پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۴
۳۱

آیا حماس با داعش ارتباط دارد؟/ ماجرای عکس جنجالی

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 370241
در حالی که تعداد شهدای فلسطینی در اثر حملات جنگنده های رژیم صهیوینستی به ۱۷۰ نفر رسیده است، عکس هایی در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده در حال انتشار است که ادعا می شود شهدای حماس با پرچم داعش تشییع می شوند!
آیا حماس با داعش ارتباط دارد؟/ ماجرای عکس جنجالی
به گزارش جهان، برخی رسانه های داخلی با انتشار تصاویری از تشییع پیکر یکی از شهدای حماس، مدعی شدند برخی از شهدای فلسطینی که در چند روز اخیر بر اثر بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند از اعضای داعش هستند و یا آنکه از طرفداران آن به حساب می آیند.

در متن یکی از این خبرها آمده است: «مراسم تشییع پیکر این دو فلسطینی درحالی که پیکر آنها در تابوت پیچیده در پرچم گروه تروریستی "داعش" پیچیده شده بود تشییع شد. تعداد بسیاری پرچم داعش نیز در دست تشییع کنندگان بود. پایگاه‌های خبری وابسته به تکفیری‌های داعش نیز مدعی شده‌اند که این دو فلسطینی از اعضای این گروه بوده‌اند.»

جدای از صحت عکس های مورد ادعای این رسانه ها، این تصاویر و خبر مربوط به تشییع جنازه افرادی است که دو هفته قبل از آغاز حملات رژیم صهیونیستی کشته شدند.

البته این در حالی است که یک مقام بلند پایه حماس تاکید کرد که برخی از این عکس ها ساختگی و برخی دیگر از عکس ها نیز مربوط به تشییع جنازه افرادی است که اصلا فلسطینی نیستند و این تشییع جنازه مربوط به مناطق دیگری در سوریه و یا عراق است .


اسامه حمدان مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌و‌گو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره گفت:

تاکید می‌کنم این اخبار بی پایه و اساس است، از تمامی افرادی که اینگونه اخبار را منتشر می‌کنند تقاضا دارم قبل از انتشار چنین شایعاتی درباره صحت و سقم آنها تحقیق کنند. این شایعات مغرضانه در حالی منتشر می‌شود که ملت فلسطین به مقابله با رژیم صهیونیستی برخاسته و این روزها آماج حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. در اینجا باید خاطر نشان کنم که بخشی از عکس‌هایی هم که از جشن مردم غزه به خاطر داعش منتشر کرده‌اند، ساختگی و فتوشاپی است و بخشی دیگر هم اصلا مربوط به غزه نیست.

اسامه حمدان افزود: در این ماه مبارک، ملت‌های اسلامی منتظر لحظات افطار و اذان برای سرو افطاری هستند، ولی ملت فلسطین تحت اشغالگری افطار می‌کنند و شهید می‌دهند، همان طوری که این اتفاق در شهرهای قدس و الخلیل و غزه رخ داد، اینکه برخی ها بیایند و اخباری بی پایه و اساس را بیان کنند، مردود است و چنین اقدامی فقط به خود آنان ضربه می‌زند و هیچ لطمه‌ای به ملت و مقاومت فلسطین نمی‌زند.

مسئول روابط خارجی حماس چنین شایعاتی را بهترین هدیه و خدمت به دشمن صهیوینستی دانست، زیرا رژیم صهیونیستی می بیند کسی که از او انتظار می رود از مقاومت حمایت کند، می آید و مقاومت را به داشتن رابطه با اسرائیل متهم می کند.

حمدان در پایان تاکید ما در حماس بر این باوریم که جنگ اصلی با رژیم صهیونیستی است که مورد حمایت آمریکا می باشد و رویارویی حقیقی با این رژیم است. کسی که دلش به حال امت اسلام و مسلمانان می سوزد و مدافع آنها و به دنبال تحقق مصالح و منافع این امت می باشد، باید گام عملی برای مقابله با دشمن صهیونیستی بردارد، چون جنگ اساسی و درست اینجاست.

داعش: قرآن به ما میگوید با شیعیان بجنگید!

اما در همین حال که گروه های مقاومت اسلامی از جمله حماس اولویت مبارزه را در مقابله با رژیم صهیونیستی اعلام کرده و تاکنون نیز هزینه های مالی و انسانی زیادی نیز متحمل شده است اما گروه تروریستی داعش اعلام کرده که به مبارزه با اسراییل مامور نشده است.

این گروه در خصوص سوال‌های مطرح شده در رابطه با اینکه چرا داعش با رژیم صهیونیستی مبارزه نمی‌کند بلکه با ملت عراق و سوریه می‌جنگد گفت: بهترین پاسخ در قرآن آمده است جایی که خداوند در مورد دشمن نزدیک که همان منافقان هستند صحبت می‌کند و می‌گوید که آن‌ها از کافران خطرناک‌ترند.

در ادامه این پیام آمده است: قدس آزاد نخواهد شد تا زمانی که ما از شر این بت‌ها و خاندان‌ها که کنترل سرنوشت جهان اسلام را به دست گرفته‌اند رها شویم.
منبع: رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در جنایتکار بودن اسرائیل شکی نیست اما حماس هم نشان داده دوست وفاداری نمی تواندباشد.اینها به طمع کمکهای قطر و حکومت مرسی پشت سوریه را خالی کردند و حتی نیروهایشان به جنگ ارتش بشار و حزب الله رفتند.
عکسهای خالد مشعل با مخالفان سوری و... شاهد این مدعاست.
حران
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی موفقیت برای مردم غزه و پیروزی ایشان بر دشمن کثیف و وحشی صهیونیستی
1- حماس در جریان سوریه و کمک گرفتن از قطر و مصر مرسی نمره قبولی نگرفت
2- این تصویر فتوشاپی نیست و دو نظامی در گوشه سمت راست تا آنجا که چشم یاری میکند مربوط به مبارزان فلسطینی است
3- البته کلیت مردم فلسطین بخصوص غزه در گذشته و حال از ارادتمندان مردم ایران و ائمه بخصوص امام زمان عجله الله تعالی بوده اند کافیست به سخنان مجاهدانی همانند رنتیسی و فتحی شقاقی مراجعه کنید
بالاخره معصوم که نیستد و از طرفی هم واقعا در فشارند.
بخدا قسم هر چی میگذره به بزرگی و نعمت ولایت و ولایت مطلقه فقیه پی میبرم، ای امام خمینی نور به مزارت بباره
یا علی
از کجا فهمیدی مبارز فلسطینیه
چوبین
Iran, Islamic Republic of
جالبه، توی این اوضاع، داعش، به جنگ با اسرائیل نمی رود
دمت گرم حرف حق رو گفتی
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
رو چه حسابی میگی نظامی های گوشه سمت راست فلسطینی هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتفاقا پیشونی بندشون آرم داعش داره . همون آرم روی پرچم .
ناشناس
United States
خوب هر کی پول بیشتر بده ...
Iran, Islamic Republic of
حمایت حماس از تکفیریها در برابر مردم مظلوم سوریه هم انکار شدنی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به آقای حمدان بفرمایید ما دست از حمایت از فلسطین برنمی داریم ولی وقتی سران حماس به عربستان بیستر از ایران اعتماد دارند و برخی حرف ها و عملکرد شان؛ طبیعی است که مردم اعتماد شان را به این سران از دست بدهند و باور کنند که این ها دارند به ملت فلسطین خیانت می کنند.
تا امروز هم اگر اسرائیل سرپا ایستاده فقط به خاطر حماقت های پیوسته سران عرب است.
یک عده مانند ملک عبدالله رسما خیانت می کنند و گروهی دیگر بقدری به اصول دیپلماسی باور دارند که دائم در حال رایزنی هستند و دشمن در حال پیشروی!
Iran, Islamic Republic of
فتوشاپ کار حرفه ای کاملا می فهمد که دستکاری شده است
شرشان از سر ایران کوتاه بشه . هر .... میخواهند بکنند .
تو ای که منفی زدی ، منظورت اینه که شرش از سر ایران کم نشه؟؟؟!!
جالبه
احتمالا این عده نخونده منفی می زنن چون مغرض هستند و کینه به جمهوری اسلامی دارن و کینه ریشه تمام دشمنی هاست.
یا می خونن ولی دشمن هستن و از دشمن هیچ انتظاری نیست.
اگه ولشون کنیم بهتره؟؟؟؟؟؟؟شایدیه اشتباهی کردن ولی این دلیل براین نمیشه که تنهاشون بزاریم اگه تنهاشون بزاریم نابودمیشن وقدرت اسراءیل بیشترمیشه،بعدش هم توکسی نیستی که مخالفان انقلابوتعیین کنی!این کارت بخاطراین بودکه همه ازترسشون بهت مثبت بزنن.بده!!
آخه داعش لعنتی !! تو که دست پرورده اسرائیل و عربستان و قطر هستی و این کاملا واضحه نیاز به بررسی زیاد هم نیست.
اگه هم به فلسطین کمک نمی کنی به خاطر اینه که اونجا پول میلیاردی درکار نیست ، نه اولوین جنگ با شیعه.
شیعه نه تنها منافق نیست ، منافق آنکسیست که با دسیسه و دروغ سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت داره و شما با حرف های بی اساس و من در آوردی و بهرهجویی جاهلانه از کلام قرآن سعی دارین واقعیت رو بد جلوه دهید. وگرنه کلام قرآن در مورد شما کاملا روشن است. شما مزدورید پس شما منافقید.نه ما . شیعه اگر به قول شما کنترل جهان اسلام را دردست گرفته با منطق صحیح خودش که به ائمه و اهل بیت پیامبر وصل بوده بدست آورده نه با جنگ و خونریزی.
ای بدبخت بیچاره داعشی و حمایت کنندگان آنها !!! بدانید که شیعه با منطق و عقل پیش می رود و شما با گلوله و توپ و بریدن سرهای بیگناهان. شما بویی از دین نبرده اید چرا که مزدورید. جیره خار بزرگ عربی ها.
حمید
Spain
اونوقت دیدار خالد مشعل و اسماعیل هنیه با قرصاوی و حمایت از مخالفین بشار اسد هم دروغه؟!!!
دست بردارید حماس شباهتهای فکری با داعش و اخوان المسلمین داره.
Netherlands
ما با رویکرد داعش از آن جهت که تکفیری است و در برابر مسلمین موضع گیری می کند دشمنیم وگرنه اگر داعش به جبهه ی امت حزب الهی واحده بپیوندد و در کنار حماس، حزب الله لبنان،ملت و دولت سوریه و...به رهبری امام خامنه ای در برابر صهیونیسم و اروپا و آمریکا بجنگد و نگاه تکفیری نداشته باشد در صورتی که رهبری صلاح بدانند ما می توانیم از آنها متنفر نباشیم
محسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا که چقدر از واقعیت های این گروه بی خبری که اینطوری گفتی.
با احترام
اخه ادم عاقل به قیافه داعش میخوره بیاد تو جبهه مقاومت اصلا این فرض شما محال نیست بلکه فرض باطله
حسین
چقدر ساده ای ! این کروهک بی ریشه ، زائیده صهیونیستهای افراطی آمریکاست و برای اختلاف افکنی در بین مسلمانان بوجود آمده تا مسلمین از رژیم جعلی صهیونیستی غافل شوند و هم این رژیم پلید کودک کش بتواند جنایت بیشتری انجام دهد. اون وقت شما انتظار داری این سگان دست آموز را مقابل خودشان قرار دهند؟
Iran, Islamic Republic of
ای ول موافقم
علی
هیچ بعید نیست که اولاً فتوشاپ باشه ثانیاً این حرومی‌های داعشی بفکر اختلاف افکنی اینکارهارو میکنن!
اين عكسي گذاشتن كه تابلو فتوشاپه! شبيه فتوشاپاي سال 88 كه اون پرچم مضحك سبزو عين همين توي راهپيمايي‌ها ميذاشتن مي‌گفتن ما بيشماريم! الان معلوم شده چقدر بيشمارن!!
داعش رسما اعلام موضع کرده وگفته است برای جنگ بارژیم جعلی دستوری ندارد!وقتی گروههای فلسطینی به ایران نزدیک میشوند،دستهایی باچمدانهای پرازپول دنبال جدایی انهاازانقلاب ایران هستند!فعلا مردم غزه مهم هستندومیبینیدکه حماس هم باماارتباط داردوازطریق شبکه های ما پیام میدهند.راه بازگشت درنزدخدابازاست!ما که بنده ایم!
حاج محسن
بله همه چیز را دیرمیدانیم چون اعتماد میکنیم
کریمی
هر بچه ای میفهمه که این عکسها ساخته گی و مونتاژه !!!!!!!!!!!!!
سید دوستدار ولایت
در تمام این سالها مقام های حماس یکبار حتی به ظاهر ، شیعیان را به رسمیت نشناخته اند آنوقت می گویند عکس فتوشاپی است و دستکاری شده است .
ضمن اینکه نگفته ایران و شیعیان دشمن ما نیستند ، بلکه اگر دقت کنید گفته اولویت ، جنگ با اسرائیل است . یعنی جنگ با ایران در اولویت بعدی قرار دارد .
کمی هم فکر کردن برای ما ایرانی ها بد نیست که بی چون و چرا از اینها حمایت می کنیم .
اللهم عجل لولیک الفرج . . . . .
مسعود
فتوشاپه
سید
خدا لعنت کنه کسی رو که از دشمنان اهل بیت داره دفاع میکنه و بس لعنت خدا
محمد
Germany
دوستان که اعتقاد به فتوشاپ بودن عکس دان همانانی هستند که هر چیزی را بی دلیل عقلی قبول میکنند و هم بی دلیل حرف میزنند
این عکس اصلا فتوشاپ نیست به سایه ها دقت کنید و مهمتر به سایه محوی که پشت پرچم ها هست . کاملا با اطراف پرچم هم خوانی داره
حماس هم اگر تا به حال با ایران بوده به دلیل اینه که در جهان اسلام حتی سنی ها حمایتشان نمیکنند.مجبورند با ایران باشند
و دیگر اینکه چرا حماس آتش بس را که اسراییل 2 ساعت رعایت کرد رد کرد
و به چرایی شروع جنگ هم باندیشید
اسراییل گفته موشک پرانی ها را تمام کنید.اینا خودشون تنشون میخاره
من طرفدار هیچ کدام نیستم
زنده باد ایران
آریایی
Iran, Islamic Republic of
ازخواب بیدار شید کشورتون خوشیتون آیندتون ناموستون آبروتون ثروتتون وعقلتون رو بردن
ایمان
این پرچم پرچم داعش نیست. اگر راهپیمایی های پیش از بوجود آمدن داعش در کشورهای اسلامی را ببینید این پرچم را خواهید دید