شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

دلیل افت کیفیت آموزش در مدارس

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 383706
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: به نظر یکی از دلایل کاهش کیفیت در مدارس آموزش و پرورش، عدم اجرای صحیح برنامه های درسی است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی زرافشان، درباره کیفیت بخشی به دوره متوسطه، گفت: با توجه به اینکه جهت گیری و سیاست راهبردی وزیر آموزش و پرورش بحث کیفیت بخشی بوده است، رویکرد ما بررسی مشکلات و برنامه ریزی اجرایی است.

وی ادامه داد: آنچه در معاونت انجام شده را یک بار بازنگری کرده و تمام فعالیت ها را در این دوره با رویکرد کیفیت بخشی به انجام رساندیم.

زرافشان بیان کرد: در حوزه های مختلف مانند برنامه های درسی، که به نظر یکی از دلایل کاهش کیفیت در آموزش و پرورش عدم اجرای صحیح برنامه های درسی است ما در حال برنامه ریزی هستیم.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به همین جهت در پایه هشتم با وجود کتب جدید التالیف، باید معلمان این دروس آموزش ببینند تا به دانش آموزان کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طاهرخانی
متاسفانه افت تحصیلی در مدارس بسیار زیاد است دانش آموزان رغبتی برای درس خواند ندارند . متاسفانه بر خلاف گفته های معاون وزارت آموزش و پرورش اجرا شدن برنامه های درسی باعث رکود تحصیلی شده است . وقتی برای کاهش هزینه مقدار ساعت درسها در هم مجاله می شود ، تعداد دانش آموزان در مدارس ابتدایی و راهنمایی از 40 نفر عبور می کند . رها شدن معلمین با کوهی از مشکلات از طرف آموزش و پرورش . برداشتن قبولی و نمره حس رقابت را از دانش آموزان گرفته . برداشتن حداکثری از حقوق معلمین به عناوین مختلف . آوردن کسورات مقرری ماه اول در فیش معلمین کم کردن مزایای مختلف از معلمین . پرداخت نشده معوقه های معلمین . متاسفانه دید وزارت آموزش و پروش معلمین بصورت برده داری است . به عوض این که دانشگاههای تربیت معلم راه اندازی شود و معلمین با تعهد گرفته شود و معلم تامین شود ، روز به روز نظام آموزش و پرورش عوض می شود . و معلم مجبور است و دانش آموز سردرگم ؟؟؟