شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ارزیابی بعیدی‌نژاد از مذاکرات کارشناسی

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 424746
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از پایان نشست کارشناسی که عصر دیروز در وین، گفت : بحث های مفیدی در این نشست انجام شد.
به گزارش جهان، حمید بعیدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در وین با بیان اینکه نشست کارشناسی پس از دو ساعت پایان یافت، افزود: گفتگوهای در سطح کارشناسی از ساعت شش بعدازظهر بوقت محلی اتریش ( ۲۰.۳۰دقیقه بوقت محلی ایران) در وین آغاز شد.

ریاست هیات کارشناسی ایران را حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای برعهده داشت.

گفتگوهای هسته ای در سطح معاونان به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک( برجام ) از فردا چهارشنبه در هتل کوبورگ وین از سرگرفته می شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی امروز به وین می روند و گفتگوها بر سر متن نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک را با هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته ای حضور دارد ، از سر می گیرند.

هفته گذشته نیز وین میزبان مذاکرات هسته ای بود که به مدت سه روز جلسات مختلف با شرکت تیم های حقوقی ، فنی و هسته ای در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

ایران و گروه ۱+۵ پس از هشت روز مذاکرات فشرده، ۱۳ فروردین در لوزان سوئیس درباره چارچوب اولیه توافق برای حل مسئله هسته‌ای ایران به تفاهم رسیدند.

دو طرف پیشتر ۱۰ تیر را آخرین مهلت برای امضای توافق نهایی تعیین کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *