چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

نفت به مرز ۶۲ دلار رسید

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 396009
قیمت نفت در معاملات هفته گذشته نزدیک به ۷ دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات در برابر ۶۱ دلار و ۸۵ سنت معامله شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در حالی که آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از میزان تقاضای جهانی برای نفت را برای چهارمین بار در ۵ ماه اخیر کاهش داد، قیمت نفت خام آمریکا کاهش خود را تداوم بخشید و به زیر ۵۸ دلار رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدییت و نفت برنت به ترتیب در این هفته کاهش ۱۲ درصدی( ۷.۸۸ دلاری) و ۱۰ درصدی( ۶.۸۵ دلاری) را تجربه کرد. آژانس بین المللی انرژی برآورد خود از رشد تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۵ را ۲۳۰ هزار بشکه کاهش داد. بر این اساس، میزان تولید نفت آمریکا که مدتی است به بالاترین رقم در ۳ دهه اخیر رسیده است، در سال ۲۰۱۵ همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

گرت لویز دیویس تحلیلگر بازار نفت در بانک بی ان پی پاریباس گفت: «در کوتاه مدت، عرضه همچنان قوی تر از تقاضاست... ما شاهد افزایش بیشتر حجم ذخایر در نیمه اول سال آینده خواهیم بود. از این رو فشار بیشتری بر قیمت ها وارد خواهد آمد.»

هر دو شاخص نفتی از ۲۶ نوامبر، یعنی وز قبل از تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. عربستان، عراق و کویت، سه عضو تاثیرگذار اوپک این ماه تخفیف بیشتری به نفت خود در بازار آسیا دادند و نشان دادند که در حال جدال برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه دیروز با ۲ دلار و ۱۴ سنت، معادل ۳.۶ درصد کاهش به ۵۷ دلار و ۸۱ سنت رسید که پایین ترین رقم پایانی از می ۲۰۰۹ تاکنون بود. . قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه نیز با یک دلار و ۸۳ سنت، معادل ۲.۹ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت ها در سال ۲۰۱۴، ۴۴ درصد کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *