اسلامي را برخلاف واقع جلوه مي دهند و به حكم مخالفت با اساس نمي خواهند واقعيت را تصديق كنند و قدرت اسلام را نمي توانند ببينند، و شكي نيست كه اين نوشتجات بي اساس به اسم تاريخ در نسل هاي آينده، آثار بسيار ناگواري دارد. درست آنچه را امروز براي ما روشن و واضح است، براي نسل هاي آينده مبهم مي باشد؛ و تاريخ، روشنگر نسل هاي آينده است، و امروز قلم هاي مسموم در صدد تحريف واقعيات هستند، بايد نويسندگان امين اين قلم ها را بشكنند.» (صحيفه نور جلد ۳- ص ۴۳۵)

در این روز مقارن با ایام نوروز سال ۱۳۶۸ آقای منتظری که به دلیل سوابق انقلابیش از سوی مجل خبرگان به عنوان قائم مقام رهبری منصوب شده بود به دستور امام خمینی(ره) طی پیامی تاریخی عزل شد.

ساده لوحی آقای منتظری در برخورد با تحولات سیاسی انقلاب اسلامی و ایجاد پایگاهی امن برای منافقین و عناصر ضدانقلاب در دفترش همچنین حمایت های بی پرده از آنان از دلایلی بود که امام را به این تصمیم واداشت.

در این بین ارتباط اطرافیان ناسالم آقای منتظری با عناصر بیگانه و رسانه های اپوزیسیون هم قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری وزیر اطلاعات وقت در خاطرات خود(سنجه انصاف ص۲۷۴) می گوید: پیام امام به مهاجرین جنگ تحمیلی(۲/۱/۶۸) به روشنی نشان می داد که ایشان تصمیم خود را در مورد برکناری آقای منتظری گرفته ؛ اما دو روز بعد از این پیام ، حادثه ای پیش آمد که ظاهرا موجب تسریع در این امر و تشدید برخورد امام با منتظری شد و آن این بود که نامه محرمانه منتظری به امام که مربوط به هشت ماه قبل می شد و در آن نامه ، آقای منتظری نسبت به اعدام منافقین اعتراض کرده بود از رادیو بی بی سی منتشر شد.

برای این جانب تاکنون مشخص نیست که چه کسی نامه یاد شده را به بی بی سی داده؛ لیکن به نظر می رسد پس از انتشار پیام امام به مهاجرین جنگ و روشن شدن تصمیم امام در مورد برکناری آقای منتظری، برخی از هواداران ایشان که دسترسی به آن نامه داشته اند، برای نشان دادن منشا اختلاف امام و آقای منتظری، نامه مورد اشاره را منتشر کرده باشند.

آقای منتظری در مورد پخش نامه خود به امام از رادیو بی بی سی می گوید : با کمال تعجب مشاهده شد فردای آن روز که من نامه ۴/۱ را برای بیت امام فرستادم، نامه محرمانه من خطاب به مرحوم امام که درباره اعدام ها بود و مربوط به هشت ماه قبل می شد، از طریق بخش فارسی رادیو بی بی سی خوانده شد و پیدا بود که اگر امام این قضیه را می فهمیدند به شدت عصبانی می شدند، بخصوص اگر به ایشان بگویند این نامه از طریق بیت من برای بی بی سی فرستاده شده است.(خاطرات آقای منتظری ص ۶۷۲)

پس از این حادثه امام خمینی(ره) در تاریخ ۶ فرودین ۶۸ طی نامه ای خطاب به آقای منتظری مخالفت خود را با رهبری آینده ایشان صریحا اعلام کرد.

لازم به توضيح است كه حضرت امام با وجود اصرار زياد بر انتشار اين نامه از رسانه ها، با تقاضا و صلاحديد مسئولان كشور مبني بر عدم انتشار در آن زمان موافق فرمودند. با اين حال، براي اولين بار نسخه اي از آن توسط حجت الاسلام فاكر در اختيار روزنامه جمهوري اسلامي قرار گرفت و در تاريخ ۱/۹/۷۶ در روزنامه مذكور به چاپ رسيد و مورد تأييد دفتر نشر آثار امام نيز قرار گرفت و در سال ۱۳۷۸ در ضمن كتاب صحيفه امام به چاپ رسيد.

متن نامه امام به منتظري

(جلد ۲۱- صفحه ۳۳۰) نامه

زمان: ۶ فروردين ۱۳۶۸ / ۱۸ شعبان ۱۴۰۹

مكان: تهران، جماران

موضوع: عدم صلاحيت براي تصدي رهبري نظام جمهوري اسلامي

مخاطب: منتظري، حسين علي

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي منتظري

با دلي پر خون و قلبي شكسته چند كلمه‌اي برايتان مي‌نويسم تا مردم روزي در جريان امر قرار گيرند. شما در نامه اخيرتان نوشته‌ايد كه نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم مي‌دانم؛ خدا را در نظر مي‌گيرم و مسائلي را گوشزد مي‌كنم. از آنجا كه روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامي عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرال‌ها و از كانال آنها به منافقين مي‌سپاريد، صلاحيت و مشروعيت رهبري آينده نظام را از دست داده‌ايد. شما در اكثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگيري‌هايتان نشان داديد كه معتقديد ليبرال‌ها و منافقين بايد بر كشور حكومت كنند. به قدري مطالبي كه مي‌گفتيد ديكته شده منافقين بود كه من فايده‌اي براي جواب به آنها نمي‌ديدم. مثلا در همين دفاعيه شما از منافقين تعداد بسيار معدودي كه در جنگ مسلحانه عليه اسلام و انقلاب محكوم به اعدام شده بودند را منافقين از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و مي‌بينيد كه چه خدمت ارزنده‌اي به استكبار كرده‌ايد. در مساله مهدي هاشمي قاتل، شما او را از همه متدينين متدين‌تر مي‌دانستيد و با اينكه برايتان ثابت شده بود كه او قاتل است مرتب پيغام مي‌داديد كه او را نكشيد. از قضاياي مثل قضيه مهدي هاشمي كه بسيار است و من حال بازگو كردن تمامي آنها را ندارم. شما از اين پس وكيل من نمي‌باشيد و به طلابي كه پول براي شما مي‌آورند بگوييد به قم منزل آقاي پسنديده و يا در تهران به جماران مراجعه كنند. بحمد الله از اين پس شما مساله مالي هم نداريد. اگر شما نظر من را شرعاً
مقدم بر نظر خود مي‌دانيد -كه مسلماً منافقين صلاح نمي‌دانند و شما مشغول به نوشتن چيزهايي مي‌شويد كه آخرتتان را خراب‌تر مي‌كند-، با دلي شكسته و سينه‌اي گداخته از آتش بي‌مهري‌ها با اتكا به خداوند متعال به شما كه حاصل عمر من بوديد چند نصيحت مي‌كنم ديگر خود دانيد:

۱ - سعي كنيد افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين و گروه مهدي هاشمي و ليبرال‌ها نريزد.

۲ - از آنجا كه ساده‌لوح هستيد و سريعاً تحريك مي‌شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد، شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد.

۳ - ديگر نه براي من نامه بنويسيد و نه اجازه دهيد منافقين هر چه اسرار مملكت است را به راديوهاي بيگانه دهند.

۴ - نامه‌ها و سخنراني‌هاي منافقين كه به وسيله شما از رسانه‌هاي گروهي به مردم مي‌رسيد؛ ضربات سنگيني بر اسلام و انقلاب زد و موجب خيانتي بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحي له الفدا- و خون‌هاي پاك شهداي اسلام و انقلاب گرديد؛ براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمكتان كند.

و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولي در آن وقت شما را ساده‌لوح مي‌دانستم كه مدير و مدبر نبوديد ولي شخصي بوديد تحصيل‌كرده كه مفيد براي حوزه‌هاي علميه بوديد و اگر اين گونه كارهاتان را ادامه دهيد مسلما تكليف ديگري دارم و مي‌دانيد كه از تكليف خود سرپيچي نمي‌كنم. و الله قسم، من با نخست‌وزيري بازرگان مخالف بودم ولي او را هم آدم خوبي مي‌دانستم. و الله قسم، من راي به رياست جمهوري بني‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذيرفتم.

سخني از سر درد و رنج و با دلي شكسته و پر از غم و اندوه با مردم عزيزمان دارم: من با خداي خود عهد كردم كه از بدي افرادي كه مكلف به اغماض آن نيستم هرگز چشم‌پوشي نكنم. من با خداي خود پيمان بسته‌ام كه رضاي او را بر رضاي مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان عليه من قيام كنند دست از حق و حقيقت برنمي‌دارم.

من كار به تاريخ و آنچه اتفاق مي‌افتد ندارم؛ من تنها بايد به وظيفه شرعي خود عمل كنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته‌ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم. تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام؛ سعي كنند تحت تاثير دروغ‌هاي ديكته شده كه اين روزها راديوهاي بيگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مي‌كنند نگردند. از خدا مي‌خواهم كه به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان را بيش از اين نچشد. ما همه راضي هستيم به رضايت او؛ از خود كه چيزي نداريم، هر چه هست اوست. و السلام.

يكشنبه ۶ / ۱ / ۶۸

روح‌الله الموسوي الخميني
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم
...
یا علی تو مددی کن
....مردم بیچاره هزینه آن را دادند
Iran, Islamic Republic of
جریان منتظری و مهدی هاشمی یک شخص و یا یک فرد خاص نبوده که با مرگشان، تفکر و توطئه هایشان هم تمام شود هنوز هم منتظری ها و مهدی هاشمی هایی هستند که در کمین این انقلاب و جایگاه ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی هستند حتی به مراتب شدیدتر و منسجم تر ... ولیکن باید به آنها گفت که این ملک هنوز هم مالک اشترهایی دارد که دارد که برای حفظ اسلام و خانه نشین نشدن علی های زمان دریغ از جان نمی کنند و منتظر یک اشاره او هستند...
منتظر
هنوز هم هاشمیها !!!! هستند
انهایی که منتظری،بازرگان،بنی صدر،قطعنامه( بخوانید جام زهر)و..... را به امام خمینی عزیز
و خود،خاتمی،روحانی،تعلیق،تحریم،تعلیق مجدد اخیر و.......... را به امام خامنه ای عزیز تحمیل کرده و میکنند
و این هم ناشی از عدم حمایت مردم از رهبری و بصیرت کم و اطلاعات کم،ناقص و بعضا غلط (که توسط همان تحمیلگران منتشر میشود )از سیاست روز و اوضاع جامعه و بین الملل و حمایت کورکورانه از دولتها و عدم قاطعیت به موقع در مقابل دولتها و دولتمردان متخلف است
خب بعدش؟؟؟
Germany
بعدش برو سواد و بصيرتتو زياد كن
همين
تند نرو داداش!اینجور که شما گفتی که دیگه کسی تو این انقلاب نموند نصف بیشتر سیاستمداران جمهوری اسلامی که شدن خائن!
،،،،
تا كار منتظري را يك سره كند
جانم فدای امام روح الله
Iran, Islamic Republic of
تاریخ پر است از خیانت
نیمـــآ
من به جای آقای منتظری با دیدن این لحن شدید، به وحشت افتادم!!
رهبر مقتدر یعنی امام روح الله و امام خامنه ای حفظهما الله.
زینب
Iran, Islamic Republic of
واقعا این نامه عجب لحنی داشت، بعضی ها ببینند ی وقت رهبری واسه اونا همچین نامه ای ننویسه
چه اصراری دارید....
خوب ججواب و دقاعیه اقای منتظری رو هم بگذارید حتما ایشون هم حرفهای زیادی برای گفتن داشتن یکطرفه قضاوت نکنید
منتظر
قطعا شما درست میگید
اما اقای منتظری همیشه با کارهای اشتباه دفاعیه های!!!!!!!!!!!!!! خود را انجام داده بودند
مثل اخرین دفاعیه که گفت من از امریکا به خاطر فتح لانه جاسوسی انها عذر خواهی میکنم!!!!
ایشان دفاعیه داشتند اما از تروریستها و لیبرالها و منافقان
فقط خدا عالم است و بس حواستون به قضاوتهاتون باشه در قیامت
Germany
مغلطه گر
Germany
شما مثل اينكه كلا يا تو باغ نيستي يا خودتو زدي به اون راه !!! اين نامه پاسخي بوده به اعمال و رفتار و گفتار منتظري
نباید اهل مومنان را واگذاشته و از کافران دوست گیرند و هرکه چنین کند رابطه او با خدا مقطوع است
سوره آل عمران آیه 28
منتظری تمام شد رفت ولش کنید
رضا
تفکرش ادامه داره. از جمله اینکه سران فتنه یعنی م خ و کروبی و موسوی ادامه دهنده همون تفکر هستند.
منتظر
منتظری و مهدی هاشمی رفتند
اما مهدی هاشمیها!!!! و هاشمیها و منتظریها هنوز هستند که باید با همان قاطعیت امام خمینی ره نابود بشن
واین کار صورت نمیگیره مگه با حمایت قاطع از رهبر
یه منتظری دیگه ....
نون عده ای در همین چیزهاست
United States
اون بی بصیرت....
Iran, Islamic Republic of
اگر تمام جهان عليه من قيام كنند دست از حق و حقيقت برنمي‌دارم
علی
ضمن احترامی که برای حضرت امام قایلم ایشان در مقامی نبوده اند که بهشتی یا جهنمی بودن کسی را تعیین کنند این امر فقط مختص ذات باریتعالی است و بس و در روز حساب معلوم خواهد شد حق با چه کسی بوده است
منتظر
اعمال هر کسی در بعضی اوقات به وضوح نشان دهنده کامیابی یا هلاکتش میتواند باشد.
اگر کسی خود را درون باتلاقی انداخته تا خرخره فرو رفته و دست مدد دیگران را هم رد کند شما امید به نجات و فلاح او داری؟
که منتظری هم بسیار بدتر از این مثل شده بود
و در اخر عمرش هم که دیدیم که پیش بینی امام ره در مورد او به واقعیت پیوست
و در حالی رفت که به مرجع!!!! فتنه کران تبدیل شده بود و حتی از امریکا به خاطر اینکه ملت ایران اجازه جاسوسی و شرارت بیشتر بهش نداده بودند عذرخواهی!!!! کرد
و قطعا عاقبت به شر شد
اقای منتظر شما اون موقع کجا بودی اخه اینطور نظر میدی
منتظر
ناشناس 14:22:14
وقایع سال 88 را بررسی کن تا بفهمی کجا بودم
عذرخواهیشا از امریکا بخون تا بفهمی
حمایتهای اون و صانعی از فتنه و فتوا صادر کردناشونا بخون تا بفهمی
البته بعید میدونم کسی که خودشا به خواب زده این چیزا را درک کنه
پس سرتا از زیر برف بیار بیرون و خوتا به خواب نزن شاید بفهمی
اگه بیداری این چیزیه که تو و امثال شما توش بسر میبرین خدایا منو تا ابد خواب کن
ظاهرا قبل از اینکه دعا کنی حاجتت رو گرفتی!!!
ایشان به صورت هشدار گفته اند لحن نامه این را میرساند
قبول دارم
زجر کشیده
کاملا موافقم .
دهقان دامغانی
باسلام خدمت علی اقا .ضمن احترامی که برای شماواعتقادات شماقائلم باید عرض کنم اینطور که شما مرقوم داشتید(ایشان درمقامی نبوده اندکه بهشتی وجهنمی بودن کسی را تعیین کنند).باید عرض کنم که هم شما وهم دیگرانی که مقداری به احکام اسلامی ودستورات دینی اشنا باشند میتوانند از روی اعمال وافعال افراد پی به بهشتی وخدای نخواسته جهنمی بودن انها برد
امام نفرمودند جهنمی هستید، فرمدند برای اینکه در آتش جهنم نسوزید.‌‌..
پر واضح است خیانت یک شخص در چنین جایگاهی چه عاقبتی برای او دارد.
امام را نشناختی .
بنابراین به نظرت ممکنه الان ابوموسی اشعری وسط بهشت باشه نه؟!!!
Germany
باز اين پيامو چاپ كردين...
Germany
جهان نيوز يا پيام منو كامل چاپ ميكردي و يا اگر عرضه سانسور كردن نداشتي و يا از جماران نشينها ميترسي كاملا حذف ميكردي!!
اينجوري كه سانسور كردي اشتباه برداشت ميشه كه من مخالف اين نامه بودم در حالي كه درست برعكس است
این نامه امام نیست.....
اگر آقای خمینی راضی به انتشار نامه اول بود نامه منتشر می شد نه بعد از فوتشان منتشر گردد.
نامه دوم ملاک می باشد
این نامه امام نیست.
کمی انصاف....
هنوز خيلي ها كه اين مسائل را از نزديك ديده اند،زنده اند وشما به اين راحتي تاريخ را تحريف مي كنيد. با اين حرفها چه چيزي را مي خواهيد ثابت كنيد؟!!!