پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۷
۷۰

موج سواری فرصت طلبانه بر تشییع جنازه یک هنرمند

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 391608
نحوه برخورد برخی رسانه ها و برخی کاربران شبکه های اجتماعی در این مدت دو روزه است که با انتشار فیلم آخرین لحظات زندگی این خواننده مرحوم، موجب آزار و اذیت خانواده داغدارش و دوستداران واقعی او شدند و با تحلیل های آبکی خود سعی در مخالف جلوه دادن مرتضی پاشایی با نظام جمهوری اسلامی داشتند!
موج سواری فرصت طلبانه بر تشییع جنازه یک هنرمند
گروه فرهنگ جهان‌نیوز - وحید شورابی: مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان بعد از یکسال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، سرانجام صبح جمعه به دیار باقی شتافت.

نکته ای که حائز اهمیت است؛ نحوه برخورد برخی رسانه ها و برخی کاربران شبکه های اجتماعی در این مدت دو روزه است که با انتشار فیلم آخرین لحظات زندگی این خواننده مرحوم، موجب آزار و اذیت خانواده داغدارش و دوستداران واقعی او شدند و با تحلیل های آبکی خود سعی در مخالف جلوه دادن مرتضی پاشایی با نظام جمهوری اسلامی داشتند!

بطوری که حتی پدر مرحوم مرتضی پاشایی هم به سرعت به این موضوع واکنش نشان داده و در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران گفت: «پسرم عاشق نظام جمهوری اسلامی بود.من و خانواده ام همه تا پای جان برای انقلاب جانمان را می دهیم. از عده ای که در این شرایط سعی دارند سوءاستفاده کرده و پسر من را بدنام کنند می گویم؛نکنید.خواهش می کنم نکنید این کارها را و بگذارید روح مرتضی در آرامش باشد.

مرتضی از کودکی عاشق اسلام بود و روزی که در بیمارستان بستری شد قرار بود به کربلا برود اما نشد.شمارا به نمازهای شبی که مرتضی پسرم می خواند؛قسم می دهم که با سو استفاده نام پسرم را لکه دار نکنید و روحش را عذاب ندهید.»

با مصاحبه این پدر دل سوخته اندک امید افراد مغرض برای سیاسی کردن فوت یک هنرمند (که البته ید طولایی در این کار دارند) خنثی شد و در مراسم ها و تجمعاتی که برای یادبود این هنرمند محبوب برگزار گردید ، ذره ای شعار سیاسی و اقدام ضد امنیتی در آن مشاهده نشد و دوستدارانش با زمزمه آهنگ « نگران منی» در یاد او را خاطرات خود زنده کردند.

اما در این میان یکی از سایت‌های خبری با انتشار یادداشتی تعجب برانگیز با عنوان "زیر پوست جامعه اتفاقات مستقلی در جریان است" سعی در ایجاد تقابل بین آحاد مختلف جامعه کرد.

این سایت به بهانه مجوز ندادن به برخی کنسرت ها در برخی از شهرها نوشت: «در کشوری که بعضی‌ها به خود اجازه می‌دهند شادی‌های متعارف مردم مانند کنسرت‌ها را لغو کنند یا به هم بریزند تا مردم کمتر معطوف به موسیقی شوند یا چهره‌های هنری در ورای سیاسیون قرار گیرند، اقبال گسترده مردم و مشخصاً نسل جوان به یک خواننده پاپ، بسیار معنی‌دار است و نشان می‌دهد به رغم تمام هیاهوهای تبلیغاتی و برنامه‌های رسمی، زیر پوست جامعه اتفاقات مستقلی در جریان است که در نگاه اول دیده نمی‌شود ولی این ندیدن دلیل بر نبودن نیست.»

در قسمت دیگری از این یادداشت آمده است: «شبکه‌های اجتماعی بار دیگر قدرت خود را به رخ کشیدند چه آن که تجمعاتی که در شهرهای گوناگون برگزار شد، نه از سوی صدا و سیما با پخش سرودها و ویژه‌برنامه‌های مختلف تبلیغ شده بود و نه نهادهای رسمی با صدور بیانیه‌های مختلف، مردم را بدان دعوت کرده بودند، بلکه خود مردم در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر قرار گذاشتند و برای پاشایی مراسم یادبود برگزار کردند.»

با بیان مطالب فوق، یادآوری دو نکته ضروری است:

۱. به تصریح مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ، ۸۰ درصد لغو کنسرت‌ها مربوط به خود برگزار کنندگان است. یعنی فقط ۲۰ درصد کنسرت ها به دلایل هنجارشکنی و سایر دلیل اداری لغو می شود. حال چگونه است که نویسنده مطلب فوق مدعی مخالفت بعضی ها - بخوانید جریان ارزشی - با اجرای کنسرت هاست؟ و آیا لغو مجوز برخی از کنسرت ها به دلیل عدم رعایت شئونات، ناشی از مخالفت عده ای با شادی های متعارف مردم است؟!

گواه بر غیر واقعی بودن مساله، اظهارات مهدی کرد مدیر برنامه های مرحوم مرتضی پاشایی است که اعلام کرد: «بعد از انتشار آلبوم مرتضی تاکنون ما تقریبا دویست و سی چهل کنسرت برگزار کرده ایم که نیمی از آنها مربوط به قبل از بیماری اوست.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌‌گوید: زمانی که مریض شد مجبور شدیم هر ماه دو هفته را برای شیمی درمانی بگذاریم. شما اگر تاریخ کنسرت‌ها را نگاه کنید همیشه دو هفته بصورت فشرده کنسرت بوده و بعد دو هفته استراحت. ولی همه می گویند مرتضی بعد از بیماری اش چقدر کنسرت رفته.»

پس برای خواننده ای که بیش از دویست و سی چهل کنسرت در سراسر کشور برگزار کرده و به علت بیماری سرطان محبوبیتش مضاعف شده است، برگزاری چنین بزرگداشت هایی طبیعی است و نمی توان آن را اتفاقاتی مستقل زیر پوست جامعه نام نهاد! ضمن این صدا و سیما بصورت در شبکه های مختلف به طور مفصل به موضوع فوت مرتضی پاشایی پرداخت.

۲. نویسنده یادداشت فوق با طعنه به نظام اینطور وانمود می کند که حضور مردم در راهپیمایی ها و مراسم های ملی گوناگون حاصل پخش سرودها و ویژه‌برنامه‌های مختلف توسط صداو سیما و صدور بیانیه‌ها توسط نهادهای رسمی است و در نتیجه این حضور حاصل یک تبلیغات وسیع حکومتی است. در حالی که علاقمندان مرتضی پاشایی بدون تبلیغات رسمی حکومتی و فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی به صحنه آمده‌اند و خودجوش و مردمی هستند‌!

اولا: ایجاد تقابل بین مردم معنایی جز پاشیدن بذر تفرقه دارد؟ مگر مردمی که برای سوگواری این هنرمند تجمع برگزار کردند غیر از مردمی هستند که در همین راهپیمایی های ملی حضور پیدا می کنند؟

ثانیا: نویسنده مدعی است حضور مردم در تجمعات یادبود مرتضی پاشایی حاصل قدرت شبکه های اجتماعی است؛پس قطعا مردمی که اخبار مرتضی پاشایی را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند حتما مصاحبه پدر او را که گفته است «پسرم عاشق نظام جمهوری اسلامی بود» و علایق این هنرمند به مکتب اهل بیت(ع) مخصوصا در ایام بیماری را به خوبی خوانده اند. و اگر این مسائل مورد طبع آنها نبود قطعا اینقدر حضور چشمگیر در تجمعات نمی داشتند. چون کسانی که در کف جامعه در حال شکل دادن یک جریان مستقل اند ! هیچ وقت زیر بار این حرفها نمی‌روند! پس لازم نیست با تحلیل های بی سر و ته سعی در القای وجود شکاف ارزشی در بین مردم و به خصوص نسل جوان کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توفیقی از قزوین
مزدوران از هر فرصتی برای ایجاد شکاف بین مردم استفاده می کنند تا کشور امن ایران را مانند کشورهای دور اطراف به تنشنج و... بکشانند که خوشبختانه هوشیاری مردم مانع از تحقق نیات شوم انان شده است حالا یک روز اسیدپاشی یک دیوانه بهانه است یک روز اختلاف دو مربی فوتبال و امروز مرحوم پاشایی
احسنت
نون این جریانها در تفرقه بین مردمه
خود ما مردم باید هوشیار باشیم که فریب اینا رو نخوریم
مجید مجد
United States
این قماش انقدر اشتباهین که شعورشون نمی رس سر جنازه یک میت باید فاتحه خوند نه اینکه کف و سوت زد.
تو به تحقیقاتت در جیگرکیت واقع در امریکا برس!!!
Iran, Islamic Republic of
شما هم یکبار دیگر کتب ادبیات دوران مدرسه ات را با دقت کامل مطالعه کن و طرز بیان و ادب و نزاکت را یاد بگیر
علی
شما هم یادبگیر کسی که وی پی ان داره آمریکایی نیست یا تو امریکا نیست کی می خوایی یاد بگیری خودتو ضایع می کنی
دنبال اینن که یکی بمیره و موج سواری رو شروع کنن
Netherlands
مسئولین وزارت ارشاد از ترس مردم جرات نمی کنند برای بعضی شهرها مجوز کنسرت بدهند اما تحمل مردم در سایر شهرها هم دارد تمام می شود شک نکنید اگر بساط کنسرت و ترویج موسیقی در تهران هم جمع نشود به زودی با واکنش قاطع نیروهای مردمی رو به رو خواهیم بود
از ترس مردم؟؟ یا شما نیهای خودسر و افراطی؟؟؟ کنسرت حامد زمانی چی؟؟ اونم جمع شه یا بمونه؟؟
مسافر
بیدار شو ... مثل اینکه زیاد فیلم تخیلی میبینی !!!!
اوخ این پرچم کدوم کشوره؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه انگیزان که می خواهند جامعه ماراناامن کنند
حران
Iran, Islamic Republic of
مگه چقدر بودن!؟؟!؟؟
تشریف ببرید ورزشگاه آزادی تا متوجحه بشید که آدم جمعیت ۱۰۰ هزار نفرو چند میلیون تخمین میزنه!
از طرفی تمام قدرت رسانه چه مجازی و چه مکتوب و شبکه های ماهواره ای در فتنه ۸۸ بود چه غلطی توانتستند بکنند!
البته دشمن را نباید ضعیف فرض کرد اما این بنده خداها که....
:)
بلاخره شما اصول گرايان مي بايست پيام حضورگسترده مردم در تشيع اين مرحوم را درک کنيد. يک مراسم کاملا خود جوش ( نه از آن خودخوشي هايئ که با دعوت رسمي صدا و سيما و يا تربيون نماز جمعه و...) برگذار مي گرددلطفا تصوير هوائي مراسم را پخش کنيد که مشخص شود يک حرکت خود جوش مردمي چند ميليون شرکت کننده دارد.
Iran, Islamic Republic of
میلیونی !!اگر ما انجا م بودیم جمعیت میلیونی!!! ندیدیم جمعیت زیاد بود ولی نه میلیونی فکر کنم امارت خیلی خراب !!البته خوشم اومد پدر مرحرم پاشایی بد جوری دردهانتان زد
شبکه های اجتماعی خودش بزرگترین تبلیغ است
خدا بهشون صبر بده و روح فرزندشون رو شاد کنه که با هشیاری به موقع مراسم در خور شان یک مسلمان رو برای تشییع مرحوم مرتضی پاشایی برگزار کردند که باعث سرفرازی مردم ایران شد.
توفیقی از قزوین
حالا کی گفته اصلاح طلبان یا نامحرمان خارج نشین بروند این جمعیت را به نفع خودشان سند بزنند!
مرحوم پاشایی مرگ ناگهانی داشت ؛چهره معصوم او بویژه موسیقی غمناکش باعث شد بسیاری از مردم بدون تابلوی سیاسی در این مراسم خالصانه شرکت کنند بویژه صداوسیمادر مورد ایشان خیلی برنامه پخش کرد وپدر بزرگوار ایشان با اعلام این موضوع که فرزندش عاشق نظام بوده در این حضور جمعیت نقش داشت بدبخت کسانی هستند که از احساست عمومی مردم می خواهند برای خودشان مقبولیت بسازند
حسین
خود جوش مراسم تدفین سید جواد ذاکر بود که نه دعوت امام جمعه داشت و نه دعوت شبکه اجتماعی.
دعوت امام جمعه خود جوش نیست ولی جو سازی شبکه های اجتماعی و اینترنت حرکت خودجوشه!!!
ایرانی
این شرکت خود جوش را باید 20 سال پیش میگفتی که خبری از وسایل ارتبا ط جمعی و رسانه ها (اینترنت ، پیامک و..... )با این گستردگی نبود و بادادن پیام پدر مرحوم که ایشان عاشق نظام بودند خیلی از اهداف آقایون بر باد رفت !!! آره عزیز جون جوگیر نشو عصر عصر ارتباطات است
چند میلیون؟!!!!!
عمو جون از یک تا صد بشمار ببینم بلدی یا نه!
اگر به حرف پدر داغدار شهید پاشایی را شنیده باشید ایشان گفتند که پسرش عاشق نظام بود و نظام جمهوری اسلامی را دوست داشت یعنی تمام. اصولگرا و اصلاح طلب را این پدر نام نبرده بود. اول تحقیق صحیح بکن بعد نظرت خود را اعلام کن. نماز جمعه هم یک حرکت دشمن شکن به فرموده امام ره می باشد.
United States
شهید پاشایی دیگه کیه !!!!!!!!!!!!!!
یعنی چی؟ الان نمک ریختی؟
در مورد شهیداشتباه لفظی شده!
Iran, Islamic Republic of
شما اول برو سواد یاد بگیر
و از این به بعد بجای برگذار بگو یا بنویس برگزار
آره پروفسور جامعه نشناس!
ولی خداییش حضور این همه جمعیت حسابی دستندرکاران سایت جهان رو اشفته کرده
....
مهندس اگر ترسیده بود که اصلا منتشر نمی کردن !
Iran, Islamic Republic of
ولی خداییش خیلی بیسواد تشریف داری که نمی دونی دست اندر کار را حتی چه جوری بنویسی! آره عمو!!
Iran, Islamic Republic of
یک اقلیت پر سر و صدا و بیکار مدتی است تلاش دارند به بهانه های مختلف از چهارشنبه سوری گرفته تا تشییع جنازه این بنده خدا، با هوچی گری و کف و هورا و جیغ فضای فکری خودشان را به کل جامعه قالب کنند.
درست است اما حنای اینها دیگر در جامعه رنگ باخته و روز به روز در حال اضمحلال و نابودی هستند .
احمدخواجوند
بنظرم صدا وسيما خيلي بزرگ نمايي كرد اگر به شبكه سه را توجه ميكرديد انگاري تاكنون كسي از اين دنيا نرفته واين اولين نفري بود كه فوت كرد
روحش شاد و یادش گرامی
هادی
مگر مردمی که برای سوگواری این هنرمند تجمع برگزار کردند غیر از مردمی هستند که در همین راهپیمایی های ملی حضور پیدا می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا فکر میکنید کسانی که واسه مراسم پاشایی رفته بودند همان افرادی هستند که در راهپیمایی 22 بهمن و اینا میرن؟؟؟؟ یک آدم دیوانه هم از روی چهره افراد میتونه تشخیص بده این دو گروه با هم فرق دارند. ثانیا ما اصلا اعتماد نداریم که حرف های پدر مرحوم پاشایی از روی فشار بیش از حد گروه ارزشی!!!! بر ایشان نبوده چون بارها و بارها این اتفاق افتاده
United States
تو خوبی!!!!
هادی
ولی تو خوب نیستی مشخصه
اعتماد به نفست در گفتن .... از بیش از حد بالاست...
چشم ها را به واقعيت باز كنيد. تفكر را بايد منطقي هدايت كرد ، نمي توانيد با ْآن مقابله كنيد
حسین
خدا خیرت بده ، عالی بود
یحیی
واقعا عده ای به کلی تعطیلند ،مگراین سایت معلوم الحال (جهان نامش ذکر نکرده)خبرنداردولت عوض شده ؟شورای تأمین و وزارت ارشاددردادن مجوّزهم محدودیتی ندارند.پس متهم کردن دیگران ،نامی جزحماقت نداردوازبلاهت آنان هم نباید تعجب کرد .
به این مصاحبه ها چندان اعتمادی نیست بیشتر شبیه اعتراف گرفتنه!...بگذریم!...شبکه های اجتماعی را دریابید!
این شبکه های اجتماعی تمام قابلیت هاشونو تو فتنه 88 نشان دادند... پاشید جمع کنید بساطتونو
شهروند طبری
خدا بیامرزد همه رو در نقاب خاک کرده این سرزمین را و آقای پاشایی نیز.
ولی تعداد جمعیت گرچه مهم است ومایه امیدواری ولی نباید فراموش کنیم که غفلت از اصل مرگ بلای جان جمعیت مشیعین بود!!!آخه تو تشییع جنازه این همه موبایل به دست آماده عکس به چه درد مرتضی می خورد؟یا گیتار به دست گرفتن برخی در روز مرگ ایشان!!!
خلاصه همه چی بود جز یاد مرتضی چون او محتاج توجه ما به حالت برزخش است ولی این جوونا هنوز فکر قر وفر وادا اطوارشون هستن تا خود مرتضی!!
مرگ هم براشون عادی شده تا وقتی به سراغ تک تک شون نیومده!!!
بیچاره خانواده پاشایی
چرا نماز شب را به مسخره گرفته اید؟
کی نماز شب رو به مسخره گرفته؟
اینکه این خواننده جوان نماز شب میخونده تعجب آمیزه؟!
Netherlands
تازه عزیزی پرسیده اند چه کسی نماز شب را به مسخره گرفته؟آنهایی که می گویند کسی که در زمینه ترویج موسیقی کار می کرده نماز شب می خوانده.ترویج موسیقی از نظر متدینین جامعه ما امری مذموم و غیرقابل پذیرش است
ستایش
حق نداریم جای خدا در مورد بندگانش حرف بزنیم و قضاوت کنیم. اگر خدا به بنده ای نظر نداشته باشه حتی یک ذکر شکر هم به زبانش جاری نمیشه. خدا به مرحوم پاشایی توفیق بندگی رو داد حالا به هر دلیلی که خودش میدونه و بس. توفیق نماز شب رو هم داد ولو اینکه به واسطه این بیماری رابطه اش با خدا نزدیکتر شده باشه که بازهم قطعا خواست خالقش بوده. به جای قضاوت در نورد دیگران به خودمون فکر کنیم که اعمالمون و مهمتر از همه نیتمون طوری باشه که خدا بهمون نظر کنه تا توفیق بندگیش رو داشته باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یه سوال دارم مگه اونایی که اومدن مراسم مرتضی پاشایی با اصل نظام مشکلی دارند؟ چرا همه چیزو با هم قاطی می کنید؟ این یه مراسم سوگواری برای یه هنرمند محبوب بود شما چرا اینو ربطش می دید به نظام و ائمه و نماز خوندن مرتضی؟ فکر کنم شما هر تجمعی رو به ضرر خودتون می دونید که این حرفها رو می زنید.
پدر مرحوم اهل روضه وامام حسینی بود و خود خواننده در برنامه ماه عسل معروف شد چرا یک عده می خواهند اورا از نظام جدا کنند ....وای از دلهای مریض
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک برگزار کننده کنسرت در ایران میگم تا حالا هیچ مشکل عمده ای برای لغو یک کنسرت در کشور وجود نداشته
هربار هم مجوزی صادر نشده دلیل منطقی براش بوده
Iran, Islamic Republic of
از دارندگان قلبهای بیمار چه انتظاری دارید؟
علی
آنقدر این هنرمند ناشناس بود که من پس از مرگش او را شناختم .
شما کلا خیلی جلویی
عده ای که زیاد هم هستند این هنرمند رو دوست داشتند و جالب اینکه اکثرشون به واسطه تیتراژ ماه عسل 93 ایشون رو شناختند که معلوم شد درد دل خودش با خدا بود و بنا به شرایطش از ته دل و صادقانه بود که به دل مردم نشست. به هر حال قشرهای مختلف و با عقاید متفاوت از رفتن ایشون متاثر شدند اما هشیاری و خواست خانواده مرحوم پاشایی باعث شد مراسم آآبرومندی برگزار بشه و تا حد زیادی دست غرض ورزان رو بست.
واقعیت این است که بخش بزرگی از مردم کشورمان در مراسم تدفین این خواننده جوان از خودشان همدردی و همراهی فوق العاده نشان دادند و دلسوزی کردند این موضوع از نظر فرهنگی باید مورد ارزیابی قرار گیرد زیرا معمولا" در جمهوری اسلامی از خوانندگی و نوازندگی و موسیقی استقبال نمیشود و این طبقه از هنرمندان حداقل مورد حمایت بخشهای مذهبی جامعه نیستند . شور و هیجان گسترده مردم در ماجرای مرگ مرتضی پاشایی سیگنال های خاصی به حاکمیت و مسئولین فرهنگی کشور ارسال کرد که تمایلات بسیاری از مردم با گرایشهای فرهنگی مسئولین زاویه دارد و در زیر پوست جامعه حال و هوای دیگری جریان دارد و باید احساسات این بخش از مردم نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد .
Iran, Islamic Republic of
چی میبافی واسه خودت؟!
مرحوم پاشایی یه مورد خاص بود که بیماری سرطانش و فضایی که بعد از بیماریش در صداوسیما شکل گرفت اون رو بین مردم محبوب کرده بود...
این داستان بافتن نداره
هر سال چند تا هنرمند معروف تر از پاشایی از دنیا میرن کی ازین خبرها بوده؟!
سربلندی
... بعد ببیند که قافیه رو باختین ....منطقی تر فکر کنیم و تفسیر به رای نکنیم ....
خدایش هنگ کردید به دست و پا افتادید...
Arastu
United Kingdom
با سلام
بد نيست نگاهي به تعداد تاييديه هاي خبر خودتون كه از منفي مثبت ها مشخصه بندازيد و با تعداد تاييديه هاي همون سايت خاص كه در موردش صحبت كرديد مقايسه كنيد به راحتي ميبينيد حاميان مجازي تفكر اون سايت كه به نظر شما حاميان كمي داره حدود ٣٠ برابر شماست!! و اين فقط يك نمونه است. بنده روزانه چندين بار سايت هاي جهان و عصرايران رو چك مي كنم كه البته چك كردن سايت جهان به خاطر اشنايي با تفكرات افراطي معدود افراد افراطي جامعه انجام ميشه.
كاش با خودمون و مردم رو راست بوديم. واقعا چند درصد جامعه رو همسو با افكارتون مي بينيد دوستان جهان؟؟
Arastu
United Kingdom
ممنون به خاطر چاپ نظرم
Germany
از چی میترسید؟.....
مهیار
Iran, Islamic Republic of
....(( عصر ایران)) هر چیزی بخوان می گن
Iran, Islamic Republic of
هر چي باشه اين موضوع حضور جوانها نياز به تامل داره... ان مقاله هم خواسته همين رو بگه.... پس بيخود مغلطه نكنيد... يكخورده هم به دور و بر خودتون فكر كنيد و جامعه را بشناسيد
حسن
من نمی دانم چرا شما به جان هم افتادید متاسفم برای رسانه هایی که می خواهند از هر مراسمی به نفع خود سوءاستفاده کنند. ما ایرانیه مسلمان هستیم ما هم جنبه ایرانی بودن خود را داریم هم جنبه اسلامی بودن خود.که این2تا قیام قیامت در کنار هم اند.همانطور که همین ملت هم در انتخابات هم در راهپیمایی ها پشت انقلاب هستن همین ملت بودن که در مراسم شرکت کردن من هم برای اینوری ها هم برا اونوری ها متاسفم. ما ایرانی هستیم ومسلمان که فرهنگ ایرانی وعقاید اسلامی هیچ مشکلی با هنر سالم ندارن به بقول امام خمینی(ره)ما با سینما مشکل نداریم با محتوای آن مشکل داریم محتوا باید سالم باشد (الحمدلله تمامی محتواهای مرحوم تماشایی سالم بوده مغایرتی بافرهنگ ایرانی اسلامی نداشته است خدا او را با خوبان محشور بدارد)
United Kingdom
آفرین به جهان و خوانندگان با بصیرت آن خوب زدید تو پوزه بی بی سی و من و تو دارن سماق میمکند از لابلای کامنتها یک چندتایی هست چه داخلی و چه از خارج که معلوم است مربوط به داعشیهای فتنه 88 هستند
Iran, Islamic Republic of
مطلب خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
..... بخواهيد در ميدان آزادي يك كنسرت بگذارند وهمانند مراسم هاي ديگر يك هفته در كل شبكه ها صدا وسيما تبليغ كنيد وببينيد جمعيتي كه در ميدان آزادي جمع مي شوند چند نفر است
Iran, Islamic Republic of
خدایا عاقبت مارو ختم به خیر کن
محسن
این ها واقعا بی وجدان هستن که می خواهن از مرگ انسانها سواستفاده کنن مرگ بر بی بی سی