پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

لزوم بازنگری در اهداف سندچشم‌انداز ۱۴۰۴

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 383508
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که برای تدوین برنامه ششم برنامه‌های پنچ دوره گذشته آسیب شناسی شده است، گفت: اهداف چشم انداز با توجه به عملکرد و اجرای برنامه‌ها در ۱۰ سال گذشته باید بازنگری شود.
به گزارش جهان؛ جمشید عدالتیان در گفت‌و‌گو با تسنیم،‌اظهار کرد: برنامه ششم برپایه واقع بینی در حال تدوین و نگارش است اما پیش بینی مسائل آینده دنیا که در برنامه ریزی‌های کشور حائز اهمیت است کمی کار را مشکل کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم مشخص بودن آینده مذاکرات فرضیه‌های متفاوتی مطرح می‌شود که هر کدام می‌تواند روند تدوین و اجرای برنامه را دستخوش تغییر کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: تدوین و اجرای برنامه‌ها باید با آغاز فعالیت دولت‌ها انجام گیرد تا برنامه از پیش تدوین و ارائه شده به دولت درگیر عدم همخوانی با برنامه‌های دولت وقت نشده و قول های انتخاباتی دولت‌ها و برنامه‌های اجرایی آن‌ها با برنامه‌های توسعه‌ای هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشد.

این فعال اقتصادی با بیان این که از قبل از انقلاب اقتصاد مختلط بر فعالیت کشور حاکم شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید سیاست برنامه ریزی تغییر کند و باید برنامه‌های توسعه‌ای با برنامه‌های دولت همراه باشد، برنامه‌ها به صورتی تدوین شود که قابل دسترسی و برنامه جایگزین وجود داشته باشد تا به واقعیت نزدیک‌تر شویم.

عدالتیان گفت: برنامه‌های قبلی تا حدودی آرمانی تدوین شده که در کنار آن در برخی مواقع مجریان(دولت) به وظیفه خود به خوبی عمل نکردند، که عدم نظارت مجلس بر اجرا و تغییرات بسیار زیاد در برنامه تدوینی دولت توسط مجلس دلسردی در اجرا ایجاد کرد که بی تاثیر بر عدم اجرا و دستیابی به اهداف نبود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بار دیگر تاکید کرد: با توجه به میزان اجرای برنامه سند چشم انداز در ۱۰ سال گذشته باید اهداف این سند تغییر کند.
https://jahannews.com/vdce7x8xvjh8vni.b9bj.html
jahannews.com/vdce7x8xvjh8vni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *