شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

تماشای سریال الاسباط حرام اعلام شد

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 48300
ماجرا از ان جاشروع شد که اخیرا سريال تلويزيوني بنام الاسباط به کارگرداني عبدالباري ابوالخير در کويت درحال ساخت است که در آن با هدف اهانت به اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، امام حسين و امام حسن عليهما السلام چهره پردازي شده اند و چهره اي بي گناه از معاويه و يزيد به نمايش در آمده است .
تماشای سریال الاسباط حرام اعلام شد

آيت ا... نوري همداني نظر محمد باقر مهري رهبر شيعيان کويت را مبني بر حرام بودن تماشای سريال الاسباط تأييد کرد . 

به گزارش جهان ماجرا از ان جاشروع شد که اخیرا سريال تلويزيوني بنام الاسباط به کارگرداني عبدالباري ابوالخير در کويت درحال ساخت است  که در آن با هدف اهانت به اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، امام حسين و امام حسن عليهما السلام چهره پردازي شده اند و چهره اي بي گناه از معاويه و يزيد به نمايش در آمده است . 

در واکنش به این اقدام حجت الاسلام سيد محمد باقر مهري رهبر شيعيان کويت  تماشای این سریال را حرام اعلام کرد .مهري تأكيد كرده است که تجسيد و مجسم نمودن معصومين، موجب اسائه ادب به اين ذوات مقدس است. پس از چند روز ایرنا در نامه ای به آيت ا... نوري همداني نظر ایشان را درباره این موضوع جویا شد که این مرجع تقلید نظر رهبر شيعيان کويت را مورد تایید قرار داد. 

آيت الله نوري همداني در جوابيه خود با تاکيد بر لزوم تلاش همه مسلمانان براي جلوگيري از تکرار جريان امثال سلمان رشدي ها افزود در کشور کويت که همسايه ما و کشور اسلامي است هرگز چنين جرياني اتفاق نخواهد افتاد و اقدام حضرت حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيد محمد باقر مهري نيز مورد تأييد ما است .

در جوابيه آيت ا... نوري همداني آمده است امروز چون اسلام ناب محمدي در کليه عرصه هاي زندگي مسلمانان قدرت خود را به نمايش گذاشته است و روز به روز افق جديد از علم و عدالت و حقيقت و معنويت را به روي بشريت مي گشايد .

آيت الله نوري همداني افزود کينه و عداوت دشمنان اسلام و استکبار جهاني و دنياي صهيونيستي سخت به غليان آمده و به دست و پا افتاده اند و دست اندرکارطرح نقشه هايي عليه اسلام و مسلمانان شده اند که يکي از آنها ساختن کاريکاتورها و فيلم هاي موهن عليه حضرت رسول اکرم (ص) و يا اهل بيت آن حضرت مي باشد و سريال تلويزيوني مذکور نيز در همين راستا ارزيابي مي شود .



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا در مورد فیلم یوسف پیامبر موضع گیری نمی کنند. مگر معصومین فقط امامان هستند؟