پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هزینه چاپ هر اسکناس

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 388909
رئیس سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه نظر شورای نگهبان برای بانک مرکزی ملاک است، گفت: هر اسکناس بیش از ۱۰۰ تومان هزینه چاپ دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از مشهد مقدس، محمد علی بهمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بانک‌داری الکترونیک از اولیت‌های اساسی بانک مرکزی است، اظهار کرد: برای ما نظر شورای نگهبان ملاک است و ما بر اساس نظر شورای نگهبان عمل می‌کنیم.

بهمنی گفت: هزینه پرداخت بانکداری الکترونیک باید توسط مجموعه‌های مختلف پرداخت شود، باید بررسی شود از این خدمات چه کسانی استفاده می‌کنند باید همان افراد هزینه‌های آن را بپردازند. به نظر من مجموعه‌ای از دستگاه‌ها کشور از این خدمات استفاده می‌کنند پس باید همه مجموعه‌ها پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزشی ندارد دیگر اسکناس و سکه با قیمت پایین را چاپ کنیم، خاطرنشان کرد: هزینه هر اسکناس بالای ۱۰۰ تومن هزینه است بیشتر از قیمت مبادلاتی آن داریم هزینه می‌کنیم، هزینه ارزش یک سکه بسیار بالاست و اصلا ارزش ندارد که ما آن را تولید کنیم.

رئیس سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه باید این موضوع را ترویج کنیم که بانکداری الکترونیک بسیار مناسب است، بیان کرد: اوراق مشارکت دولتی که فروختیم برای اجرای سیاست‌های پولی بود و وقتی فروختیم قیمت‌ها را کاهش دادیم.

بهمنی با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۱، ۹ میلیون سکه به فروش رساندیم، تصریح کرد: بدهی بانک‌ها را وصول کردیم و اگر این اعمال را انجام نمی‌دادیم تورم در پایان این سال بسیار بالا می‌رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *