چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۳

اولین کاروان اهل سنت زائر اربعین +عکس وفیلم

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 458208
نخستین کاروان اهل سنت ایران برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) راهی عراق شد.
اولین کاروان اهل سنت زائر اربعین +عکس وفیلم
به گزارش جهان، اولین کاروان اهل سنت ایران صبح دیروز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برای حضور در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی(ع) راهی نجف اشرف شد.


در این کاروان 30 تن از از علما، نخبگان، فعالان فرهنگی و اجتماعی، شعرا، ورزشکاران و خیرین استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان حضور دارند.

هدف از راه‌اندازی این کاروان، نمایش عشق و ارادت اهل سنت به اهل بیت(علیهم السلام)، وحدت بین مسلمانان و جهانی بودن پیام امام حسین(ع) برای همه انسان‌ها و همه ادیان و مذاهب عنوان شده است.


هر ساله شمار زیادی از برادران اهل سنت در این پیاده‌روی عظیم حاضر شده و موکب‌های پذیرایی در مناطق سنی‌نشین عراق به ارائه خدمات به زائران حسینی(ع) می‌پردازند؛ اما این اولین بار است که یک کاروان به شکلی منسجم از نخبگان و علمای اهل سنت ایرانی در این مراسم مشارکت می‌کنند.


این کاروان به همت فعالان فرهنگی شیعه و سنی در مؤسسه بیداری اسلامی و امت واحده راه‌اندازی شده است.

گفتنی است کاروان اهل سنت زائر اربعین، بخشی از «کاروان بین‌المللی امت محمد(ص)» است که با مشارکت 313 تن از نخبگان، طلاب و دانشجویان خارجی از صد کشور جهان در پیاده‌روی اربعین حضور دارد.

کاروان امت محمد

اخبار تکمیلی فعالیت‌های این کاروان طی روزهای آینده از طریق سایت mwfpress.com به اطلاع مخاطبان گرامی خواهد رسید.
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به به از اين تصميم زيبا سلام خداوند بر ايشان
قربون زائرای امام حسین بشم
United States
وقتی که موکب مسیحی هر ساله شرکت میکنند برادران اهل سنت که از خودمان هستند و برای ذریه پیامبر ص ارزش فراوان قایلند اولی به شرکت در این همایش بین المللی هستند .