جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دادگاه پاسخ اظهارات مرتضوی را می‌دهد

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 276200
دادستان کل کشور درباره اظهارات دیروز سعید مرتضوی درباره صلاحیت دادگاه، گفت: دادگاه رسیدگی کننده به پرونده در خصوص ایراداتی که مرتضوی به صلاحیت دادگاه گرفت پاسخ می دهد.
 به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام محسنی اژه ای در حاشیه همایش سالانه پلیس پیشگیری درباره ادعاهای مطرح شده درباره صلاحیت دادگاه قضات تعلیق شده کهریزک، اظهار داشت: درباره مطالب مطرح شده دادگاه رسیدگی کننده جواب می دهد. این پرونده مراحل رسیدگی را طی می کند و بعد از شکایت شکات دفاعیات متهمان اگر دادگاه رسیدگی را تمام شده بداند نظر خود را اعلام خواهد کرد. اما در حال حاضر متهمان در حال دفاع از اتهامات خود هستند.

در خصوص ادعای مرتضوی درباره اینکه در زمان بازداشت ها مرخصی بوده است پرسید که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: این موضوع از سوی دادگاه بررسی می شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده فساد بزرگ بانکی نیز اظهار داشت: اجرای حکم افرادی که در این پرونده حکمشان قطعی شده بود آغاز شده و از طرف دادسرا فردی برای این کار مشخص شده است. برخی از این افراد به رد مال، جزای نقدی و اعدام محکوم شدند که اجرای هر بخش حکم به دلیل اجرا نشدن بخش دیگر متوقف نمی شود.

محسنی اژه ای درباره آخرین وضعیت پرونده سلطان پتروشیمی نیز اظهار داشت: تعبیر سلطان از روی رسانه ها مطرح شده است و در این رابطه فردی دستگیر شده که پرونده اش در مرحله تحقیقات قرار دارد.

خبرنگاری در خصوص فتنه در انتخابات آتی ریاست جمهوری پرسید که وی در پاسخ گفت: شواهدی مشاهده می شود نشان می دهد دشمن در مقام ایجاد برنامه هایی برای قبل از انتخابات سال آینده است که امیدواریم در این راه موفق نشود. این فتنه با ماجرای انتخابات 88 متفاوت است و دشمن با چهره فریبکاری و نفاق می آید.

دادستان کل کشور در خصوص نقش پیشگیری در کاهش وقوع جرائم نیز، گفت: قطعا با آگاهی دادن به مردم خودکنترلی بوجود می آید و این موضوع نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرائم دارد. دستگاه قضایی و پلیس تمام تلاش خود را انجام می دهد تا هموطنان احساس امنیت داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *