جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
استرالیا ۲ - کره‌جنوبی یک

اولین قهرمانی استرالیا در جام ملتهاي آسيا

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 404847
تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری 2 بر 1 برابر کره‌جنوبی، برای نخستین بار، جام قهرمانی ملت‌های آسیا را از آن خود کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پرونده شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با قهرمانی استرالیا، میزبان این رقابت‌ها پایان یافت. طلایی‌پوشان در دیداری تماشایی و پربرخورد، با نتیجه ۲ بر یک کره‌جنوبی را شکست دادند و با کسب نخستین قهرمانی‌شان در آسیا، جام قهرمانی را در خانه نگه‌داشتند.

لونگو (۴۴) و ترویسی (۱۱۵) برای استرالیا و هئونگ مینگ (۹۱) برای کره‌جنوبی گل‌زنی کردند.

با قهرمانی استرالیا، پس از ۲۳ سال بار دیگر میزبان جام ملت‌ها جام قهرمانی را کسب کرد. آخرین بار ژاپن در سال ۱۹۹۲ موفق به حفظ جام در خانه شده بود.

در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی این کره‌ای‌ها بودند که کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در ادامه استرالیایی‌ها توانستند نبض بازی را در دست بگیرند و بالاخره در دقیقه ۴۴، لونگو، میزبان را با یک گل پیش انداخت.

نیمه دوم را نیز باز هم کره‌جنوبی بهتر آغاز کرد اما در ادامه استرالیا با تکیه بر دفاع و ضدحمله چندین بار تا آستانه یه ثمر رساندن گل دوم پیش رفت. بازی در نیمه دوم پربرخوردتر شد به گونه‌ای که علی‌رضا فغانی، داور ایرانی دیدار ناچار شد بارها از کارت زرد خود استفاده کند.

سرمربی استرالیا در نیمه دوم بازی با چالش بدی روبرو شد. پوستج‌اوغلو مجبور شد تا قبل از دقیقه ۷۰ هر سه تعویضش را انجام دهد. دو تعویض این تیم به دلیل مصدومیت بازیکنان اصلی، اجباری بود.

سرانجام در آخرین دقیقه بازی، این هئونگ مینگ بود که توانست دروازه میزبان را باز کند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

نخستین وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای بازی با برتری استرالیا پایان یافت. ترویسی، بازیکنی که در نیمه دوم به بازی آمده بود، در دقیقه ۱۱۵ گل دوم تیمش را زد تا فریاد شادی تماشاگران استرالیایی فضای ورزشگاه را پر کند.

به این ترتیب، استرالیا به نخستین قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آسیا دست پیدا کرد و حسرت کره‌ای‌ها برای قهرمانی در آسیا ۵۹ ساله شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودشو چسبونده به آسیا اونوقت قهرمان هم میشه!