پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

پرسپولیس برنده دربی پیامکی برنامه 90

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 452105
در برنامه این هفته نود کارلوس کی‌روش ضمن افشاگری علیه دبیر فدراسیون فوتبال تاکید کرد که برای دو تن از دستیارانش پرونده تشکیل داده‌اند. همچنین مخاطبان برنامه این هفته به برد پرسپولیس در دربی رای دادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، برنامه این هفته نود با محوریت بررسی مسابقات هفته نهم و دهم لیگ برتر و همچنین دیدار استقلال با پرسپولیس روی آنتن رفت و سئوال پیامکی به نتیجه دربی اختصاص داشت.
 
با پسر نوروزی قرارداد نبندند
بعد از پخش تعدادی از مسابقات هفته نهم، پسر مرحوم سبزی مربی پیشین پرسپولیس با برنامه نود صحبت کرد که از بی توجهی باشگاه بعد از درگذشت پدرش گلایه داشت. شهرام سبزی با اشاره به درگذشت هادی نوروزی گفت: خواهش می‌کنم خانواده هادی نوروزی را له نکنند. یک زمانی آبروی ما را برده بودند. من حتی نمی‌توانستم به دانشگاه بروم چون می‌گفتند خانواده سبزی نیاز به کمک نقدی و غیر نقدی دارد. الان هانی نوروزی را با خودشان به این ورزشگاه و آن ورزشگاه می‌برند. با این کار این بچه احساس نا امنی می‌کند. اینها کار قشنگی نیست. یا مثلا می‌گویند با هانی قرارداد می‌بندند. خدا کند نه با هانی قرارداد ببندند و نه او را به ورزشگاه ببرند. خانواده نوروزی بیش از هر چیزی نیاز به دریافت مطالبات هادی دارند نه چیز دیگری.
 
تقویم نود و بازپخش آشتی علی دایی و علی کریمی
تقویم نود به بازخوانی مسائل مختلف فوتبال ایران اختصاص داشت از جمله صعود ذوب آهن و سپاهان به فینال لیگ قهرمانان آسیا. در این بخش آشتی کنان علی کریمی و علی در سال ۸۷ نشان داده شد؛ این اتفاق زمان سرمربیگری علی دایی در تیم ملی رخ داده بود.
 
گلایه فرکی از هواداران «غیر حرفه‌ای» سپاهان
حسین فرکی سرمربی سپاهان یکی از میهمانان تلفنی برنامه نود بود. او در این برنامه حسابی از دست هوادارانی که علیه وی شعار داده بودند، گلایه کرد. وی گفت: در پنج هفته اول، ۱۳ امتیاز گرفتیم ولی هیچکس از ما تشکر نکرد. وقتی از پنج بازی دوم سه امتیاز گرفتیم، توهینها شروع شد. فکر می کردم بعضی هواداران سپاهان حرفه ای هستند ولی می بینم تنها چیزی که به آن توجه ندارند، حرفه ای است. من الان در این شرایط به بازیکنان جوان میدان داده ام ولی تحمل این آقایان زیاد نیست و انتظار بالایی از تیم دارند. در شرایطی که نیاز به حمایت داریم، ساز مخالف می زنند.
 
فرکی افزود: این بی فرهنگی و بی اخلاقی از نوع بدش دارد رخ می دهد. بوده اند بازیکنانی که با سپاهان قهرمان شده اند ولی وقتی با این تیم بازی می کنند مورد توهین قرار می گیرند که این واقعا جای تاسف دارد.اینکه بعضی هواداران دنبال چه هستند، برایم جای سئوال دارد. شکست و پیروزی به ما می آموزد که چه کسی دوست است و چه کسی دشمن.
 
حراست وزارت ورزش پیگیر پرونده آل اشپورت
قسمت جنجالی برنامه این هفته نود با روی خط آمدن حسین آبانگاه دبیر مستعفی کمیته اخلاق برای پاسخ به صحبت‌های کارلوس کی‌روش شروع شد. کی‌روش آبانگاه را در حاشیه دیدار پرسپولیس با ملوان فردی ترسو و واهی دانسته بود.
 
دبیر پیشین کمیته اخلاق درباره صحبتهای کی‌روش و رسیدگی به پرونده وی ،گفت: ما هفت، هشت ماه بیشتر نیامده بودیم که باید به پرونده ها رسیدگی می شد.
 
دبیر مستعفی کمیته اخلاق در خصوص اینکه مشکلات و فسادهای دیگری در فوتبال وجود دارد و چرا باید به پرونده کی روش و اسپانسر تیم ملی ورود شود، گفت: مسائل مختلفی از جمله فساد، شرط بندی، تیم ستارگان، آل اشپورت و مسائل بسیار دیگری در دستور کار ما بود. در حین رسیدگی به پرونده خانبان (آنالیزور تیم ملی)، از حراست وزارت پیگیر پرونده آل اشپورت شدند. ما هم در حین رسیدگی به این پرونده متوجه شدیم که فدراسیون علاقه ندارد با ما همکاری کند.
 
آبانگاه افزود: روزنامه نود اولین بار بحث دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار دلار کی‌روش از شرکت آل اشپورت را مطرح کرد. وقتی این رسانه ای شد، ما باید بررسی می کردیم.
 
نکته عجیب اینکه آبانگاه اعلام کرد پرونده سرمربی تیم ملی پیشتر از این تشکیل شده بود: در زمان اتریش که بحث مصاحبه سرمربی تیم ملی به بی.بی.سی کشیده شده بود، پرونده تشکیل شده بود. ما هم وقتی کارمان را در کمیته اخلاق شروع کردیم، به بررسی‌ها ادامه دادیم. ضمن اینکه آقای جعفری (مدیر شرکت آل اشپورت) خودش لایحه داد که ما پول را به زور به سرمربی تیم ملی دادیم. هرچند کی روش ما را دروغگو خواند ولی ما حقیقت را گفتیم.
 
بازجویی از ۴۰ نفر برای یک پرونده!
آبانگاه در خصوص شائبه حمایت کمیته اخلاق از باند وزارت ورزش در مقابل باند کفاشیان در فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: ما شخصیت مستقل هستیم. هفت نفر در کمیته اخلاق بودند که حتی برای یک رای دادن دست و دلشان می لرزید. اینطور نیست که طرف کفاشیان یا وزارت ورزش بوده باشیم.
 
وی افزود: برای مثال برای پرونده بازی های مس کرمان ۴۰ نفر را بازجویی کردیم! ما برای این موضوع هفته ای پنج جلسه می گذاشتیم.
 
آبانگاه با بیان اینکه کارلوس کی‌روش کار غیر قانونی کرده است، تصریح کرد: در قرارداد کی روش آمده اگر فدراسیون با هر اسپانسری قرارداد بست، سرمربی تیم ملی و کادر فنی اش هم بایدتابع همان اسپانسر باشند. ایشان حرکتهایی کرده ولی ما نگفتیم که متهم است.
 
اشتباه در تلفظ کلمه انگلیسی قرارداد کی‌روش!
دبیر کمیته اخلاق اصرار داشت دو کلمه از قرارداد سرمربی تیم ملی درباره اسپانسر را انگلیسی بخواند که در تلفظ یک کلمه، اشتباه کرد و مجری برنامه نود، آنرا اصلاح کرد! این دو کلمه اکسپت (accept) و فالو (follow) بودند که آبانگاه آنرا فلو تلفظ کرد!
 
وی همچنین گفت: اینکه کی‌روش اعلام کرده ما شخصیت واهی داریم، بهتر بود از مارکار آقاجانیان (مربی تیم ملی) بپرسد و از فرد دیگری آمار نگیرد. من سرپرست تیم پاس بودم و مارکار بازیکن تیم ما. ضمن اینکه کی‌روش اسم امام حسین (ع) و حضرت مسیح را آورد. دلیل قیام امام حسین قبول نکردن ظلم و جور بود. بهتر است کی‌روش در این زمینه اطلاعاتی بگیرد و یک کتاب از امام حسین بخواند!
 
افشاگری کی‌روش علیه اسدی
بلافاصله در خلال صحبت آبانگاه، کارلوس کی روش روی خط برنامه آمد و علیه دبیر کل فدراسیون فوتبال افشاگری کرد. سرمربی تیم ملی گفت:   بسیار شفاف است این آقا (آبانگاه) به نمایندگی از فردی که پشت پرده است، صحبت  می کند. ایشان اطلاع خاصی از اینکه راجع به چه صحبت می کند، ندارد.
 
وی افزود: بنده کاملا آزاد هستم لباس هرگونه اسپانسری که بخواهم را به تن کنم. این حق به صورت انحصاری متعلق به کسی نیست. رئیس من فدراسیون است و تحت اشتغال فدراسیون هستم. این صحبتها از قبل با فدراسیون هماهنگ شده بود و با دانش کامل فدراسیون صورت گرفت.
 
سرمربی تیم ملی تاکید کرد: در آینده نزدیک هم بنده شفاف‌سازی بیشتری صورت خواهم داد. دبیر سابق کمیته اخلاق با صحبتهایی که امشب انجام داد و در چند هفته گذشته به صورت مکرر آنرا تکرار کرده بود، مشخص کرد که به نمایندگی از چه شخصی حرف می‌زند.
 
کی‌روش در پاسخ به این سئوال که آیا منظورش از این شخص، فردی است که در مرحله اول قراردادش به او نزدیک بوده است (عباس ترابیان)، گفت: اشاره من به شخصی است که پرونده را به کمیته اخلاق ارجاع داده است. حتی برای مارکار آقاجانیان و مهرداد خانبان هم پرونده تشکیل داده و به کمیته اخلاق ارجاع داده اند.منظور من علیرضا اسدی (دبیر کل فدراسیون فوتبال) است که پرونده خانبان و آقاجانیان را هم به کمیته اخلاق ارجاع داده است. 
 
تهدید سرمربی استقلال اهواز و برنده شدن پرسپولیس در دربی پیامکی
در بخش پایانی برنامه نود هم علی حنطه سرمربی تیم استقلال اهواز روی خط آمد و از تهدیدهایی پرده برداشت که از زمان حضورش در این تیم، شده بود. در برنامه این هفته حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی شرکت کرده بودند که ۴۷/۵ درصد به برد پرسپولیس در دربی رای دادند و ۳۷/۶ درصد به برد استقلال.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *