جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نجات‌یافتگان آتش‌نشانی باشگاه زدند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 410444
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از افتتاح باشگاه نجات‌یافتگان آتش‌نشانی خبر داد و گفت: فردا در صحن علنی شورای شهر تهران قانون شهدا و جانبازان آتش‌نشانی در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سعید شریف‌زاده در مراسم رونمایی و افتتاح باشگاه نجات یافتگان سازمان آتش نشانی اظهار داشت: در سازمان آتش‌نشانی اهداف اقتصادی و درآمدزایی به هیچ عنوان تعریف نشده و نجات گران از جان مایه می‌گذارند.

وی افزود: تلاش ما در مجموعه آتش نشانی بر این است که با مدیریت زمان، خلاء هایی که در حوزه آتش نشانی احساس می‌شود را ترمیم کرده و زنجیره خدمات رسانی به شهروندان را افزایش دهیم.

شریف‌زاده ادامه داد: سالانه ده ها هزار نفر توسط نیروهای نجاتگر آتش نشانی نجات پیدا می کنند ولی پس از اتمام حادثه نامی از نجات یافتگان و افرادی که آنها را نجات داده اند، باقی نمی ماند. از این رو، باشگاه نجات یافتگان می تواند مانند نخ تسبیح در مواقع خاص از خدمات سازمان دفاع کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ حادثه در سطح شهر تهران اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در بعضی از حوادث مصدوم و فوت شده داریم در حالی که در کشورهای بزرگ و توسعه یافته هنگامی که حادثه ای رخ می دهد، افرادی که در محل حضور پیدا می کنند اقدام به نجات جان شهروندان می کنند تا نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شوند. این در حالی است که در کشور ما علاوه بر اینکه نیروهای امدادی با تمام کاستی ها به سرعت در محل حادثه حاضر می شوند و اقدام به نجات حادثه دیدگان می کنند، اما آنطور که باید از آنها تجلیلی صورت نمی گیرد.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که در یکی از میدان های بزرگ شهر تهران تندیسی از دلاوری های این عزیزان نصب شود تا با این روش از خدمات نجات گران آتش نشانی تجلیلی هر چند کوچک به عمل آید.

شریف‌زاده با اشاره به حادثه خیابان جمهوری و کشته شدن دو نفر از شهروندان عنوان کرد: با توجه به اتفاقی که در این حادثه دردناک افتاد، پرونده ای در قوه قضائیه در حال رسیدگی و بررسی است و با خاطیان قطعا برخوردهای قانونی صورت می گیرد. این در حالی است که نامی از نجات گران این حادثه عظیم وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی افزود: ۳۸ شهید انقلاب از نیروهای آتش نشانی بودند که ۲۲ نفر آنها در شهر تهران به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تهیه طرح بررسی قانون شهدا و جانبازان آتش نشانی فردا در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار می گیرد، افزود: اهمیت تصویب این طرح تا جایی است که تمام تلاش ما بر این است که با رفع موانع موجود شهدای آتش نشان نیز بتوانند زیر پوشش چتر حمایتی بنیاد شهید قرار گیرد.

شریف‌زاده خاطر نشان کرد: یکی از شهدای آتش نشان با ۱۲ سال سابقه، ۱۲ روز حقوق و دستمزد دریافت می کند که جمعا دریافتی خانواده آن مرحوم ۷۴۰ هزار تومان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به اینکه طی هفته جاری ۷ ایستگاه آتش نشانی به ایستگاه های آتش‌نشانی سطح تهران افزوده می شود، ادامه داد: امیدواریم با استفاده از تجهیزات به روز و کارآمد علاوه بر کاهش میزان تلفات احتمالی در حوادث و حریق ها خدمات رسانی بهتر و مطلوب تری به شهروندان داشته باشیم.

باشگاه نجات یافتگان آتش نشانی پیش از ظهر امروز با حضور مدیران شهری، جمعی از نجات یافتگان آتش نشانی در محل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی در خیابان آزادی آغاز به کار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *